کد خبر: ۷۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۴
عضو شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد:

طرح «واتر هاروستینگ» پروژه ای برای کنترل طوفان «ال نینو»/ لیستی از پروژه هایی که دچار فرصت سوزی شده اند

حق‌نگر پروژه حفظ و نگهداری باغات رها شده قصردشت را سرمایه گذاری دانست.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای اسلامی شهر شیراز فرصت سوزی را بلایی توصیف کرد که متاسفانه گریبانگیر جامعه ما شده و افزود: فرصت‌سوزی در تمام حوزه های جاری مملکت به امری عادی تبدیل گردیده و حتی جزو فرهنگ و مرام ما شده است.

محمد حق‌نگر در صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن انتقاد از قول ها و وعده‌هایی که داده می شود ولی تا منصه عمل فرسنگ ها فاصله دارد، اظهار تاسف کرد که بسیاری از پروژه‌ها عمر بهره برداری آن‌ها به پایان رسیده ولی هنوز اتمام نیافته است!

وی با بیان اینکه نمونه های فرصت سوزی در تمام بخش های مملکتی از بالا تا پائین به راحتی قابل مشاهده است، گفت: به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب چندین بار روی آن تأکید داشتند و به گفته ایشان کلید نجات مملکت پرداختن به آن می باشد؛ به خوبی اجرا نشد و ما به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی منتظر رفع تحریم ها هستیم.

نائب رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی در شهرداری و شورای شهر شیراز یک جزوه با کمک معاونت برنامه‌ریزی تدوین و حداقل 40 طرح مختلف در آن پیشنهاد گردید و چندین طرح نیز در زمینه استفاده از منابع آب بود از جمله طرح اجرای واتر هاروستینگ که اگر این طرح اجرا شده بود اکنون بهترین پروژه برای کنترل پدیده ال‌نینو که اخیرا درمورد آن هشدار داده شده می بود.

حق نگر با بیان اینکه اجرای طرح واتر هاروستینگ تهدید ال‌نینو را تبدیل به فرصت می کرد، گفت: در این طرح قرار بود در کلیه پارک های بزرگ منابع ذخیره آب ناشی از سیلاب ها اجرا گردد تا هم جلو بحران سیل گرفته شود و هم ذخیره برای فضای سبز باشد ولی متأسفانه فرصت سوزی شد و این طرح ماند تا شاید روزی در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی ضروری است با توجه به هشدارهای اخیر درمورد پدیده ال‌نینو در شهر شیراز ستاد ویژه‌ای تشکیل گردد و ضمن جلوگیری از خطرات ال‌نینو نسبت به برنامه‌ریزی برای تبدیل تهدید فوق به فرصت اقدام شود.

این عضو شورای شهر شیراز به برخی فرصت سوزی‌ها در شهرداری و شورای شهر شیراز اشاره و اظهار کرد: درخصوص پروژه دسترسی به حرم احمدبن موسی(ع) که از مهمترین مطالبات نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر شیراز و از مهمترین درخواست های تولیت حرم احمدی و محمدی می‌باشد نیز فرصت‌سوزی شده و در سال قبل پیشنهاد اجرایی و عملی آن ارائه شده که با کمترین هزینه بالاترین راندمان را خواهد داشت ولی هنوز از تنور مطالعه بیرون نیامده است.

حق‌نگر پروژه حفظ و نگه داری باغات رها شده قصردشت را سرمایه گذاری دانست و با اشاره به پروژه اجرای تله کابین بر روی باغات قصردشت تصریح کرد: اجرای این طرح بهترین چشم انداز و زیباترین تفرجگاه برای شهروندان شیرازی را ایجاد می نمود و با اجرای آن باغات قصردشت نیز حفظ می گردید اما با فرصت سوزی پیش آمده بخش عظیمی از باغات از بین رفت و فرصت لذت بردن از زیبایی های موجود نیز از مردم گرفته شد.

وی با بیان اینکه اگر نیروی انتظامی برای اجرای طرح ترافیک شهر شیراز همراهی کرده بود این طرح به مرور اصلاح و بخشی از مشکلات شهر حل می شد، گفت: در اجرای طرح پیاده راه در خیابان های مرکزی شهر که ارمغان آور آسایش و آرامش برای شهروندان می‌شود نیز تعلل شده است.

این مقام مسئول پروژه بزرگ همایش بین المللی معرفی شهر شیراز که شامل ده برنامه تحول آفرین بود را یکی دیگر از پروژه‌هایی برشمرد که باید در فرصت دو سال گذشته شورا به منصه اجرا درمی‌آمد ولی دچار پدیده شوم فرصت سوزی گردید.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد که به پروژه های مذکور در دو سال باقی مانده عمر شورا توجه شود تا لذت بهره برداری از آن‌ها کام موکلین را شیرین نماید.

حق نگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دهه اول محرم همراه با تاسوعا و عاشورا اوج پالایش در پالایشگاه محرم را پشت سر گذاشتیم، گفت: شور حسینی همه جهان و خصوصا شیعیان عالم را به جنبش درآورد به‌طوری که پیر و جوان، مرد و زن عاشقانه بسیج شدند تا بار دیگر حماسه کربلا زنده گردد.

وی فرصت های باقی مانده محرم و مخصوصا اربعین 94 را صحنه پرشکوه از اقتدار شیعه در جهان توصیف و اظهار کرد: راهپیمایی بیست میلیونی امسال بازهم زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر شیراز محرم و صفر را یک فرصت گران‌بها در مکتب شیعه دانست که همچون یک کارخانه آدم سازی می تواند تحولات بزرگ اجتماعی را دامن بزند و اظهار تأسف کرد که از این فرصت گرانبها تاکنون استفاده بهینه نشده چراکه با ظرفیت محرم می توان بیشتر مشکلات و ناهنجاری های موجود در جامعه از جمله اعتیاد، بیکاری و هزاران بلایای اجتماعی را برطرف نمود.

وی اظهار امیدواری کرد که اندیشمندان حوزوی و متفکران جامعه پرده های حجاب را از روی این فرصت گرانبها و ارزشمند شیعه برطرف نمایند تا از درخشندگی روزافزون مکتب اهل بیت(ع) جان های تشنه عالم سیراب گردد.
نظرات بینندگان