کد خبر: ۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 7 آبان 94

حاشیه جالبی که برای وزیر کشاورزی در مرودشت رقم خورد

تامین اجتماعی سازمانی برای مردم یا روبروی مردم، کشاورزان ایران در راه آفریقا، کلزاهای مرودشت زیر پای وزیر جهاد کشاورزی از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد برگزاری همایش های سازمان تامین اجتماعی در هتل های گران قیمت دستمایه این روزنامه شده و در گزارشی به انتقاد از این موضوع پرداخته است. در گذشته هم شاهد این بودیم که هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در بورس عرضه شد و نهایتا با قیمتی حدود 650 میلیارد تومان به تامین اجتماعی واگذار شد. نکته جالب اینجاست که این همایش با هزینه های سرسام آورش در هتل شیراز برگزار شده درحالی که هتل هما جزو دارایی های این شرکت به حساب می آید. عنوان این گزارش تیتر یک امروز سبحان را به خود اختصاص داده است: «تامین اجتماعی سازمانی برای مردم یا روبروی مردم؟».

موضوع گارانتی محصولات که این روزها به تبلیغی برای فروش بیشتر بدل شده و عملا هیچ اقدامی در راستای تعهداتش انجام نمی دهد هم به موضوع گزارشی دیگر در این روزنامه تبدیل و با «گارانتی یا مانور جلب مشتری» تیتر شده است.

سالاد سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان را ه تیتر یک خود کشانده است: «کشاورزان ایران در راه آفریقا». حجتی در جریان سفر خود به فارس با اشاره به موضوع خشک سالی خبر از افزایش کشت های فراسرزمینی داده و گفته: «یک میلیون هکتار از اراضی کشورهای خارجی زیر کشت محصولات ایران قرار گرفت».

تعدادی از خوانندگان پاپ کشور در نامه ای به رییس جمهور از مشکلاتی که در راهشان قرار دارد گلایه کرده اند. مشکلاتی از قبیل نبود سالن و امکانات و غیره. این درحالی است که نگاهی به آمار برگزاری کنسرت ها در شهرهای مختلف و میزان فروش آثار این ادعاها را زیر سوال می برد. از سوی دیگر شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی نیز به طور بی سابقه ای در راستای حمایت از این قشر به پخش آثار آنها پرداخته و حتی در پروژه ها نیز از آنها استفاده می کنند. موضوع عکس امروز این روزنامه به همین نامه اختصاص یافته است.

سالاد تیتر یک خود را به خبر یک از خبرگزاری ها اختصاص داده است: «آیت الله مکارم شیرازی از یک جانبه گرایی صدا و سیما
در قضیه برجام انتقاد کرد». وی سه شنبه شــب در دیدار با رئیس مرکز پژوهش و سـنجش افکار صدا و سیما با اشاره به ضرورت جناحی عمل نکردن صدا و ســیما، گفته: «باید بی طرفی صدا و ســیما در تهیه برنامه ها محفوظ باشــد».

عکس امروز این روزنامه به مراسم مذهبی هفت منبران در داراب اختصاص یافته است.

و در پایان کاریکاتور امروز؛

سالاد

سالاد «وزیر جهاد کشاورزی: فارس از ابتدایی ترین زیر ساخت های بخش کشاورزی محروم است» جانا سخن از زبان ما می گویی. وزیر جهاد کشاورزی که از روز گذشته در شیراز به سر می برد گفته:« در استانی که 13 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود ظرفیت تمامی سردخانه های نگهداری محصولات تولیدی اش به 40 هزار تن هم نمی رسد. وسعت گلخانه های فارس در شان این استان نیست و از این لحاظ فارس از سایر استان ها عقب افتاده اند» همین چند روز قبل که مدیرکل تعاون روستایی فارس از دفن 1723 تن سیب زمینی در داراب خبر داده بود. مدتی پیش نیز هندوانه های شیرین پاسارگاد در جالیزها باقی ماندند و خوراک گوسفندان و گاوها شدند.

«سالانه 10 میلیارد متر مکعب آب برای تامین غذای کشور از دل فارس بیرون کشیده می شود»، برومندی نماینده مردم فارس در مجلس گفته:« از 80 هزار حلقه چاه در فارس، سالانه 10 میلیارد متر مکعب آب برای تامین غذایی کشور بیرون کشیده می شود» عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس در مورد بدهی دولت به شرکت های مجری طرح آبیاری گفته:« دولت بدهی 27 میلیارد تومانی به این شرکت ها در فارس دارد و بسیاری از آن ها در مرز زندان رفتن هستند»

«سودای گنج، منحصر به فردترین اثر طبیعی ایران را نابود کرد»، روزنامه خبر جنوب در شماره امروز خود به یکی از جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرده و نوشته است: «سودای گنج، یکی از منحصر به فرد ترین آثار طبیعی ایران را نابود کرد! اثری که به سنگ چهره معروف بود و نماد شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رفت با پتک و چکش جویندگان گنج تخریب شد»

سالاد تیتر یک و عکس امروز خود را به استاندار فارس اختصاص داده است. تیتر یک مربوط به صحبت های استاندار در دیدار با فعالان بخش گردشگری است که گفته: «مشکلات فراروی سرمایه گذاری را ریشه ای حل می کنیم». عکس امروز اما مربوط به بازدید افشانی از بینارستان دکتر خدادوست است و با «توسعه پزشکی فارس، افزایش اشتغال را به دنبال دارد» به نقل از وی تیتر شده است.

صفحه پایانی هم میزبان گزارشی از سفر دیروز وزیر کشاورزی به استان شده است. «کلزاهای مرودشت زیر پای وزیر جهاد کشاورزی». بازدید وزیر از کارخانه پگاه و بازدید از زمین های کلزا از جمله موضوعات است که این گزارش به آنها پرداخته است. گفتنی است که در بخشی از این گزارش به ورود وزیر و همراهانش به یک زمین پرداخته که باعث از بین رفتن بخشی از کلزاها در زیر پای وزیر و همراهانش شده و حتی صدای کشاورزان را نیز در آورده است.

نظرات بینندگان