کد خبر: ۷۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴

آرزوی جالب شهید اقتدار فرهنگی ایران اسلامی/ غضنفر رکن آبادی: از شهید انصاری یاد گرفتم آنقدر مبارزه کنم تا به دست جلادترین دشمنان کشته شوم

رکن آبادی شهید انصاری را الگوی رفتار و شهادت طلبی اش قلمداد می کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لامرود، (15 محرم سالروز شهادت حاج شیخ ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان)؛ یک ماه نگذشته بود که استادش شد، او به اعتراف خودش، شهید انصاری را الگوی رفتار و شهادت طلبی اش قلمداد می کرد، غضنفر رکن آبادی که هم اکنون دربند وهابیون و صهیونیست کافر است می گفت: از شهید انصاری یاد گرفته ام که آنقدر مبارزه کنم تا به دست جلادترین دشمنان که نامشان بارها در قرآن کریم بعنوان دشمن مسلمانان و کافر، ذکر شده است کشته شوم، صهیونیزم یهود، کودک کش و شیطان پرستی که گروه اندکشان، بیگناهان دنیا را به خاک و خون کشیده اند، او و شهید انصاری آخرین جلسه چگونگی به چالش کشیدن اسرائیل را کمتر از یک ماه  قبل از شهادت شهید انصاری برگزار کردند، در همان چرت و غفلتی که بارها رهبر عزیزمان ما را از آن بیم داده است دشمن نقشه خودش را کشید و به جنگ با آنها فرستاد، ماجد الماجد عربستانی، عروسک خیمه شب بازی آمریکا و اسرائیل و سعودی زاده وهابی، به طمع دیدن بهشت و رسیدن به خدا!! عهده دار این ترور ناجوانمردانه شد. یک موتور و یک ماشین پر از مهمات که چندین طبقه ساختمان را خراب می کرد به حرکت درآورد تا دو تن از یاوران با بصیرت و مطیع رهبری ار که خواب از سر اربابانشان ربوده بودند از میان بردارند.

غضنفر رکن آبادی

ترور ناکامشان، تنها استاد را به آروزی دیرینه اش رساند، همان آرزویی که دیروز در فاو وقتی به او گفتم: دائی جان، دعا کن با هم شهید بشویم، گفت: برای تو دعا می کنم ولی خودم می خواهم بدست دشمن اصلی مان شهید شوم، همانهایی که این عرب های مسلمان و همسایه مان را به جانمان انداخته اند، اینها دشمن نیستند غافلند دشمن اصلی ما اسرائیل است!

و چه جانانه بعد از سالها تلاش در محرومیت زدایی فرهنگی دنیا، عاشقانه و آگاهانه به مسلخگاه شهادت رفت و شهید شد.

نامش جاودانه، لقبش ماندگار، یادش همیشه زنده در دلها و حرمش در کنار حرم بی بی حضرت معصومه (س)، زیارتگاه همه عاشقان و دلسوختگان حرم اهل بیت گردید.

وقتی به سودان کشور بسیار محروم و آفریقایی می رفت، از همه طرف سرزنش شد تا نرود، یادم می آید که حتی برادرش به او می گفت: اگر میخواهی کسی را مسلمان کنی خودمان مناطق محروم بسیاری داریم که حتی احکام اولیه شان را بلد نیستند، اما او با همان خنده قبل از صحبت همیشگی اش گفت: طلاب گرانقدر و پرتلاشی هستند که در کشور خودمان خدمت کنند، امام خمینی (ره) فرموده است: ما باید اسلام را به تمام جهان صادر کنیم و من می خواهم از سفیران و مهاجرانی باشم که این فرمان بزرگ امام را لبیک گفته باشد. از شما هم می خواهم که درکارم «نه» نیاورید و برایم دعا کنید.

شهید انصاری وظیفه اش را در قبال مناطق محروم کشور خودمان انجام داده بود، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی در دو مرز شمالی و جنوبی، و محرومیت زدایی در بنادر خمیر، لنگه، بندرعباس، و شهرهای دیگر استان هرمزگان، منطقه بشاگرد که در گوشه سه استان واقع شده است اما هنوز محرومیت کامل از آن رخت بر نبسته، از جمله فعالیت های چشمگیر و به یادگار مانده آن شهید وفادار به امام و انقلاب است.

مدیر کل بود اما گاهی خودش در بازار بزرگ بندرعباس و دیگر بنادر راه می افتاد و از وضعیت فرهنگی، و توزیع فیلم های ویدئویی و پخش ماهواره ها که در آن زمان مرسوم بود اطلاعات کسب می کرد. تاسیس صدها کتابخانه و خانه فرهنگ در دو استان و تجهیز مساجد و حسینه هایی که شاید در حد اختیارات اداری او نبود امروز سند افتخاری شده است تا نام شهید انصاری به خود بگیرد.

بنده به عنوان کسی که شاید در خیلی از گذرگاههای فرهنگی همراه ایشان شده و از ایشان الگو گرفته ام افتخار می کنم که نام شهید انصاری با کلمه اقتدار فرهنگی عجین شده و همه او را به عنوان یک نیروی مقتدر فرهنگی و ولایی می شناسند.

شهید انصاری از سالهای قبل از انقلاب که به جهت تحصیل در علوم دینیه و همکاری با نماینده امام خمینی (ره) مرحوم حاج سید عباس مهری ره از کویت اخراج شد و در ایران به ادامه تحصیل مشغول شد، به کار فرهنگی و تبلیغی روی آورد، او ابتدا در سالهای 57 و 58 با تاسیس بزرگترین کانون فرهنگی و ایجاد کتابخانه در شهرآبادان با همکاری مکتب اسلام قم جوانان زیادی را جدب خود کرده که با گذشت سالها هر کدام از آنها جهت استادی و ادامه کار جهت شهرستان های استان خوزستان، پرورش یافتند.

شناساندن چهره منافقانه و دشمنانه رژیم طاغوت و دست داشتن آمریکا در به آتش کشیدن سینما رکس آبادان، که به روحانیون و مبارزین انقلابی منتسب کرده بودند از جمله کارهای گروه فرهنگی و ایشان بود.

پس از به ثمر نشستن کارهای ایشان در شهر آبادان و در سال 59 با ازدواجش به قم مهاجرت کردند. در قم ضمن ادامه تحصیل در حوزه علمیه و از احداث پاساژ قدس قم که هم اکنون یکی از مراکز عرضه محصولات فرهنگی به کل ایران و دنیاست مغازه ای را خریداری کرده و به اتفاق چند تن از دوستان و طلاب دیگر بزرگترین نوارخانه درسی در شهرستان قم با نام کوثر را تاسیس کردند.

شهید انصاری در سالهای 62 و 63 جهت تبلیغ در مناطق محروم به شهرستان لامرد بازگشتند، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه، دو محور فعالیت های ایشان بود، گاهی طلابی که جهت تبلیغ به شهرستان می آمدند و حاضر نبودند در مناطق دورتر و بدون جاده سفر کنند خود ایشان با موتور سیکلت 125 آبی رنگی که متعلق به اداره بود ساعت ها طی می کردند تا به روستاهای دورافتاده بروند. خاطرات سفر تبلیغی ایشان به روستاهای دارلمیزان هنوز در اذهان مردمان خوب آن منطقه مانده است.

شهید انصاری که بعد از شهادتش همه محلات قم و تهران پر شد از بنر تصاویر شهید و مراسم یادبود و گرامیداشت اش در سرتاسر کشور، توسط ادارات، نهادها و دانشگاهها برگزار گردید اما در زادگاهش غریب واقع شد!

حجت الاسلام والمسلمین شهید ابراهیم انصاری» در سال 1338 هـ. ش. (1959م) در روستای خندق شهر لامرد از توابع استان فارس به دنیا آمد، وی علاوه بر تحصیلات حوزوی، به تحصیلات دانشگاهی نیز پرداخت و موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت گردید.

این شهید عزیز در دوران جنگ تحمیلی بسیار فعال بود. وی یکی از عناصر اولیه و مؤثر در شکل‌گیری "تیپ رزمی تبلیغی امام صادق(ع)" در دهه شصت بود که بیش از صدها شهید روحانی از این تیپ به جبهه‌ها اعزام شدند و هم اکنون نیز منشأ آثار خیر است ، شهید انصاری پس از دفاع مقدس، از سال 1371 تا 1373 به ‌مدت دو سال، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بود، وی سپس از سال 1373 تا 1383 به ‌مدت ده سال بعنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خدمت کردند.

شهید اقتدار فرهنگی، که کادر رسمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود از سال 1383 تا 1389 به‌ مدت پنج سال و نیم به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان خدمت کرد. در زمان فعالیتش در این کشور، علاقه مردم به ایشان بسیار زیاد بود زیرا با آنان ارتباط نزدیک داشت، در خانه‌های آنان حضور می‌یافت و با آنان مجالست می‌کرد.

این شهید عزیز پس از بازگشت از مأموریت سودان، به‌ مدت سه سال از سال 1389 تا 1392 به عنوان مدیر کل آفریقایی عربی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تجربیات خود را به کار گرفت. وی در این مدت خدمات شا یانی در حوزه کشورهای آفریقایی و عربی انجام داد که فعالیت‏های فرهنگی سازمان‏های مرتبط با وی در غزه فلسطین بسیار قابل توجه است. 

اغلب ایام عمر ایشان در سفر و تبلیغ دین گذشت و هیچ گاه خسته نمی‌شد. وی حتی وقتی به سفر حج مشرف می شد در مسجدالحرام و مسجد النبی(ص) با اشتیاق به دنبال زائران عرب بود تا باب دوستی را باز کند، به گفت‌وگو بپردازد و ضمن معرفی اسلام صحیح، از مذهب حقه دفاع نماید.

انصاری همچنین به عنوان نماینده سازمان فرهنگ، عضو "كارگروه رسيدگي به بحران ها و حوادث تروريستي عليه شيعيان جهان" بود که در مجمع جهاني اهل بيت(ع) تشکیل شده است.

دشمنی اسرائیل با ایشان زمانی به اوج خود رسید که وارد عرصه مبارزاتی در لبنان شد. یکماه بیشتر در آن کشور نمانده بود که مورد هدف تیر پر کینه دشمن شده و به آرزوی دیرینه اش که شهادت به دست بزرگترین دشمن مسلمانان بود رسید.

روحش شاد و راهش پررهرو

نظرات بینندگان