کد خبر: ۷۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 10 آبان 94

فارس همچنان معطل «کارگو»/ ماجرای آش نخورده و دهان سوخته بازنشستگان ارتش/ شاعر شیرازی که ورود به آرامگاهش ممنوع است

منتقدان هزار بار بهتر از کاسب کاران سیاسی هستند، سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری آلمانی ها در فارس از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «حال ناخوش صادرات فارس»، خبر جنوب در شماره امروز خود به گزارشی از صارات استان فارس پرداخته و نوشته است:« در حالی که در 7 سال اخیر، فارس حداقل دو صادر کننده برتر در سطح ملی داشته و حتی در سال 92 شایسته و برتر ملی از فارس بودند اما متاسفانه امسال این استان حتی یک صادر کننده برتر ملی هم نداشت»در این گزارش به نقل از مدیر عامل صندوق توسعه صاردات فارس آمده است:« تنگ نظری در بدنه ارگان های دولتی و نبود مشوق های صادراتی، باعث شده تجار و تولید کنندگان استان رغبتی به حضور در جشنواره های مختلف صنعتی و تجاری نداشته باشند» همچنین رئیس انجمن تخصصی توسعه تجارت فارس نبود استراتژی برای حوزه تجارت را از عمده دلایلی برشمرد که باعث عدم رغبت صادرکنندگان به مشارکت در جشنواره ها و همایش های مختلف شده است و این معضل را یک آسیب نگران کننده برای این استان بر شمرد»شرفی بیان داشته:« حمل و نقل هوایی کالا در فارس روی زمین مانده و کانتینر های یخچال دار و سیستم حمل و نقل مدرن موجود، جوابگوی حجم صادرات استان نیست»

«اعتراض جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن بازنشستگان(آجا) همچنان بی نتیجه» اعتراض جمعی از اعضای شرکت تعاونی مسکن بازنشستگان نسبت به آنچه کم کاری این تعاونی در مورد واگذاری سهم خود در پروژه یاس عنوان شده، ادامه دارد. این معترضین عنوان می کنند که نزدیک به 14 سال از آنها پول دریافت شده و طی این مدت هیات مدیره گذشته، آنها را امروز و فردا کرده و تنها به دادن وعده های خشک و خالی قناعت کرده و هیچ کس پاسخگوی مشکلات انها نیست»در همین رابطه مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن آجا گفته:« معترضین اکنون بر فعالیت های مدیر عامل و هیات مدیره به اگاهی دست یافته و حتی 3 نفر از خود را برای نظارت بر امور انتخابات کرده که بر کارها نظارت کنند»

سالاد مصوبه مجلس تشخیص مصلحت نظام مبنی بر «الزام مسوولان به ارایه صورت دارایی، درآمد و موجودی حساب های خود» را تیتر یک خود کرده است. مطرح شدن این قانون از ابتدا همراه با حواشی مختلفی بوده که از مهم ترین آنها می توان به علنی کردن لیست اموال اشاره کرد که مدتی پس از تصویب منتفی شد. این مصوبه می تواند تا حد زیادی جلوی رانت خواری آقازاده ها را بگیرد البته اگر به طور کامل و دقیق اجرا شود.

سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا همراه با اخبار ضد و نقیضی از علت سقوط این هواپیما که منجر به کشته شدن 224 سرنشین آن شد از جمله تیتر های امروز رسانه ها است. این روزنامه هم در جایگاه عکس امروز خود به آن پرداخته و دو خبر داخلی را به آن اختصاص داده است.

سالاد نشست استاندار با فرمانداران استان را تیتر یک خود کرده و به نقل از استاندار آورده: «منتقدان هزار بار بهتر از کاسب کاران سیاسی هستند». افشانی با اشاره به انتخابات پیش رو گفته: «با مسایلی مانند ورود پول های کثیف به انتخابات و خرید و فروش رای باید به صورت جدی مقابله صورت گیرد».

کاهش سطح آب های استان بر کیفیت آب ها هم تاثیر گذاشته و آب استان در حال شور و تلخ شدن است. این خبر را معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس گفته که به موضوع عکس امروز این روزنامه تبدیل شده است: «آب فارس شور می شود».

سالاد مشروح چهارمین جلسه دفاعیات بابک زنجانی را به چاپ رسیده و با «تا دوشنبه پول نفت را می دهم» تیتر یک کرده است. مشروح این دادگاه را می توانید اینجا بخوانید.

«فاز اول بزرگترین پارک جنوب کشور نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد» را شهردار منطقه 10 شیراز خبر داده و در سومین صفحه به چاپ رسیده است. پارک 580 هکتاری دراک به عنوان بزرگترین پارک جنوب کشور شناخته می شود که فاز اول آن فروردین 95 افتتاح خواهد شد.

سالاد برگزاری نشست معاونین توسعه مدیریت و ذی حسابان ادارات کل میراث فرهنگی کشور در صفحه نخست این روزنامه تیتر شده است: «سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری آلمانی ها در فارس». در این نشست به موضوعات مختلفی اشاره شده است از قیبل: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی، تدوین سند گردشگری کشور و احیای رشته های صنایع دستی در استان.

شوریده شیرازی از شاعران برجسته معاصر است که آرامگاه وی در کنار قبر سعدی قرار دارد اما مدتی است که ورود به آرامگاه وی ممنوع شده و درب آرامگاهش با قفلی بزرگ بر روی گردشگران و دوستداران وی بسته شده است. این موضوع گزارش این روزنامه و تصویر صفحه نخست شده است: «زندان شوریده».


سالاد
نظرات بینندگان