کد خبر: ۷۸۷۳۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴

معاون زیارتی استاندار فارس:اولویت اول گردشگری استان گردشگری باستانی است نه زیارتی!/آیت الله ایمانی: معاونت زیارتی دکوری نباشد

رستمی اولویت دوم گردشگری در فارس را بعد زیارتی این استان عنوان کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، شاپوررستمی شنبه در گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و ذیحسابان سازمان میراث فرهنگی کشور بیان کرد: به دلیل برخورداری استان فارس از عرصه های مختلف گردشگری، هدفگذاری و برنامه ریزی های انجام شده، اولویت های بخش گردشگری این استان مشخص و بر اساس آن برنامه ریزی های انجام شده است.

وی با اشاره به ثبت بیش از سه هزار اثر استان فارس در فهرست آثار ملی کشور افزود:نخستین اولویت گردشگری استان به دلیل وجود آثار تاریخی و فرهنگی در این استان، گردشگری تاریخی و باستانی است که ظرفیت های فارس در این زمینه بسیار فاخر است که متعلق به تمدن ایران اسلامی و افتخاری برای کشور است.

رستمی اولویت دوم گردشگری در فارس را بعد زیارتی این استان عنوان کرد و اظهارداشت: وجود امام زادگان واجب التعظیم و در راس آنها حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و بقاع متبرکه است که فارس با قابلیت های منحصر به فرد در این زمینه می تواند نقش مناسبی در گردشگری مذهبی کشور ایفا کند.

وی اضافه کرد:گردشگری سلامت وپزشکی یکی دیگر از ظرفیت های بالقوه گردشگری استان فارس است که از دیربار در بین مردم و گردشگران داخل و خارج از کشور جایگاه ویژه دارد.

رستمی ادامه داد: همچنین با توجه به وجود مناطق و طبیعت منحصر به فرد از جمله وجود 800 نقطه طبیعی در فارس، گردشگری طبیعی استان نیز ظرفیتی کم نظیر است که هر کدام از طبیعت فارس می تواند یک ظرفیت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

رستمی عنوان داشت: امیدوارم با ساماندهی صنعت گردشگری در استان و تدوین سیاست گذاری و برنامه ریزی واولویت بندی بخش های مختلف، بتوانیم اقدامات موثری را درجهت توسعه و رونق گردشگری استان انجام دهیم.

وی گفت: برای رونق گردشگری استان از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی فارس استفاده می کنیم تا گردشگری استان جایگاه خود را به دست بیاورد که برنامه ها و هدفگذاری هایی نیز برای مشارکت بخش خصوصی آماده شده است.

او افزود: فارس یکی از استان های ویژه و منحصر به فرد در گردشگری داخلی و خارجی در کشور است فصل ها مورد اقبال گردشگران است.

رستمی بیان کرد: ایران جز 10 کشور برتر جهان در عرصه آثار تاریخی و گردشگری است که امیدواریم با تحولات انجام شده و توافقات پس از برجام، شاهد رونق گردشگری کشور و فارس باشیم.
چند روز پیش آیت الله ایمانی گفته بود: این معاونت قبلاً هم بود اما در حد یک دکور با آن برخورد می‌شد و عملا نقشی ایفا نمی‌کرد، حال آنکه معنای ایجاد چنین معاونتی آن است که سنگینی امر گردشگری بر روی زیارتی باشد و فضا و تسهیلات مناسب برای زائران دیده شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرده بود: معرفی معاون جدید زیارتی و گردشگری استانداری فارس، تنها برای پر کردن یک پست خالی و دکوری نباشد
.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
يه نفر به اين بنده خدا بگه عنوان پست جنابعالي " معاون هماهنگي امور زائرين" است و حوزه گردشگري تاريخي مربوط به اين معاونت نيست.
در واقع بر اساس قانون و بشخنامه هاي ابلاغي فقط سه استان فارس خراسان شمالي و قم داراي اين معاونت هستند و وظيفه اين معاونت هماهنگي در جهت ايجاد تسهيلات بيشتر در زمينه حضور گردشگران مذهبي در استان است.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
سلام
چرا بدون اطلاع نظر میدهید.رستمی معاون گردشگری و امور زایرین استانداری است نه معاون هماهنگی امور زایرین.
احمد
ایشان از بصیرتی برخوردار هستند که میتوانند گردشگران مذهبی را از دیگر گردشگران به عنوان مثال تاریخی، سلامت، فرهنگی و طبیعی تفکیک کنند
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
سلام جناب فرهنگي
جهت مزيد اطلاع
معاونت هاهنگي امور زائرين در سه استان فارس خراسان رضوي و قم بر اساس ماده 12 قانون برنامه پنجم توسعه تشكيل گرديد. البته ميتوانيد با مراجعه به سايت اين استانداريها خصوصا استانداري خراسان رضوي و يا بخشنامه هاي دولتي اطلاع كامل تري بدست آوريد البته در زير متن ماده 12 قانون مذكور رو ارسال ميكنم:
قانون برنامه پنجم توسعه

ماده12ـ دولت به منظور تعمیق ارزشها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت علیهم‌السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز نسبت به انجام امور ذیل تا پایان برنامه اقدام می‌نماید:
الف ـ شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین، برنامه‌ریزی و تدوین ساز و کارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تأمین زیرساختهای لازم از طریق حمایت از شهرداریها و بخشهای غیردولتی
ب ـ توسعه امکانات، فعالیتهای فرهنگی و خدمات زیارتی در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی و فراهم نمودن زمینه زیارت مطلوب و اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه‌های سنواتی
احمد
جناب ناشناس عزیز،
باید توجه داشته باشید هر مسافری که به عنوان گردشگر سلامت، گردشگر باستانی، فرهنگی و طبیعی به شیراز سفر میکنه اولین جایی که میره حرم مطهر حضرت شاهچراغ هست پس زائر به حساب می آید،
نتیجتا باید شرایط برای این عزیزان مهیا شود.
نگرانی شما در اطمینان از خدمت رسانی مناسب به زائر حضرت شاهچراغ کاملا قابل درک است و حتما مهندس رستمی و همکارانشان در استانداری به دنبال تحقق این هدف میباشند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
مبارک باد بر دولت اعتدال که حرمین شریفین را در الویت های بعدی قرار میدهند.
چشم شیرازی ها روشن .مبارکتان باد.
مخصوصا" شیرازه.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
هفته ای دوسه روز زیارت حضرت شاه چراغ نصیبم می شود از مسئولین کمتر می بینم شاید هم فقط برای نماز شب بیایند الله اعلم
ناشناس
ریا نشه!
ناشناس
جای دید زدن اینکه کی هست کی نیست زیارتتو بکن
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴
0
آقای روحانی به همه مسئولان یک کلیدداده از جمله کلید شاهچراغ و استاندار با معاونانش آنجا میروند برای توبه قبول باشه