کد خبر: ۷۸۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
پنج شنبه ها با شهدا:

شهیدی که وصیت کرده مرا نزدیک مدرسه دفن کنید تا از دعای دانش آموزان بهرمند شوم

از استادان و دبیران و معلمان گرامی می خواهم که جامعه ای اسلامی و جامعه متعهد و متخصص برای آینده تربیت کنند.
به گزارش سرویس قطعه شهدای شیرازه، شهید حسین همتی در محرم الحرام سال 1348 در خانواده متدین و مذهبی کودکی دیده به جهان گشود که نامش را میرزا حسین نهادند. حسین عاشق طبیعت بود و سردوگرم زندگی را در برخورد با مشکلات و سختی ها لمس نمود دوران کودکی را با همه شیرینی ها و تلخی ها سپری کرد و قدم در محیط علم و دانش نهاد. در ابتدای ورود به دبستان به دلیل نبود مدرسه ابتدایی چند ماهی در دبستان کمیل روستای سنکر گمبان درس خواند و بعد از آن به ارسنجان رفت و در دبستان عسکری به تحصیلاتش ادامه داد

 بعد از دو سال دبستان عشایری در روستای بکهدان از روستاهای طایفه جشنی تاسیس شد و به آنجا رفت زمانی که حسین وارد دبستان عشایری شد پس از مدت کوتاهی انقلاب به پیروزی رسید حسین بعد از اتمام دوران ابتدایی به تحصیلاتش ادامه داد او جهت ادامه تحصیلات وارد مدرسه راهنمایی شهید بهشتی ارسنجان شد. حسین سال اول راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند و با معدل بالا قبول شددر سال دوم راهنمایی و سوم راهنمایی به دلیل شرکت در جبهه های حق علیه باطل نتوانست به طور مستقیم در همه طول سال در کلاس درس حضور یابد و درس هایش را در جبهه به صورت غیر حضوری خواند معلمانش در این دوران همه از او تمجید می کردند حسین در طول سه سال راهنمایی دو بار عازم جبهه های حق علیه باطل شد بار اول که می خواست به جبهه اعزام شود حدود 13 سال داشت و با مشکل کمی سن مواجه شد از شناسنامه کپی گرفت و تاریخ آن را عوض کرد قبل از اعزام به جبهه وصیت نامه را در تاریخ 29/8/61 نوشت پس از آن با دیگر رزمندگان اسلام جهت آموزش دوره 45 روزه به محل آموزش رفت پس از پایان دوره با خانواده آشنایان و دوستان خداحافظی کرد و به اتفاق دیگر دوستان عازم جبهه شد حسین برای بار دوم عازم جبهه گردید و به اندیمشک رفت محل آموزش او لشکر 19 فجر آموزشی شهید دست بالا گردان حبیب ابن مظاهر گروهان بقیه الله دسته یک بود وصیت نامه را در دشت عباس نوشت در این مدت که حدود دو ماه طول کشید نامه هایی را به خانواده خویش می نوشت که در همه آنها سخن از خدا انجام فرائض الهی سخن به میان آمده است حسین پس از راهنمایی تحصیلات متوسطه را شروع کرد و با شور و شوق بیشتری به تحصیلاتش ادامه اد هدفش از تحصیل علم و دانش همراه با تهذیب نفس خدمت به اسلام و مستضعفین بود. حسین در دوران متوسطه سنگر مهم جبهه را رها نکرد و با عشق و علاقه فراوان به عنوان یک بسیجی در این سنگر حضور یافت او زمانی که در دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز درس می خواند در تاریخ 18/3/65 تقاضای اعزام به جبهه نمود و گواهی اشتغال به تحصیل را از دبیرستانش گرفت تا در جبهه در مجتمع آموزشی رزمندگان به تحصیلات ادامه دهد برای بار آخر نیز در تاریخ 24/10/65  تقاضای اعزام به جبهه نمود و گواهی اشتغال به تحصیل را گرفت و به جبهه اعزام گردید و در همین اعزام در تاریخ 12/11/65 به مقام والای شهادت دست یافت.

دانش آموزی که سنگر علم و جهاد را تا آخر رها نکرد/ شهید همتی وصیت کرده بود مرا در نزدیکی مدرسه دفن کنید تا از دعای صبحگاهی دانش آموزان بهرمند شوم
نشسته از سمت راست- نفر سوم

وصیت نامه شهید حسین همتی

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل اللهذ امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون

آنها که در راه خدا کشته می شوند مرده مپندارید بلکه آنها زنده اند و نزد خدایشان روزی می خورند. درود و سلام بر آقا امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام امت خمینی بت شکن و سلام بر شهدای راه حق و آزادی از صدر اسلام تا کربلای خونین ایران که جان خود را برای حفظ اسلام و قرآن در راه خدا نثار نمودند و درود و سلام بر اسیران عزیزی که د رزندانهای بعثیون کافر برای حفظ اسلام و قرآن و دفاع از آن رنج ها و شکنجه ها را تحمل می نمایند و درود بر رزمندگان اسلام که برای حفظ اسلام و قرآن در جبهه های جنگ با کافران در حال مبارزه می باشند و در درود و سلام بر مجروحین و معلولین جنگی که آماده شدند در راه اسلام مجروح یا معلول شدند و درود و سلام بر ملت شهید پرور ایران که نشان داد و نشان می دهند و نشان خواهد داد که پیروان حقیقی اسلام و حسین (ع) می باشند و درود و سلام فراوان بر خانواده شهدا و اسرای عزیز که حاضرند ناراحتی ها را تحمل کنند تا اسلام زنده بماند.

خدایا تورا شکر می گوییم که باز این سعادت را نصیب حالم نمودی که بار دیگر به سوی جبهه های حق علیه باطل حرکت کنم و توانسته ام به یاری رزمندگان عزیز بشتابم و از اسلام و قرآن دفاع کنم و خدایا تو را شکر می گویم که سعادت پیدا کردم در راهت پیکار کنم و از اسلامی که حسین (ع) و یارانش و هزاران هزار شهید دیگر برای نجاتش و برای زنده ماندنش جان دادند دفاع کنند. خدایا تو را شکر می گویم که توانستم راه حقیقت را به پیش گیرم و راه خوب انتخاب کنم و عاشقت گردم و شربت شهادت را بنوشم شربتی که نوشیدن آن باعث نجات اسلام و قرآن و مسلمین از چنگال ابرجنایتکاران زمان و کفار می باشد. باید برویم و نگذاریم از اسلامی که حسین (ع) سالار شهیدان برای زنده ماندنش جان داده است از میان برود. برای حفظ دین اسلام و قرآن هر مسلمانی باید ازعزیزترین چیزش بگذرد و باید تا آخرین نفس و آخرین قطره خونش مبارزه کند و نگذارد که کفار این فکر را به ذهنش راه دهد که شاید می تواند اسلام را از مسلمانان بگیرد. جنگیدن با دشمنان اسلام و راه نجات اسلام تنها بر داشتن اسلحه و مبارزه کردن نیست این یکی از راه هاست و شاید مهمترین راه می باشد اما به هر طریقی می توان جنگید. هر کس با هر شغلی که دارد می تواند به اسلام خدمت کند و اسلام را نجات دهد با تربیت کردن آینده سازانی اسلامی و متخصصین می توان اسلام را نجات داد. برادران و خواهران حزب اللهی از شما می خواهم که امام امت خمینی بت شکن را تنها نگذارید و به فرمانهایش گوش فرا دهید و به آنها عمل نمایید و با هر شغلی که دارید و در هر کجا که هستید اسلام را یاری کنید تا اسلام زنده بماند و خدارا شکر گویید که چنین رهبری را دارید و وحدت کلمه را حفظ کنید با حفظ وحدت اطاعت از امر امام که همان امر خداست می توان به پیروزی رسید مواظب باشید منافقین  و دشمنان اسلام شما را از امام و از اسلام جدا نگرداند و همیشه در هر کجا که هستید هشیار باشید و بدانید که ملتی که کتابش قرآن باشد دینش دین اسلام و حزبش حزب الله و هدفش الله و راهی را که انتخاب کرده است راهی واحد یعنی رسیدن به الله و راه سرور شهیدان و استقبال از شهادت در راه خداست می باشد هیچ گاه شکست برایش وجود ندارد و این است که شکست برای کسی که در برابر این چنین ملتی ایستاده است و بایستد حتمی است و ابرجنایتکاران باید بدانند که چیزی جز شکست نصیب حالشان نمی شود آری ما همه چیزمان را می دهید اما اسلام را نمی دهیم. آری مسئله عاشورا تکرار گردیده است جنگ های صدر اسلام تکرار گردیده است و زمان، زمان امتحان است و باید هر کسی با هر طریقی که می تواند این امتحان را پس بدهد واقعه کربلا جلوه گر گردیده است و لبیک گویان به ندای حسین (ع) آماده اند «کل یوم عاشوراوکل عرض کربلا»

ملت ایران خواهران و برادران دعای کمیل را فراموش نکنید در مراسم دعاها به خصوص دعای کمیل شرکت کنید و مراسم مذهبی و مراسم شهدا را از یاد نبرید و از خدا پیروزی نهایی اسلام را بخواهید. خواهران دینی حجاب اسلامی را رعایت کنید و با حفظ حجاب اسلامی مشت محکمی بردهان از خدا بی خبران بزنید و به مادران و خواهران شهدا دلداری بدهید با حفظ حجاب اسلامی این روشهای غلط لباس پوشیدن را از بین ببرید و نگذارید که جامعه اسلامی آلوده باشد که این خود مسئله بزرگی است. برادران دینی هر کجا که هستید نگذارید که کوچکترین ضربه به اسلام و قرآن وارد شود. اسلحه به زمین افتاده شهدا را بردارید و اسلام را به پیروزی نهایی برسانید هر کجا که هستید بجنگید و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنید «و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین» و آنان نقشه کشیدند و خداوند هم نقشه کشید و خداوند در نقشه آفرینی بهترین است.

برادران و خواهران دینی ام همیشه عادلانه قضاوت کنید و نگذارید حق مسلمانان از بین برود که
خداوند در قرآن می فرماید «و اقسطو ان الله یحب المقسطین» همیشه به عدل و داد قضاوت کنید که خدا کسانی را که به عدل رفتار می کنند دوست دارد  پدر و مادرم از شما می خواهم که مرا حلال کنید شما برایم زحمت فراوانی کشیدید مرا بزرگ کردید و باسواد نمودید  به من امید فراوان داشتید باید مرا ببخشید چون نتوانستم زحماتتان را جبران کنم از من راضی شوید تا خداوند هم از من راضی شود خوشحالم که شما در آخرت روسفید هستید چون در راه اسلام و قرآن قربانی داده اید و از خداوند می خواهم این قربانی را از شما بپذیرد  از خبر شهادت من ناراحت نشوید. درباره شما هر چه بگویم کم گفته ام خداوند اجر و پاداش شما را می داند چقدر زیاد است.

خواهرانم باید زینب وار باشید و هیچ نمی خواهد ناراحت باشید زیرا من برای خدا رفته ام  خانواده عزیزم در عزاداری من نمی خواهد سیاه بپوشید  و ناراحت نباشید من این راه را خوب انتخاب کردم که راه سعادت است. برایم گریه نکنید من که از علی اصغر و علی اکبر عزیز تر نمی باشم دشمنان اسلام را با گریه های خود شاد نکنید. برای اسلام دعا کنید فرزند را در راه اسلام دادن. برادر را در راه اسلام دادن رشادت و شجاعت می خواهد ایمان و تقوا می خواهد و ای دانش آموزان و ای آینده سازان ای کسانی که چشم امام امت و امت شهید پرور به شما دوخته شده است سنگر مدرسه را حفظ نماییدقرآن را بخوانید  روزه را فراموش نکنید به وصایای شهدا عمل کنید و فکر آینده باشید و به بزرگتر ها احترام بگذارید و از استادان و دبیران و معلمان گرامی می خواهم که جامعه ای اسلامی و جامعه متعهد و متخصص برای آینده تربیت کنند و دانش آموزان را به درس خواندن و اخلاق اسلامی تشویق نمایند و در آخر به فکر مسجدی و مدرسه ای و کتابخانه برای روستا باشید و از ارگان های اسلامی مربوطه می خواهم که شما را یاری کند تا این که کم کم مسجد و مدرسه و کتابخانه را با کمک شما مردان بای این روستا بسازند تا اینکه برادران و خواهران و دانش آموزان عزیز به وظیفه خود در برابر خداوند عمل کنند و مرا در نزدیکی مدرسه خاکم کنید تا اینکه از دعاهای صبحگاهی دانش آموزان بهرمند شوم من 15 روز، روزه قضا دارم اگر توانستید برایم بگیرید.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
گمنام
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴
0
آفرین به همت بالای شهید همتی ما جوانان باید این شهیدان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.شهدا شرمنده این