کد خبر: ۷۸۵۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با شیرازه:

سفر رئیس فدراسیون کشتی به فارس/ بازسازی سالن شهید دستغیب از اول دی‌ ماه/ هفته ای 10 میلیون تومان به فجر سپاسی کمک می کنیم

به گفته وی وظیفه اداره کل ورزش و جوانان خود مسئولین فجر سپاسی باید بتوانند اسپانسر برای تبلیغات محیطی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی شیرازه، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به جلسه مشترک وی با زین‌العابدین عرب رئیس هیئت کشتی استان فارس و خادم رئیس فدراسیون کشتی که 15 روز قبل در تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه به طور قطعی اعلام شد که رقابت‌های مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2016 در تاریخ دوم و سوم خردادماه سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

حیدرعلی کامیاب در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه در حال تأمین مقدمات هستیم تا مسابقات جهانی کشتی فرنگی به شکل مطلوب و در خور شأن استان فارس برگزار شود، اعلام کرد: پیرو جلسه‌ای که قبلا با حضور فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی وقت استانداری فارس برگزار و تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون کشتی و استانداری فارس منعقد شده بود، با فراهم کردن مقدمات سفر رئیس فدراسیون کشتی توسط هیئت کشتی فارس به زودی جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون کشتی و استاندار فارس برگزار و تمام اقدامات مربوط به رقابت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه امضا می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای برگزاری مسابقات در شیراز هزینه‌ای به فیلا پرداخت کرده‌اید، گفت: چنین موضوعی که باید به فیلا یا جای دیگر هزینه‌ای پرداخت کنیم اصلا مطرح نبوده است بلکه بحث بر سر این بود که برگزاری این رقابت‌ها هزینه‌ای دارد که یا ما و یا فدراسیون کشتی باید آن را پرداخت می‌کرد و در جلسه مشترک دوهفته قبل با رئیس فدراسیون نیز این بحث مطرح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه بخشی از هزینه ها مربوط به برگزاری مسابقات و بخشی مربوط به پاداش‌هایی است که باید به قهرمانان این دوره از مسابقات پرداخت کرد، گفت: با توجه به نظر مساعد رئیس فدراسیون کشتی برای برگزاری مسابقات در شیراز مقرر شد بخشی از هزینه‌ها را ما پرداخت می‌کنیم و فدراسیون کشتی هم در این زمینه حمایت و کمک کند.

کامیاب با اشاره به تلاش مشترک اداره ورزش و جوانان استان و هیئت کشتی استان فارس برای تامین اعتبارات مورد نیاز برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: برخی هزینه‌ها نیز مربوط به آماده کردن زیرساخت‌ها در مجموعه شهید دستغیب و استانداردسازی و زیباسازی فضای برگزاری مسابقات است که تا کنون در این خصوص اعتباری از جایی دریافت نکرده ایم.

وی با تصریح اینکه در شیراز برای برگزاری تمام رقابت‌ها یک مجموعه بیشتر نداریم که آن هم پیر و فرسوده است، گفت: تعمیرات و بازسازی اساسی مجموعه شهید دستغیب ضروری است و پیش‌بینی می‌کنیم که از کانال‌های مختلف در سطح ملی و خودیاری‌های خیرین بتوانیم اعتبار خوبی برای بازسازی مجموعه اختصاص دهیم که آن‌را در شأن استان فارس تجهیز کنیم و دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه پس از بازسازی مجموعه ورزشی شهید دستغیب فقط رقابت‌های ملی و بین‌المللی در این محل برگزار می‌شود تا سالم بماند، اظهار کرد: کار بازسازی را از اول دی‌ماه شروع می‌کنیم و تا آخر اردیبهشت هم تمام می‌شود ضمن اینکه در حین تعمیرات هم می‌توان از سالن استفاده کرد.

کامیاب با تصریح اینکه برگزاری این مسابقات یک رویداد ورزشی مهم است، تأکید کرد: استاندار فارس موافق برگزاری این مسابقات در شیراز است و دولت تلاش می‌کند این مسابقات به خوبی برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای حضور تیمی از فارس در لیگ برتر کشور داشته‌اید، گفت: فوتبال یک رشته پر مخاطب است و از روزی که مسئولیت گرفته‌ایم تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا یک تیم در سطح لیگ برتر کشور داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه تیم فجر شهید سپاسی سال‌ها در لیگ برتر حضور داشته و مردم هم دوست دارند این تیم که به نام شهید سپاسی مزین شده است در لیگ برتر حاضر باشد، گفت: ما بخاطر اینکه در لیگ برتر یک سری ارزش‌های اصیل را زنده نگه داریم و لبخند رضایت بر لب مردم بنشیند مدیران تیم فجر را دعوت و اعلام کردیم در کنارتان هستیم و تلاش کنید با کمک هم به لیگ برتر راه پیدا کنیم.

کامیاب با اشاره به اینکه در هیچ استانی مسابقات فوتبال پخش مستقیم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای پخش مستقیم مسابقات تیم فجر شهید سپاسی از شبکه فارس یک تفاهم‌نامه با صدا وسیما بسته شد که بخاطر شرایط خاص صداو سیما و خودگردان بودن آن، امتیازهای فراوانی دادیم و مدیران تیم فجر می‌توانند از فضای به وجود آمده از پخش مستقیم برای تبلیغات لباس، کنار زمین و محیطی استفاده کنند و رقم خوبی که از این طریق به دست می‌آید را به هزینه‌های تیم اختصاص دهند.

به گفته وی وظیفه اداره کل ورزش و جوانان فراهم کردن زیرساخت‌ها است و خود مسئولین تیم باید بتوانند اسپانسر برای تبلیغات محیطی پیدا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تصریح اینکه جیب اداره ورزش و جوانان، استانداری و فرمانداری یکی است، گفت: در طول دوماه اخیر که بازی‌های فصلی شروع شده است حدود ده میلیون تومان کمک نقدی به تیم شهید فجر سپاسی شده است یعنی در طول ده هفته گذشته به طور میانگین هفته‌ای ده میلیون تومان به این تیم پرداخت کرده‌ایم که در طول سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است.

کامیاب با اشاره به هزینه ده میلیون تومانی حفظ و نگهداری مجموعه ورزشی حافظیه در هر ماه گفت: ورزشگاه حافظیه را به طور رایگان در اختیار تیم فجر قراردادیم و می‌توانند یک روز قبل از بازی در آنجا تمرین کنند درصورتی که در سایر استان‌ها تیم‌های فوتبال برای هر بازی باید ده تا 15 میلیون تومان به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند از امکانات استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه دولت تا جایی که توانسته حمایت کرده و از این به بعد هم کمک می‌کند، اظهار کرد: سردار غیب‌پرور و سردار گزنی که عضو هیئت مدیره تیم فجر شهید سپاسی هستند، باید تلاش کنند حق ورزش بسیج فارس را از تهران بگیرند و سپاه کشور می‌تواند همانطور که به تیم‌های خوب مانند تراکتورسازی کمک می‌کند از تیم فجر که یک تیم معنوی و ارزشی است نیز حمایت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه من نماینده دولت هستم و با وجود محدودیت‌هایی در قانون اما از کانال‌های مختلف به تیم فجر کمک کرده‌ایم، گفت: قطعا مدیران تیم ما را درک خواهند کرد و ما هم تلاش می‌کنیم تا مردم فارس از داشتن یک تیم در لیگ برتر محروم نباشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فوتبالدوست
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴
0
خیلی جالبه تنها جایی که پخش مستقیم بازیها نداره استان فارس هست ولی ایشون داره وارونه جلوه میده ومیگه در هیچ استانی پخش مستقیم نداریم .