کد خبر: ۷۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

تشریح آخرین وضعیت علمی و عمرانی دانشگاه آزاد کازرون در گفتگو با مسئولان دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد کازرون گفت: مکان جدید دانشکده دامپزشکی از هر نظر بهتر از مکان قبلی است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، در پی صدور نامه سرگشاده دانشجویان رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون که در آن از از وضعیت نابسامان مکان جدید این دانشکده اعتراض کرده بودند و به امضای صدها تن از دانشجویان رسیده بود و در کازرون خبر و برخی دیگر از خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات بازتاب وسیعی داشت، مسئولان دانشگاه آزاد کازرون در تماس با دفتر کازرون خبر، ضمن بیان این موضوع که نباید رسانه ها بدون تحقیق و آگاهی از یک موضوع، نسبت به انتشار آن اقدام کنند، از مدیر این سایت دعوت کردند تا با حضور در دانشکده و مصاحبه با رئیس دانشگاه و مسئولان دانشکده و مشاهده وضعیت داننشکده از نزدیک، افکار عمومی در جریان واقعیات امر قرار بگیرد.

نامه سرگشاده دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون خطاب به مسئولین+ عکس

نامه سرگشاده دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون خطاب به مسئولین+ عکس

علت تأخیر در جابه جایی دانشکده دامپزشکی کمبود اعتبارات به دلیل ساخت بیمارستان امام علی (ع) بود

سیاوش شریفی رئیس دانشگاه آزاد واحد کازرون در حالی که در اتاق رئیس جدید دانشکده دامپزشکی این دانشگاه حضور داشت و برخی از معاونین و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز در مصاحبه او را یاری می کردند در گفت و گو با "کازرون خبر" به تشریح علت جابه جایی ساختمان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد پرداخت و اظهار داشت: از چهار سال پیش شبکه بهداشت و اداره راه به دلایل مختلف قانونی با ما مکاتباتی مبنی بر انتقال ساختمان دانشکده دامپزشکی انجام دادند.

وی علت تأخیر در این انتقال را کمبود اعتبارات به دلیل ساخت بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه آزاد کازرون دانست و گفت: این بیمارستان که در ادامه بیشتر در خصوص آن سخن خواهیم گفت، در منطقه 1 دانشگاه های آزاد کشور بی نظیر است.

تشریح وضعیت ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی

شریفی در ادامه به تشریح وضعیت ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون پرداخت و خاطرنشان کرد: این ساختمان اولین ساختمان اداری- آموزشی دانشگاه های کازرون محسوب می شود که سابقه آن به حدود 25 سال پیش می رسد و طی این چند سال بدون اینکه تغییراتی در آن ایجاد شود به خوابگاه دانشجویی تبدیل شده بود و چند سالی هم بدون استفاده بود.

دکتر سیاوش رئیس دانشگاه آزاد کازرون

رئیس دانشگاه آزاد کازرون اضافه کرد: ما یک سری تغییرات کوچک در سالن آناتومی، درمانگاه و رادیولوژی انجام دادیم و بقیه مکان مثل کتابخوانه، علیرغم اینکه آماده بهره برداری بود به این دلیل که می خواستیم وضعیت ظاهری بهتری پیدا کند، اجازه بهره برداری ندادیم.

معمولاً هر سال تا دو سه هفته که از مهر بگذرد خبری از شروع کلاس های آزمایشکاهی نیست

وی با بیان اینکه در اوایل مهرماه برای برگزاری کلاس ها، هیچ گونه مشکلی نداشتیم، گفت: ما تصمیم گرفتیم که آزمایشگاه های جدید بازسازی و نو شوند و طبق سالیان گذشته اول مباحث تئوری بیان می شود و معمولاً دو سه هفته که از مهرماه می گذرد کلاس های آزمایشگاهی شروع می شود و این موضوع ربطی به انتقال مکان دانشکده ندارد.

مصاحبه با دکتر سیاوش شریفی رئیس دانشگاه آزاد کازرون + تصاویر

عکس های منتشر شده در رسانه ها مربوط به اسباب کشب بود

شریفی با بیان اینکه عکس های منتشر شده از دانشکده در رسانه از در حالی صورت گرفته که ما مشغول اسباب کشی بوده ایم، تأکید کرد: مکان دانشکده جدید از نظر مساحت حدود 60 درصد بزرگ تر از دانشکده قبلی است و برای ارائه خدمات آموزشی- پژوهشی به دانشجویان هیچ گونه کمبودی نداریم.

در مکان قبلی دانشکده دانشجویان دختر با مشکلاتی روبرو بودند

رئیس دانشگاه آزاد کازرون، وجود کلینیک آبزیان در دانشکده جدید را یکی از مزایای مکان جدید دانشکده دانست و گفت: در مکان قبلی دانشکده با توجه به دور بودن از شهر، دانشجویان ما به ویژه دانشجویان دختر که چندسالی است جذب دانشجوی دختر را نیز داریم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کردند و گاهی اوقات امنیت آن ها تحت الشعاع یک سری از مسائل قرار می گرفت، اما در مکان جدید این مشکلات وجود ندارد و برای ما هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی، مقرون به صرفه است.

تا دو سه آینده شاهد ساخت اصطبل خواهیم بود

وی در خصوص ایجاد اصطبل در مکان جدید، اظهار داشت: برای ایجاد اسطبل در نزدیکی مکان جدید حدود یک سال است که کارهای کارشناسی و مطالعاتی خود را آغاز کرده ایم و از سازمان های زیربط استعلام کرده ایم که مکان اصطبل، مشکلات دانشکده قبل را نداشته باشد و امیدواریم تا دو الی سه ماه آینده اصطبل در نزدیکی دانشکده ایجاد شود.

تجمیع مکان های دانشگاه آزد، دستور سازمانی است

شریفی تجمیع مکان های های دانشگاه آزاد را از جمله سیاست های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور برای رفع مشکلات مالی دانست و افزود: مکان قبلی دانشگاه واقعاً برای ما هزینه های سرسام آوری داشت و انتقال دانشکده به مکان جدید در صرفه جویی و هزینه ها به ما بسیار کمک کرد.

مصاحبه با دکتر سیاوش شریفی رئیس دانشگاه آزاد کازرون+ تصاویر

 تنها مشکل ما در ساختمان جدید مربوط به کتابخانه بود

رئیس دانشگاه آزاد کازرون انتقال دانشکده دامپزشکی به مکان جدید را به نفع دانشجو دانست و بیان داشت: در روزهای اول یک سری مشکلات داشتیم اما الآن این مشکلات را نداریم؛ تنها مشکل ما کتابخانه بود که به دلیل ظاهر نامناسب کف آن، گفته ایم کف پوش آن تکمیل شود.

همه کلاس های ما برگزار شده است

وی با بیان اینکه هیچ خللی در شروع کلاس های دامپزشکی ایجاد نشده است، عنوان داشت: از یک ماه قبل هماهنگی های لازم را با معاون آموزشی دانشگاه انجام دادیم و برخی از کلاس ها در طبقه چهارم ساختمان علامه دانشگاه برگزار شد.

در مکان جدید همانند دانشگاه های دولتی هر استاد یک اتقا جدا دارد

شریفی با بیان اینکه در مکان جدید، همانند دانشگاه های دولتی برای هر استاد یک اتاق با تجهیزات شامل رایانه و میزکار درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: امکانات هیچ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزد در کشور به اندازه دانشکده دامپزشکی کازرون نیست و تا چند ماه آینده از همه نظر جزو دانشگاه های برتر خواهد بود.

همان دانشکده قدیمی هم که تعطیل شد برترین دانشکده دامپزشکی مستقل در کشور بود

رئیس دانشگاه آزاد کازرون اضافه کرد: حتی همان دانشکده ای را که تعطیل کردیم برترین دانشکده دامپزشکی مستقل در کشور بود که از سال 72 راه اندازی شده بود.

تاکنون حدود 300 میلیون تومان برای جابجایی مکان دانشکده هزینه کرده ایم

وی در پاسخ به این سوال که از چه موقع به صورت جدی تصمیم به انتقال ساختمان دانشکده دامپزشکی گرفتید، گفت: بیش از یک سال است که تصمیم به جابجایی مکان دانشکده گرفتیم و تاکنون حدود 300 میلیون تومان برای این کار هزینه کرده ایم.

وجود برخی کاستی ها در هر اسباب کشی طبیعی است

شریفی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر چرایی وجود برخی از مشکلات موجود چیست، بیان داشت: وجود برخی کاستی ها در هر جابه جایی و اسباب کشی اجتناب ناپذیر است و طبیعی به نظر می رسد؛ ما از تیرماه سال جاری شروع به انتقال وسایل کرده ایم و با توجه به اینکه دانشجویان ما در طول سال در دو ورودی مهر و بهمن جذب دانشگاه می شوند و این دانشجویان در سه ترم به تحصیل مشغول هستند زمانی که دانشجو در دانشکده حضور نداشته باشد را نمی توانیم در تقویم پیدا کنیم.

مصاحبه با دکتر سیاوش شریفی رئیس دانشگاه آزاد کازرون + تصاویر

رئیس دانشگاه آزاد کازرون اضافه کرد: به دلیل خشک شدن آب دانشکده قبلی ما مجبور به انتقال به مکان جدید بودیم.

مکان دانشکده قدیمی را یا می فروشیم یا در آنجا کار اقتصادی می کنیم

وی در پاسخ به این سوال که از مکان قبلی دانشکده دامپزشکی چه استفاده ای می شود، گفت: با توجه به هزینه بالای پرداخت وام و خرید تجهیزات بیمارستان امام علی (ع) در نظر داریم یا آن را به فروش برسانیم و یا اقدام به انجام کارهای اقتصادی کنیم تا بخشی از هزینه ها تأمین شود.

ای کاش دانشجویان قبل از رسانه ای شدن مشکلاتشان با خوم صحبت می کردند

شریفی گفت: ای کاش دانشجویان قبل از رسانه ای شدن مشکلاتشان با حضور در دفتر بنده، مشکلاتشان را به صورت مستقیم با خود من در میان می گذاشتند تا به آن ها پاسخ می دادم.

رئیس دانشگاه آزاد کازرون با بیان اینکه از روح مطابه گرانه دانشجویان حمایت می کنم، اظهار داشت: دانشجو جوان، احساسی و دارای روحیه مطالبه گرانه است.

به عنوان یک دامپزشک قول می دهم مشکلات رفع شود

وی با تشکر از سایت کازرون خبر، دانشجویان، معاونین، اساتید و کلیه کارکنان دانشگاه آزاد کازرون و به ویژه دانشکده دامپزشکی، ابراز داشت: به دانشجویان به عنوان یک دامپزشک قول می دهم که تا آنجایی که در بتوانم نسبت به تجهیز دانشکده دامپزشکی تلاش کنم.

 

دکتر ابوذر دهقان رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون

تشکر رئیس دانشکده از رئیس واحد

ابوذر دهقان رئیس جدید دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کازورن نیز گفت: به عنوان رئیس دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون به نمایندگی از اساتید و دانشجویان این دانشکده از محبت ها و تلاش های دکتر سیاوش شریفی در تجهیز دانشکده دامپزشکی که از سال 77 ایشان را می شناسم تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

در ادامه به همراه رئیس دانشگاه آزاد کازرون، رئیس دانشکده دامپزشکی، معاونین و برخی از اساتید دانشکده دامپزشکی این دانشگاه با حضور در کلاس ها، آزمایشگاه ها و مکان های مختلف دانشکده دامپزشکی با برخی از دانشجوها به گفت و گو پرداخیم.

 

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

دانشجویان یکی از کلاس ها با حضور رئیس دانشگاه، رئیس دانشگاه ، رئیس دانشکده دامپزشکی، معاونین و برخی از اساتید دانشکده دامپزشکی با تأیید منرجات در نامه، خواستار رفع تک تک مطالبات خود شدند.

یک از دانشجویان: نامه که رسانه ای شد برخی از مشکلات حل شد

یکی از دانشجویان گفت: از زمانی که مطالبات ما به صورت نامه سرگشاد در رسانه ها انعکاس یافت شاهد رفع برخی از مشکلات هستیم.

 

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

رئیس دانشگاه: چرا به خاطر یک ویدیو پرژکشن، آبروریزی می کنید؟!

رئیس دانشگاه آزاد کازرون با انتقاد از عملکرد دانشجویان در شیوه انتقاد خود، بیان داشت: آیا ارزش داشت به خاطر یک ویدیو پرژکشن، آبروی چندین ساله خود را ببریم که در همین حال یکی از دانشجویان گفت که مشکلات ما محدود به ویدیو پرژکشن نیست.

 

رئیس دانشگاه آزاد کازرون با یادآوری سابقه درخشان این دانشکده در تربیت دامپزشکان ماهر گفت: ای دانشکده در طول سالیان اخیر دامپزشکان را تربیت کرده است که امروزه در اقصانقاط کشور خوش می درخشند و دانشجویان نباید کاری می کردند که مدارکشا زیر سؤال رود.

 

در ادامه دانشجویان با رئیس دانشگاه به پرسش و پاسخ پیرامون مشکلات خود پرداختند که رئیس دانشکده به دلیل کمبود وقت رئیس واحد آن را نیمه تمام گذاشت و به دانشجویان گفت: خودم شخصاً در وقت مناسب پاسخگوی سوالات و مطالبات شما خواهم بود.

 

نمایی کلی از دانشکده دامپزشکی

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

رئیس دانشکده به همراه یکی از اساتید در اتاق رئیس

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

آزمایشگاه آبزیان

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

کارگران مشغول به کارند

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

یکی از اتاق های مسئولان دانشکده در حال تجهیز

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

کتابخانه در حال آماده شدن

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

اتاق ایزوله

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

داروخانه

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

سالن دام کوچک

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

سالن دام کوچک

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 

سالن آناتومی

دانشکده دامپزشکی کازرون+ عکس

 به هر حال به نظر می رسد که انتقال مکان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کازرون به مکان جدید، اقدامی است که جای هیچ گونه بحثی ندارد اما شاید می شد این کار را با برنامه ریزی بهتری انجام داد تا شاهد این اعتراضات نبود.

نظرات بینندگان