کد خبر: ۷۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

رقابت 4 هزار جوان فارسی برای نشستن بر کرسی قضاوت

آزمون تصدی منصب قضا، همزمان با سراسر کشور در شیراز و در هفت حوزه امتحانی برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، صبح امروز رئیس‌کل و معاون منابع انسانی دادگستری این استان ضمن دیدار از حوزه‌های امتحانی از نزدیک روند برگزاری آزمون را بررسی کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی آزمون قضاوت در سال 94 با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه، قوه قضائیه باید چهار تا 5 هزار نفر نیرو جذب کند، اظهار امیدواری کرد که از میان برگزیدگان این آزمون بتوانیم سهم بسزایی را به استان فارس اختصاص دهیم.

علی القاصی با تأکید بر اینکه استان فارس با دارا بودن مرکز آموزش کارآموزان قضایی جنوب کشور به‌ عنوان یکی از مراکز آموزشی مهم قضات در کشور مطرح است، گفت: تاکنون 14 دوره کارآموزی قضایی در شیراز برگزار و درمجموع 357 نفر موفق به طی دوره کارآموزی قضایی شده‌اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس افزود: تلاش کرده‌ایم تا در امر آموزش کارآموزان قضایی ضمن بهره از زبده‌ترین قضات دادگستری و همچنین اساتید دانشگاه علاوه بر ارائه سرفصل‌های آموزشی با برگزاری نشست‌های علمی، مسائل کاربردی، امر قضا را برای کارآموزان تشریح کنیم.

معاون منابع انسانی دادگستری فارس نیز بابیان اینکه داوطلبان آزمون قضاوت در سال 94 در استان فارس 4 هزار و 133 نفر هستند، افزود: از این تعداد یک‌هزار و 250 نفر از شرکت‌کنندگان را خواهران و 2 هزار و 883 نفر را برادران تشکیل می‌دادند.

ارسلان اشرافی در مورد اعلام نتایج این آزمون نیز بیان داشت: نتایج اولیه آزمون منصب قضا در دی‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

وی افزود: برگزیدگان این آزمون پس از دعوت به مصاحبه و به دست آوردن امتیازات لازم و همچنین طی شدن مراحل گزینش، برای شرکت در دوره کارآموزی به مراکز آموزشی کارآموزان قضایی معرفی خواهند شد.

مرحله نخست آزمون قضات صبح امروز به‌صورت همزمان در شیراز و 15 مرکز استان فارس برگزار شد.


نظرات بینندگان