کد خبر: ۷۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
در آخرین جلسه شورای شهر چه گذشت؟

شعار «مرگ بر آمریکا» در شورای شهر شیراز طنین انداز شد/ تصویب تبدیل دروازه قرآن به نمایشگاه قرآنی

درصد وبیست وسومین جلسه شورای شهر مصوب شد که سازه دروازه قرآن بازسازی و به نمایشگاه قرآنی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در صد وبیست سومین جلسه علنی شورای شهر شیراز، طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مبنی بر تبدیل سازه دروازه قرآن به موزه قرآنی مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید.

سید محمدرضا دیهیمی در این رابطه با طرح این سؤال که آیا خود دروازه را می خواهند به موزه تبدیل کنند، گفت: این سازه جایی برای تبدیل شدن به موزه ندارد و در شأن قرآن نیست که بخواهیم چنین جای کوچکی را تبدیل به موزه قرآنی کنیم.

محمد حق نگر نیز گفت: این سازه نیاز به بازسازی دارد و راه پله آن هم به گونه ای نیست که بتواند مورد استفاده مردم قرار بگیرد و به دلیل فرسودگی بنا اگر جمعیت زیادی وارد آنجا شود احتمال تخریب بنا وجود دارد.

سعید سیف بابیان اینکه اگر دروازه قرآن با تابلو های قرآنی به عنوان نمایشگاه و نمادقرآنی استفاده شود خوب است ولی نمی توان از آن به عنوان موزه استفاده کرد.

نقیب زاده در خصوص این طرح عنوان کرد: ردیف بودجه ای مربوط به این طرح باید در برنامه بودجه دیده شود.

درنهایت اعضای شورا با اصلاح استفاده این مکان به عنوان نمایشگاه قرآنی و بازسازی آن همچنین تعیین ردیف بودجه ای به تصویب آن رأی دادند.

از دیگر مصوبات این جلسه شورا بررسی گزارش درآمد و هزینه شش ماهه نخست سال 94 بود که پس از ارائه گزارش توسط اسدی، معاون مالی و اداری شهرداری به تصویب اعضای شورا رسید. در این گزارش آمده بود که با وجود محقق شدن جذب فقط 56 درصد بودجه شش ماهه نخست نسبت به بودجه مصوب، پیش بینی شده بود که تا پایان سال این میزان جذب به 94 درصد برسد. بیشترین میزان جذب مربوط به شهرداری منطقه هفت و کمترین آن مربوط به منطقه 9 بوده است.

از دیگر مصوبات شورا طرح تشکیل کارگروه حفاظت از باغات قصردشت بود که محمدیان در این زمینه گفت: اگر به هرکدام از اعضای شورا یک هکتار از باغات قصر دشت را به رایگان بدهند و بگویند که فقط از آنها نگهداری کنید به دلیل هزینه های زیاد نگهداری این باغات هیچ کسی حاضر به قبول آن نمی شود.

اعضای شورا با دادن رأی مثبت به این طرح مصوب کردند که هر یک از کمیسیون های مربوطه یک نماینده برای شرکت در این کار گروه معرفی کنند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر به مناسبت روز 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند. اعضای شورای شهر ضمن ابراز انزجار از سخنان جاهلانه استاد دانشگاه آزاد مشهد، اهانت به ساحت مقدس حضرت زهرای مرضیه (س) را به‌شدت محکوم کردند.

مظفر مختاری در این زمینه اظهار داشت: در مورد اهانت‌هایی که از سوی این فرد که به‌عنوان استاد دانشگاه به حضرت زهرا(س) روا داشته شده باید بگوییم که برای دانشگاه آزاد مشهد متأسف هستیم که از وجود افراد گزینش‌شده و دین آشنا برای ارائه مباحث دینی به دانشجویان بهره نمی‌برد.

وی افزود: ما همچنین برای این فرد متأسف هستیم که سخنی را بیان کرده که گویا در آن زمان دستگاه «ام آر آی» و «سی تی اسکن» و سایر تجهیزات پزشکی را در اختیار داشته که با قطعیت و بر خلاف تمام شواهد و قرائن و مطالب بیان‌شده از بزرگان شیعه، این به‌اصطلاح استاد اظهار داشته که آن حضرت سرطان کبد داشته است.

مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این زمینه بیان کرد: هر کسی حق اظهارنظر در مورد حضرت زهرا (س) به‌عنوان حجت کامل خلقت را ندارد و مسئله اهانت به مسئله ولایت و امامت درواقع جریانی است که پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) آغاز شد و حضرت به‌نوعی این مسئله را می‌دانستند که خطبه غدیر را بیان فرمودند.

زهرا یقطین افزود: با وجود تأکیدات حضرت رسول اکرم (ص) بر کرامت عترت و اهل‌بیت بزرگوارشان، پس از رحلت ایشان موج اهانت‌ها و ظلم‌ها در حق این خاندان آغاز شد و مادر اهل‌بیت (س) سعی فراوان کردند که اصحاب را جمع کرده و از تشتت آراء جلوگیری کنند اما بسیاری از اهالی آن زمان عدم همراهی با جریان ولایت را پیش‌گرفته و اهانت و ظلم را در حق این خاندان روا داشتند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: توهین‌ها و تحریف‌هایی که اکنون بر این خاندان روا داشته می‌شود از نظر ما ادامه همان جریان ثقیفه و فدکیه است.


نظرات بینندگان