کد خبر: ۷۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
آیت الله دستغیب:

تمام مجموعه حرم مطهر شاهچراغ امانتدار ولایت هستند/ الگوی خدمات به این آستان، نماینده ولی‌فقیه در فارس است

تعبیر آقا مبنی بر «قبله آرامش و امید» بودن حرم شاه‌چراغ برای مردم، مدنظر ماست.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب بعدازظهر امروز در همایش فصلی ائمه جمعه استان فارس اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی بر رحمت است و طبعاً ره‌آوردهای آن و ازجمله نمازهای جمعه نیز رحمتی از جانب خداوند بوده و ضمن آن‌که رحمت رحیمیه است از جهاتی رحمت رحمانیه و عام و شمولیت‌دار نیز هست.

وی با اشاره به آیه شریفه «اذا قیل لهم اسجدوا بالرحمان» افزود: در جایی که خداوند امر می‌فرماید، برای رحمان سجده کنید، آنها به عنوان تحقیر و استهزا گفتند، رحمان کدام است و خداوند در پاسخ نعمت‌های رحمت رحمانیه را معرفی می‌کند و از نگرش به آسمان‌ها و ملاحظه سراج و قمر منیر می‌گوید.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: همان‌طور که خداوند رحمان است، بندگان خاص و عبادالرحمان نیز می‌توانند رحمتی برای عموم باشند چنانکه پیامبر رحمت للعالمین بود.

وی اضافه کرد: در آیات قرآن از زبان عبادالرحمان بیان شده که ما را امام و پیشوای متقین قرار بده و معنای آن کسب صلاحیت و شایستگی است نه این که امام باشد تا دنیاطلبی و ریاست کند، بلکه امام مردم بودن یعنی بتواند رحمتی برای عامه مردم باشد.

وی با بیان این‌که وقتی فردی برای متقین، پیشوا و الگو بود، برای دیگران نیز خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر این دعا را کرده باشیم و در محراب به‌عنوان امام متقین ایستاده باشیم و دیگران به خطابه ما نشسته باشند، از دو حال خارج نیست، یا خدای‌ناکرده ذی‌صلاح نیستیم که در آنجا مصداق «یا ایها الذین امنوا، امنوا» خواهیم بود و باید دوباره از درون، ایمان بیاوریم و تحول لازم را در خود ایجاد کنیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی ادامه داد: اگر به‌عنوان امام شایستگی و صلاحیت‌داریم نیز باید بدانیم که تضمین‌شده نیست و شیطان دست رد بر سینه هیچ‌کس نمی‌زند و به دنبال راه نفوذ است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علاوه بر جهاد اکبر، در جهاد اصغر نیز شیاطین راه نفوذ پیدا می‌کنند، چنان‌که در مسئله روز که مسئله جنگ نرم است، مقام رهبری بیان می‌کنند، جنگ نرم به‌مراتب از جنگ سخت پیچیده‌تر است و این به سبب آن است که شیطان راحت‌تر می‌تواند راه نفوذ پیدا کند و ائمه جمعه به‌عنوان هادیان و مرشدان مردم باید متوجه این مهم باشند.

تمام مجموعه حرم امانتدار ولایت هستند

وی در ادامه با بیان این‌که تمام مجموعه فعال در حرم احمد‌بن‌موسی(ع) باید تجلی امانت‌داری باشند، گفت: در آغاز راه به همکاران و دوستان اعلام کردیم که حضرت احمد‌بن‌موسی(ع) امین ولایت بودند، ما نیز باید امانت‌دار ولایت بوده و در تمام مسائل تحت امر ایشان باشیم.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله خزعلی در آخرین دیدار در مجلس خبرگان گفتند، قبلاً به حضرت شاهچراغ ارادت داشتم اما وقتی جریان بیعت مردم با ایشان و هدایت مردم به بیعت با امام رضا(ع) از سوی آن بزرگوار را مطالعه کردم، ارادتی صدچندان پیدا کردم که عده کثیری با ایشان بیعت کردند و ایشان مردم را به محضر حضرت ثامن‌الحجج هدایت کرده و خطبه بلیغی را مبنی بر این‌که در بیعت امام رضا(ع) هستند، بیان کردند.

آیت‌الله دستغیب متذکر شد: اکنون تلاش ما نیز بر این است که آنچه تأکید و سفارش حضرت آقا است، اینجا محقق شود و رضایت ایشان را تأمین کنیم که مساوی با رضایت حضرت ولی‌عصر است و تعبیر آقا مبنی بر «قبله آرامش و امید» بودن حرم شاه‌چراغ برای مردم، مدنظر ماست که در این کار از ائمه جمعه استمداد می‌جوییم تا مانند گذشته ما را یاری دهند.

وی یادآور شد: الگوی خدمات به این آستان، نماینده ولی‌فقیه در فارس هستند که حتی پیش از حضور ما در این موارد پیگیری داشتند.

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: اهتمام آیت‌الله ایمانی بر مسائل حوزه‌های علمیه ستودنی بوده و همچنین ایشان در موارد مختلف مصلحت استان را در نظر گرفته‌اند چنان‌که در مسئله تعیین استاندار فارس مجدانه پیگیر بودند و در جلسات بنا این بود که همه به یک گزینه برسند که نهایتاً ممکن نشد و در این مسئله کوتاهی نشده و اکنون دیگر باید همه با هم ید واحده باشیم و همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت را تحقق بخشیم.

سالاد

نظرات بینندگان