کد خبر: ۷۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 6 آبان 94

قرآن به درواره قرآن بر می گردد/ تعاون روستایی فارس: سیب باغداران فارس را می خریم و زیرخاک نمی کنیم!

خبر ارسالی روابط عمومی شهرداری شیراز درباره دیدار تشکل های گردشگری با شهردار شیراز در تمام روزنامه های شیراز به طور یکسان پوشش داده شده است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد شهردار شیراز به عنوان چهره برتر گردشگری فارس معرفی شده است. سومین صفحه این روزنامه میزبان این خبر شده و به نقل از مسئولانی که هرکدام به نوعی با موضوع گردشگری سروکار دارند صحبت هایی را در خصوص اقدامات شهردار شیراز به چاپ رسانده است. پاک فطرت هم در این مراسم گفته: «گردشگران شیراز باید معادل 10 درصد جمعیت این شهر باشند». این گفته پاک فطرت را می توانید در جایگاه تیتر یک امروز ببینید.

آیت الله ایمانی اما در مجمع مدیران زیر مجموعه وزارت راه گفته: «گردشگری و خدمات فنی راه توسعه فارس هستند». عکس امروز این روزنامه به همین گفته وی اختصاص یافته است.

سالاد انتخاب شهردار شیراز به عنوان چهره برتر گردشگری استان تیتر یک این روزنامه هم شده است: «گردشگران شیراز باید تا پنج سال آینده معادل 10 درصد جمعیت این شهر باشند». گفتنی است این انتخاب از سوی تشکل های مختلف صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور در پاسخ به این روزنامه در مورد بوفه های مدارس مدعی شده: «رقم دریافتی از بوفه مدارس، صرف آموزش به مسئول بوفه می شود». روستا با اشاره به ممنوعیت عرضه چیپس، پفک، نوشابه های گازدار و انواع سوسیس و کالباس در بوفه ها گفته و از جمع آوری بوفه های متخلف بدون تذکر خبر داده است. سومین صفحه سبحان میزبان این گفتگو شده است.

سالاد «دولت تاکید دارد که کالاهای مصرفی از آمریکا وارد نکند» را نوبخت در نشست خبری خود گفته که تیتر یک امروز شده است. وی همچنین گفته طبق قانون ممنوعیتی برای واردات از آمریکا نداریم اما با توجه به تذکر رهبری قرار تاکیدی بر واردات کالاهای مصرفی نداریم.

عکس امروز هم به انتخاب شهردار شیراز به عنوان چهره برتر گردشگری استان اختصاص یافته است.

سالاد تیتر خود را به خبری اختصاص داده که در دیدار آیت الله ایمانی با متولیان راه و شهرسازی مطرح شده است: «آزادراه شیراز-اصفهان سال 96 تکمیل می شود». از دیگر اخباری که در این دیدار مطرح شده می توان به «بهره رداری از 28 مجتمع رفاهی بین راهی در فارس» و «آمادگی کامل راه اندازی و ایجاد قطار حومه ای و حمل بار از طریق خطوط ریلی» اشاره کرد.

عکس امروز اما به مراسم بزرگداشت روز میراث دیداری و شنیداری در تهران اختصاص یافته است. در این مراسم از دو کتاب «المسالک و الممالک» و «کلیات سعدی» رونمایی شده است.

وزیر کشور در پاسخ به یکی از مجلسی ها از صدور 60 میلیون اخطار و جریمه برای موتور سوار ها خبر داده است. مقدس فرد هم با استفاده از این موضوع به بررسی وضعیت موتور و موتور سواری در ایران پرداخته است. از بررسی وضعیت مونتاژ موتور های بی کیفیت در ایران تا عدم استقبال مردم از موتور های برقی در پایتخت.

سالاد این روزنامه 700 تومانی امروز تیتر نخست صفحه استانی خود را به نماد اصلی شهر شیراز اختصاص داده است. خبرجنوب تیتر زده: «تبدیل دروازه تاریخی شیراز به موزه قرآن». آن طور که رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفته قرار است این بنا به صورت سنتی و با همان شکل تاریخی مرمت شود و در آن قرآن های نفیس نگهداری شود. همچنین قرار است صوت دل انگیز قرآن کریم با تلاوت قاریان برجسته جهان اسلام در این مکان پخش شود. به نظر می رسد پس از سال ها مسئولین شهری به اهمیت بازسازی این بنای تاریخی که به نوعی نماد و نشان دهنده هویت مذهبی شهر شیراز است پی برده اند و می توان امیدوار بود، مرمت این بنا به زودی انجام شود تا دروازه قرآن به حقیقت قرآنی نزدیک تر شود.

موضوع دیگری که در این روزنامه به آن پرداخته شده، بازار سیب درختی است. مدیرکل سازمان تعاون روستایی فارس گفته: این سازمان دست دلالان را از بازار سیب کوتاه می کند. بهجت حقیقی از باغداران خواسته دست نگه دارند و سیب های خود را به دلالان نفروشند تا از روز شنبه، محصول آن ها را سازمان تعاون روستایی در قالب طرح توافقی خریداری نماید. او گفته، طبق این طرح برای عرضه این سیب ها به بازار نیازی به اخذ مجوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی نیست و فورا به بازار عرضه می شود. جالب این که، طبق اظهارات روز گذشته رئیس سازمان تعاون روستایی فارس، 1720 تن سیب زمینی به صورت خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شده به زیر خاک رفت! چون که شیوه خرید تضمینی بود و نمی شد زودتر از 6 ماه آن را به بازار عرضه کرد. حال سوال این که، چرا سیب زمینی را به شیوه طرح توافقی خریداری نشد تا 600 میلیون تومان بیت المال هدر نرود؟ چه فرقی بین سیب زمینی و سیب درختی وجود دارد؟ آیا سازمان تعاون روستایی بین خرید تضمینی و خرید توافقی مختار بوده یا نبوده است؟ آیا سیب زمینی هم مشمول طرح خرید توافقی هست یا نه؟

نظرات بینندگان