کد خبر: ۷۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

لامرد صحنه برافراشته شدن بیرق حسینی در دهه دوم محرم

در دهه دوم ماه محرم، گروه فرهنگی جهادی تربیتی فاطیمون، برنامه عزاداری این دهه را در شهر لامرد برگزار می کنند. آنچه می بینید گزارشی از پنجمین شب عزاداری آنها در این دهه است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لامرود، در دهه دوم ماه محرم، گروه فرهنگی جهادی تربیتی فاطیمون، برنامه عزاداری این دهه را در شهر لامرد برگزار می کنند. آنچه می بینید گزارشی از پنجمین شب عزاداری آنها در این دهه است.

آستین همت؛ 

وقتی دل در گروی کار باشد و روحیه جهادی و شور جوانی هم بشود مکمل آن، برای ساختن تکیه و فضای عزاداری امام حسین( ع) از یک هفته قبل از محرم دست بکار می شوی و یک قطعه زمین 300 متری خالی را ظرف چند روز تبدیلش می کنی به تکیه عزای قهرمانان کربلا، نیرو و انرژی کار را از 50 جوان علاقمند و با ساعت های کاری شبانه روزی می گیری و وسایل را، امانی.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

نظم، قانون اول؛

در برگزاری هر مراسم و برنامه ای، نظم را می توان قانون اول گفت، چه نظم در قراردادن وسایل نقلیه در پارکینگ و چه نظم در انجام مراسم و برنامه های پیش بینی شده.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

گزارش کار؛

بیرون از فضای آماده شده برای عزاداری، محیطی را برای نمایشگاهی به زیباترین شکل ممکن آماده کرده بودند، نمایشگاهی از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در سال های گذشته از جمله یادواره شهدای کودک که طرحی نوین و جدید به شمار می آید.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

ادخلوها بسلام آمنین؛

حواس شان به همه چیز جمع بود، حتی همان ابتدای کار و قبل از ورود سلامت را پاسخ می گفتند و برایت بهترین آرزوها را از خدا می خواستند.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

حسینیه متفاوت؛

وارد که می شوی، حس خودمانی جمع آن ها تو را نیز با خود همراه می کند و اینجا احساس غریبی نمی کنی، سر که می چرخانی آسمان تکیه شان را با سربندهای قرمز و سبز و سن برنامه شان را با زیبایی هرچه تمام تر ساختند که همان ابتدای امر، مسحور تلاش و پشتکار و خلاقیت آن ها می شوی، جالب آنکه به فراخور هر مناسبتی نیز بخشی از فضاسازی خود را به آن اختصاص داده بودند به عنوان مثال در سالروز شهادت، شهید اقتدار فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری، بنری را منقش به تصویر این شهید بزرگوار به دیوار تکیه نصب کرده بودند.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

دموکراسی؛

صمیمت جمع شان را آن موقع متوجه می شدی که در اجرای برنامه و تصمیم گیری ها، سریع گعده ای به راه می انداختند و خرد جمعی را علم می کردند و با مشورت هرکاری را انجام می دادند، چه صحنه های زیبایی را در این لحظات می شد از شور جوانی به همراه شعور مشاهده کرد.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

همه کاره هیئت؛

یک جورایی آچار فرانسه هیئت می شناختنش، هرکسی برای انجام کاری سریع خود را به او می رساند و حکم رهبر ارکست برای تنظیم هرچه بهتر تلاش و همت دست اندرکاران جوان هیئت را داشت، باید به او خسته نباشیدی جانانه گفت، خدا قوت ...

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

سفارش پیامبر مهربانی؛

حدیث و سفارش رسول مکرم اسلام را آویزه گوش خود کرده بودند و دقایقی قبل از آغاز برنامه، تمام دیوارهای تکیه را با گلاب عطر افشانی کردند، مراسم شان با این کار طعم دیگری پیدا کرد.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

دَم را غنیمت شمار؛

تنها به عزاداری بسنده نکرده بودند و فرصت را برای اجرای برنامه های فرهنگی دیگر نیز غنیمت شمرده بودند. قرائت زیارت عاشورا، اجرای کلیپ های فرهنگی، قرائت یک صفحه از قرآن کریم و برنامه آشنایی با احکام بخش هایی بود که قبل از آغاز رسمی مراسم عزاداری تدارک دیده بودند.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

رفیق علی اکبرهای خمینی (ره)

با توجه به برگزاری برنامه شبی با شهدا از سید رضا متولی از روایان دفاع مقدس دعوت کرده بودند تا در جمع شان سخنرانی کند . وی در بخشی از سخنان خود این گونه اظهار داشت: باید ادامه دهنده راه شهدا که همان راه امام حسین (ع) و قهرمانان کربلاست، باشیم که این راه روشن و نجات بخش است.

شهادت، افتخار و نعمت بزرگی بود که نصیب شهدا شد. شهدا محور زندگی پاک هستند، مسیر زندگی ما را شهدا مشخص نموده اند. زندگی، منش، رفتار، کردار، محبت آن ها، همه چیزهایی است که برای داشتن یک زندگی سالم و پاک و موفق به آن نیاز داریم .

با شهدا می توان راه صحیح را پیدا کرد و با موفقیت آن را طی نمود.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

برافراشتن بیرق حسین (ع)

گروه فاطمیون تنها هیئتی است که در دهه دوم محرم و پس از عاشورای حسینی نیز همچنان بیرق عزای سید و سالار شهیدا را برافراشته است و حضور پرشور جوانان و دیگر نسل ها حاکی از آن دارد که جای برگزاری منسجم تر و پرشمارتر دهه دوم عزاداری محرم، در شهر احساس می شود.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید

روحیه جهادی؛

خلاصه حواس شان به همه چیز جمع بود، خوب هوای مهمان های حسین بن علی (ع) را داشتند.

وقتی نیروی جوانی به میان می آید


نظرات بینندگان