کد خبر: ۷۸۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در شیراز:

مجلس تنگه احد است/ اصولگرایان منیت ها را کنار بگذارند/ اصلاح طلبان می‌خواهند یک‌پارچگی در جبهه اصولگرایی ایجاد نشود

حجت‌الاسلام سید‌رضا تقوی گفت: امروز شرایط سیاسی بسیار دشوار و شناخت چهره‌ها سخت است و تنها راه حل در حفظ وحدت اصولگرایان و توجه به همگرایی و فکر جمعی است.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور غروب یکشنبه ۱۰ آبان ۹۴ در همایش ولایت‌مداران در شیراز بابیان اینکه کار سیاسی کردن در هر زمانی سختی‌های خاص خود را دارد، گفت: اگر هدف الهی باشد کار با وجود تمام مشکلات آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا تقوی با طرح این سؤال که کار سیاست وظیفه چه کسانی است؟ به تشریح ویژگی‌های افراد سیاسی پرداخت و گفت: اولین ویژگی یک فرد سیاسی داشتن فکر سیاسی است به این معنی که به تحولات جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند و مواضع رقبا و دشمنان حساس باشد.

تقوی از دیگر ویژگی‌های افراد سیاسی را داشتن اعتقاد به راه و هدف دانست و در این خصوص عنوان کرد: کسی که به راه خود ایمان دارد به واسطه مواجهه شدن با سختی یا شکست، منزوی نمی‌شود، چراکه راه خود را درست می‌داند و اگر زمانی فرصت برای فعالیت و انجام کار نداشت وحشت نمی‌کند و بر مواضع خود می‌ایستد هر چند که همراهان او در این راه اندک باشند.

وی ویژگی دیگر سیاست مدار را زمان‌شناس بودن بر شمرد به این معنی که شرایط و موقعیت‌ها را بشناسد و به مسائل روز آگاه باشد و آن‌ها را تحلیل کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور با ابراز اینکه مسأله روز کشور مسأله نفوذ است، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خویش کلید واژه‌ها را در مسائل مختلف بیان می‌کند که متخصصین و سیاسیت مداران بای با پژوهشهای خود و در جلسات مختلف این مطالب را باز کرده و جامعه را از عمق آن‌ها آگاه نمایند.

تقوی با طرح این سؤال که الان موقعیت فتنه و فتنه گر کجاست و فتنه چیست؟ ادامه داد: فتنه دولایه است که لایه رویی آن در جامعه پیدا است و لایه زیرین آن مشخص نیست که نیاز به کار سیاسی دارد و سیاست مداران معتقد به اصول باید این لایه‌های زیرین را به جامعه بشناسانند.

ادبیات سیاسی یکی دیگر از ویژگیهای سیاسیون بود که حجت الاسلام تقوی به آن اشاره کرد و گفت: ادبیات سیاسی ما باید بیانگر آرمانهای سیاسی ما باشد که متأسفانه چون نیروهای سیاسی ما آن را به درستی به کار نمی‌برند به آرمانهای سیاسیمان ضربه وارد کرده‌اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور توان نیروهای سیاسی در همکاری‌های جمعی را از دیگر ویژگی‌های آن‌ها برشمرد و با تشبیه مجلس شورای اسلامی به تنگه احد، گفت: مبادا مجلس آینده مجلسی شود مثل مجلس ششم در دوران اصلاحات. امروز شرایط سیاسی بسیار دشوار و شناخت چهره‌ها سخت است و تنها راه حل در حفظ وحدت اصولگرایان و توجه به همگرایی و فکر جمعی است.

وی با بیان اینکه ‌گاه به‌دلیل خودخواهی و خودشیفتگی یک فرد موفقیت‌ کسب نمی‌شود، تصریح کرد: امروز شناختن چهره‌ها بسیار سخت است و راه دست‌یابی به قدرت، غیر از باهم بودن و وحدت و همگرایی نیست.

تقوی تصریح کرد: اگر ولایی و اصولگرا هستیم، منیت و نفسانیت ما را نباید در خود غرق کند و بسیاری از ناکامی‌های گذشته بخاطر همین منیت‌ها بوده است، در هر زمینه‌ای که می‌خواهیم موفق باشیم باید وحدت داشت، البته در این جمع موضوع انتخابات مطرح نیست، بحث همگرایی و شرایط آن مطرح است، کار انتخابات و ساز و کار آن در جای دیگری انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی در جواب این سؤال که نظر شما در مورد همراه بودن آقای احمدی‌نژاد با اصولگرایان چیست؟ گفت: خیلی از رسانه‌ها خواسته‌اند که ما در خصوص همراهی افراد نظر بدهیم اما حوزه اصولگرایی وسیع است و همه را با اختلاف نظر‌ها و سلیقه‌های متفاوت در خود جای می‌دهد، مهم این است که در اصول مشترک باشیم و اصول هم قانون اساسی، ولایت‌مداری، توجه به ارزش‌ها و آرمان‌ها و دیگر اصول اساسی است. کسی که به‌دنبال وحدت و همگرایی است باید سلایق را کنار هم قرار دهد تا اختلاف‌ها برداشته شود.

تقوی در خصوص آخرین وضعیت گروه‌ها و تشکل‌های مختلف اصولگرایی در کشور نیز گفت: از یکسال قبل جلسات همگرایی گروه‌های مختلف آغاز شده است و همچنان تداوم دارد ما نیز در مسیر همگرایی هرچه بیشتر تلاش می‌کنیم، به جاهای خوبی هم رسیده‌ایم البته رقیب بشدت کار می‌کند و یکی از اقداماتش هم این است که یک‌پارچگی در جبهه اصولگرایی ایجاد نشود.

سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴
0
وقتی دولت اصول گرایان را در ادارات تار ومار کرد باید به فکر می افتادید واز آن ها دفاع می کردید حالادیر شده در همین فارس با اصول گرایان چه کردند؟