کد خبر: ۷۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی فارس:

15 هزار برنامه و 120 رزمایش طِی هفته بسیج دانش آموزی اجرا می شود

سرگرد دوستدار گفت: دانش آموز ایده آل تنها به درس خواندن توجه نمی کند بلکه در عین درس خواندن و ممتاز بودن در فضای تحصیلی، در فضای فرهنگی و اجتماعی مدارس نیز حضور فعال دارد.
به گزارش تنویر، نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی با حضور سرگرد محمد جعفر دوستدار مسئول سازمان بسیج دانش اموزی فارس برگزار گردید.


سرگرد دوستدار در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با اشاره به نقش آفرینی 550 هزار دانش آموز در دفاع مقدس، گفت: در کشور 36 هزار شهید دانش آموز داریم که سهم استان فارس از این تعداد 3 هزار شهید می باشد.

وی با اشاره به اینکه 7 تا 13 آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است، گفت: طِی این هفته 15 هزار برنامه با محوریت بسیج دانش آموزی در استان فارس برگزار خواهند شد.

سرگرد دوستدار با اشاره به اینکه 8 آبان ماه سالروز شهادت اسوه دانش آموزان بسیجی شهید حسین فهمیده است، شعار امسال هفته بسیج دانش آموزی را دانش آموز بسیجی، حماسه ساز امروز، آینده ساز فردا اعلام نمود و گفت: شهید حسین همتی از ارسنجان و شهیده راضیه کشاورز شهدای شاخص بسیج دانش آموزی فارس در سال 1394 هستند.



وی با اشاره به اینکه روز اول این هفته با عنوان " دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی " نامگذاری شده است، گفت: در این روز دیدار دانش آموزان با خانواده شهدای دانش آموز، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش اموز و فرهنگی و دو یادواره شهدا در ارسنجان و شیراز برگزار خواهند گردید، همچنین طرح سرگذشت پژوهی شهدا و طرح همکلاسی آسمانی نیز در این روز آغاز خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج دانش اموزی فارس با اشاره به اینکه در روز جمعه 8 آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده، کوهپیمایی سراسری دانش آموزان بسیجی پیشگام خواهر با عنوان ما زنده ایم برگزار خواهد شد، گفت: سخنرانی مسئول بسیج دانش آموزی در نماز جمعه، حضور حلقه های صالحین بسیج دانش آموزی با شعار " ما با ولایت زنده تا زنده ایم رزمنده ایم " در مصلای نمازجمعه شهرستان و آغاز طرح پیمان جوانمردی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این روز هستند.



وی شعار روز شنبه نهم آبان ماه را " دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمانخواهی " عنوان نمود و افزود: در این روز آیین صبحگاهی سراسری در فارس همراه با نواختن زنگ ایثار و شجاعت در مدارس استان با حضور یادگاران دفاع مقدس در مدارس برگزار می شود، دانش آموزان مسئول واحد بسیج مدارس که در قالب طرح جوانه های امید آموزش دیده اند در این روز با مسئولان شهرستان ها، فرماندهان سپاه شهرستان و امام جمعه شهرستان دیدار می نمایند و نشست های روشنگری ویژه دانش آمورزان و اولیای دانش آموزان با موضوعات دجالواره، اقتصاد مقاومتی، تربیت فرزند، حجاب عفاف و امر به مغروف و نهی از منکر برگزار می گردند.

سرگرد دوستدار برنامه مهم دیگر این روز را برگزاری مراسم " دانش آموز دیروز، اسوه اقتدار و پایداری امروز " عنوان نمود که طیُ آن دانش آموزان امروز با حضور در محل کار دانش آموزان دیروز که برای دفاع از انقلاب اسلامی به جبهه حق علیه باطل شتافتند، از ایشان تجلیل می نمایند.

و با بیان اینکه شعار روز یکشنیه دهم آبان " دانش آموزان بسیجی، بصیرت و ولایتمداری " است، گفت: دیدار شورای هفکری بسیج دانش آموزی شهرستان با امام جمعه، اجرای رزمایش پدافند غیرعامل در 120 نقطه از استان فارس، برگزاری مراسم عزاداری نوجوانان بسجی در مساجد دانش آموزی، توزیع مجلات پیشگامان، پویندگان و امیدان در مدارس از برنامه های پیش بینی شده برای این روز هستند.



وی شعار روز دوشنبه یازدهم آبان را " دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری " عنوان نمود و گفت: مسابقه دو رهروان شهدای دانش آموز ویژه مقطع متوسطه، افتتاح واحدهای مقاومت امیدان در شهرستان ها، آغاز ثبت نام مسابقه علمی امیدان و پویندگان در کشور که مجری آن سازمان بسیج دانش آموزی فارس می باشد و ثبت نام دوره های آموزش رباتیک از برنامه های پیش بینی شده برای این روز می باشند.

سرگرد دوستدار سه شنبه دوازدهم آبان را روز " دانش آموز بسیجی، اخلاق و پایداری " عنوان نمود و گفت: برگزاری همایش نوجوانان و جوانان عاشورایی همراه با تجلیل از دانش آموزان مداح، برگزاری همایش دانش آموزان فارس در کربلای ایران و برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع استکبارستیزی و اقتصاد مقاومتی از برنامه های پیش بینی شده برای این روز هستند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس چهارشنبه سیزدهم آبان را روز " دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبار ستیزی " عنوان نمود و افزود: در این روز شاهد حضور دانش آموزان همراه با آحاد ملت ایران در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی خواهیم بود، همچنین در این روز کمپین (پویش) چفیه که نماد پایداری و مقاومت است با حضور دانش آموزان سراسر استان فارس و در حاشیه راهپیمایی سیزدهم آبان، آغاز خواهد شد.

سرگرد دوستدار در بخش دیگری از صحبت هایش به آغاز مسابقه پیامکی سراج با همکاری صدا و سیمای فارس همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و با موضوع " شناخت استکبار " اشاره نمود و افزود: این مسابقه بصورت هفتگی تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.



مسئول سازمان بسیج دانش اموزی فارس در پایان صحبت هایش گفت:  دانش آموز ایده آل تنها به درس خواندن توجه نمی کند بلکه در عین درس خواندن و ممتاز بودن در فضای تحصیلی، در فضای فرهنگی و اجتماعی مدارس نیز حضور فعال دارد.



در انتهای این نشست خبری از اولین بازی رباتیک فکری با نام  روبو بُرد، بسته آموزشی بیست روبو برای مقطع ابتدایی، بسته  آموزشی سحاب سحاب (سومین حرم اهل بیت علیهم السلام) ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه و کتاب های پویندگان و امیدان تالیف شده در سازمان بسیج دانش آموزی فارس رونمایی گردید.
نظرات بینندگان