کد خبر: ۷۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 9 آبان 94

وقوع «ال نینو» در تایید و تکذیب مسئولین فارس/ تسهیلات ویژه در انتظار بدهکاران مالیاتی/ تولید کنندگان عایق های رطوبتی فارس آب رفتند

گره ترافیک شیراز با طرح های علمی باز می شود،پایانه کاراندیش پنج سال دیگر از شهر می رود از جمله عناوین روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه:

سالاد تیتر زده: «امداد رسانی به 6000 سیل زده در 12 استان». این خبر مربوط به گزارش یک از خبرگزاری ها از روند امداد رسانی و وضعیت سیل زدگان کشور است که در یازدهمین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است.

خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز که به امامت آیت الله ایمانی برگزار شده از جمله اخار داخلی این روزنامه است: «شعار مرگ بر آمریکا در 13 آبان، قوی تر از گذشته سر داده می شود».

سالاد تکذیبیه سازمان هواشناسی مبنی بر سال سرد و پر بارش استان را تیتر یک خود کرده است: «ال نینو سراغ فارس را نمی گیرد». این پدیده در هر چرخه خود ناهنجاری های بزرگی را در آب و هوای دنیا ایجاد می کند و شایعات تاثیر آن بر آب و هوای استان مخصوصا در چند هفته اخیر به شدت افزایش یافته بود که روز کذشته توسط رییس سازمان هواشناسی کشور تکذیب شد. جالب اینکه فیاض پور مدیر کل بحران استانداری فارس مدتی پیش گفته بود وقوع ال نینو در فارس قطعی است.

موضوع عکس امروز، انتصاب فرخ زاده به عنوان رییس جدید سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری است. فرخ زاده پیش از این در سمت معاون فرهنگی شهرداری مشغول به کار بوده است. شهردار نیز در خصوص این انتصاب گفته انتصاب یکی از معاونین شهرداری در این سمت نشان از اهمیت این حوزه برای شهرداری دارد. «گره های ترافیک شیراز باز می شود» تیتری است که برای این عکس انتخاب شده است.

سالاد شهردار در مراسم معارفه فرخ زاده به عنوان رییس سازمان حمل و نقل شهرداری گفته: «گره ترافیک شیراز با طرح های علمی باز می شود» که تیتر یک امروز این روزنامه است.

عکس امروز اما مربوط به گفتگوی اختصاصی این روزنامه با مدیر عامل سازمان پاینه های مسافربری شهرداری است. دبیری در این گفتگو با اشاره به وضعیت فعلی پایانه های شیراز گفته: «پایانه کاراندیش پنج سال دیگر از شهر می رود». پیش از این نیز پایانه امیر کبیر از ابتدای بلوار امیر کبیر به ابتدای جاده بوشهر منتقل شد و قرار است پاینه ای کاراندیش و مدرس نیز از مکان های فعلی خود جابجا شوند.

سالاد «تولید کنندگان عایق های رطوبتی فارس آب رفتند»، خبر جنوب در شماره امروز خود گزارشی از عایق های رطوبتی فارس به چاپ رسانده است. در این گزارش رئیس اتحادیه عایق های رطوبتی ساختمان گفته:«در حال حاضر از حدود 15-16 واحد تولیدکننده عایق های رطوبتی در استان، تنها 8 واحد به صورت فعال یا نیمه فعال مشغول به کارند و مابقی واحد ها یا تغییر کاربری داده اندیا به فروش رسیده اند و یا در تعطیلی اجباری و ناخواسته به روزهای رونق تولید می اندیشند و خاطرات آن روزها را مرور می کنند» معصومی بیان داشته:« امروز شیراز، سهم قابل توجهی از بازار عایق های رطوبتی را در اختیار ندارد و عمده بازار این محصول در قبضه تولید کنندگان مشهدی و دلیجانی قرار گرفته است»

«تسهیلات ویژه در انتظار بدهکاران مالیاتی مشمول تجمیع عوارض»، مدیر کل امور مالیاتی فارس گفته:« با توجه دستور العمل های ابلاغ شده از سوی سازمان امور مالیاتی بدهکاران مالیاتی می توانند بدهی مالیاتی شان را تقسیط کنند و هم از بخشودگی جرائم برخوردار شوند» گفتنی است در سیستم بانکی  اگر کسی بیشتر از 200 میلیون تومان به بانک بدهکار باشد ممنوع الخروج می شود و بر اساس ماده ۲۰۲ قانون مالیاتهای مستقیم وزارت امور اقتصادی و دارایی یا سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی قطعی آنها از یک میلیون تومان بیشتر است از کشور جلوگیری نماید.

«راه اندازی سرپرستی خبرگزاری هنر آنلاین در فارس»، مدیر کل ارشاد فارس با اعلام این خبر گفته:« با توجه به ظرفیت بالای خبری حوزه فرهنگ و هنر در استان، سرپرستی  خبرگزاری هنر ایران در فارس راه اندازی شد» گفتنی است الهه بهرامی به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی خبرگزاری هنر ایران در استان فارس منصوب شده است.

سالاد «پایان نشست هفت ساعته سوریه با حضور ایران» را تیتر کرده و خبر آن را نیز در همین نیم صفحه نخست خود به چاپ رسانده است. این نشست برای اولین بار با حضور ایران و کشور های تاثیر گذار در وین برگزار شده است.

عکس امروز به سیل در کشور اختاص یافته و با «6 تن قربانی سیل در کشور» تیتر شده است.

از جمله اخبار داخلی این روزنامه می توان به چهارمین نشست خبرنگار در زوم اشاره کرد که با تیتر «نقدی به رنگ تجلیل» به چاپ رسیده است. این خبر که یک صفحه کامل را به اشغال خود در آورده به شرح کامل این نشست پرداخته است. این نشست مربوط به تجلیل از خبرنگاران استان و بررسی وضعیت موجود در دنیای خبرنگاری استان است.

نظرات بینندگان