کد خبر: ۷۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 11 آبان 94

«زمین، یک باغ انار را در فسا بلعید!»/ پوشاک فروشانی که گوش می برند

سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در جمع مدیران وزارت امور خارجه محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با وزیر خارجه و سفرا اختصاص داده است: «تحسین تیم مذاکره کننده». از دیگر محور های صحبت انقلاب می توان به موضوع نشست وین در مورد سوریه و سیاست خارجی کشور اشاره کرد.

گفتگوی اختصاصی این روزنامه با مدیر کل اقتصاد و امور دارایی فارس به موضوع عکس امروز تبدیل شده است. مبشری با ارایه آماری از عملکرد مالیاتی فارس خبر از «جذب 300 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس» داده است.

سالاد از دید مذاکره با آمریکا به صحبت های رهبر انقلاب پرداخته و «مذاکره با آمریکا در باره مسایل منطقه معنا ندارد» را به نقل از ایشان تیتر یک کرده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به «شیراز دارای بانک اطلاعات متکدیان می شود» اختصاص یافته است. در این خبر به موضوعاتی از قبیل دستگاه های متولی این موضوع و اقداماتی که در این رابطه صورت گرفته اشاره شده است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور که برای شرکت در نشست فصلی ائمه جمعه فارس به شیراز سفر کرده با اشاره به موضوع نفوذ بیگانگان در کشور گفته: «حذف «مرگ بر آمریکا» ممکن نیست». این خبر در سومین صفحه این روزنامه چاپ شده است.

سالاد «زمین، یک باغ انار را در فسا بلعید!»، باغ انار 500 متری در نزدیکی روستای دیندارلوی شهرستان فسا نشست کرده است. یک کارشناس زمین شناسی گفته:« برداشت بی رویه آب های زیر زمینی، عوامل زمین شناسی، حفره های آهکی از مهم ترین دلایل این نشست است»بخشدار ششده نیز در این باره بیان داشته:« پس از نشست روستای دیندارلو در سال 87، پیگیری هایی به منظور بررسی شرایط زمین شناسی منطقه و لزوم جابه جایی ساکنان روستا انجام شده است»

«در بازار پوشاک شیراز چه می گذرد؟ تقلبی هایی که گوش می برند» عنوان گزارش امروز خبر جنوب است در این گزارش آمده:« اگر کسی کالایی را به نام برند بفروشد ولی برند نباشد رفتار وی به عنوان فروش کالای تقلبی قابلیت پیگیری دارد و در صورت شکایت مشتری، متخلف باید علاوه بر پرداخت خسارت وارد شده به خریدار یا مصرف کننده کالا، در مرتبه اول به میزان 2 برابر ما به التفاوت ارزش کالا یا خدمات ابرازی در حق صندوق دولت جریمه بپردازد، همچنین در صورت تکرار تخلف و در مرتبه دوم این میزان جریمه به چهار برابر افزایش پیدا می کند» رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک می گوید:« هر فروشنده ای ادعای مارک بودن اجناس خود را کرد از او مدرک و فاکتور بخواهید» این کارشناس پوشاک در خصوص مشکلات مردم با فروشندگان گفته:«روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته مردم می توانند مسائل خود را با اعضای هیات مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک در میان بگذارند» ابراهیمی همچنین بیان داشته:«سود قانونی و متعارف در فروش پوشاک 22 درصد می باشد»

سالاد «اصول سیاست خارجی با رفت و آمد دولت ها تغییر نمی کند» تیتر یک امروز این روزنامه است که از میان صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با وزیر امور خارجه و سفرا انتخاب شده است.

عکس امروز از پنجمین جلسه دادگاه بابک زنجانی انتخاب و با «غوغا سالاری بابک زنجانی در پنجمین جلسه دادگاه» تیتر شده است. مشروح پنجمین جلسه زنجانی را می توانید اینجا بخوانید.

از جمله اخبار داخلی این روزنامه می توان به «سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری آلمانی ها در فارس» به نقل از مدیر کا امور اقتصاد و دارایی و برگزاری «مراسم گرامیداشت شهادت حضرت علی ابن حمزه(ع) و بزرگداشت آیت الله علوی» اشاره کرد. گفتنی است این مراسم با حضور علما و شخصیت های بزرگ دینی در روز پنجشنبه 14 آبان ماه برگزار خواهد شد.

سالاد  صحبت های رهبر انقلاب در مورد تیم هسته ای را تیتر کرده است: «تیم هسته ای آزمون خوبی از سر گذراندند». البته تیتر یک این روزنامه به موضوع دیگری اختصاص یافته و این موضوع در جایگاه تیتر دوم کار شده است.

تیتر یک امروز مربوط به انتقاد رییس شورای شهر شیراز نسبت به اقدامات فرهنگی است که گفته: «موازی کاری باعث بی حاصلی بودجه هنگفت فرهنگی شهرداری شده است».

مدیرعامل آب منطقه ای فارس در گفتگوی اختصاصی با این روزنامه گفته: «600 میلیون متر مکعب کسری مخزن آب های زیرزمینی داریم». وی همچنین اطلاعاتی از وضعیت سد ها و چاه های آب حیاتی استان داده است که در دومین صفحه این روزنامه چاپ شده است.

سالاد

نظرات بینندگان