کد خبر: ۷۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 12 آبان 94

بدهی 17 میلیاردی خودرو سازان به یک شرکت قطعه ساز در فارس/ 11 پتروشیمی فارس در اما و اگر مسئولین

ساخت پتروشیمی های فارس توجیه اقتصادی ندارند،ظلمی که به دریاچه های فارس می شود از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد  تیتر یک خود را به نقل از رییس سازمان امور اقتصاد و دارایی فارس زده است: «پروژه های پتروشیمی دولت قبل مانور سیاسی بود». این موضوع مربوط به یکی از خبرگزاری هاست که در دومین صفحه تیتر شده است.

«آغاز به کار چهارمین دوسالانه گرافیک ایران در گرین لند صدرا» تیتری است که برای عکس امروز انتخاب شده است. این خبر در سومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است.

گزارشی با عنوان «ظلمی که به دریاچه های فارس می شود» در دومین صفحه این روزنامه کار شده و به بررسی اقداماتی پرداخته که در سال های گذشته برای احیا و حفظ تالاب های ایران، اجرا شده است. طرح هایی که با وجود خرج و مخارج بعضا بالا نتوانسته دردی از مشکلات تالاب ها حل کند.

سالاد صحبت های رییس سازمان اقتصاد و امور دارایی فارس تیتر یک این روزنامه هم شده است: «ساخت پتروشیمی های فارس توجیه اقتصادی ندارند».

مابقی صفحه هم به تصاویر اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات فارس اختصاص یافته است. مشروح این خبر همراه با صحبت های القاصی مهر در مراسم تحلیف حکم این افراد در سومین صفحه و در صدر اخبار داخلی به چاپ رسیده است. القاصی مهر در این مراسم گفته: «رسانه ها در سلامت روحی و روانی جامعه نقش دارند و باید از تخریب جامعه و افراد جلوگیری شود».

سالاد «قطعه قطعه شدن صنعت قطعه سازی خودرو در فارس زیر بار یک کمپین»، عضور شورای عالی اشتغال کشور گفته:« دود راه انداختن کمپین نخریدن خودرو داخلی به چشم کارگران شاغل در صنعت قطعه سازی خودرو در فارس رفته و موجب بیکاری عجیبی در این صنعت شده است» مویدی با اشاره به طلب 17 میلیاردی تومانی شرکت اخشان از دو شرکت سایپا و ایران خودرو بیان داشته:« از اوایل این هفته اخراج 150 کارگر شرکت کمربند اخشان کلید خورده و این کارگران برای تعدیل و سپس اخراج فراخوانده شده اند» مویدی همچنین از راه افتادن کمپین های بعدی ابراز نگرانی کرده و بیان داشته که وضعیت صنعت در فارس وضعیت خوبی نیست.

«بیش از 1000 زوج در فارس متقاضی فرزند خواندگی هستند»، معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با اعلام این خبر گفته:«بیش از 80 درصد این متقاضیان دختر می خواهند و برای برخی نیز فرقی نمی کند فرزندی که سرپرستی او را می پذیرند پسر و یا دختر باشد»فروتن بیان داشته:«تعداد بسیاری از کودکان تحت پوشش مراکز شبه خانواده ما نیز بد سرپرست هستند و امکان واگذاری آن ها وجود ندارد و تنها برخی را می توانیم به صورت موقت به خانواده های متقاضی بسپاریم»

سالاد ترجیح داده به صحبت های روحانی در همایش سفرا و وزرا در جایگاه تیتر یک بپردازد: «برجام پیروزی عظیم سیاسی ملت ایران است».

عکس امروز این روزنامه به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اختصاص یافته که در نشست خبری خود به نمایشگاه مطبوعات و رسانه اشاره کرده است و در مورد تغییراتی که در این نمایشگاه اتفاق خواهد افتاد توضیحاتی داده است. انتظامی با اشاره به منتفی بودن برگزاری جشنواره مطبوعات گفته که قرار است به جای برگزاری این جشنواره بر روی تغییر ساختار نمایشگاه تمرکز کنیم.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به کارخانجات فارس اختصاص یافته است: «تغییر کاربری کارخانجات ورشکسته فارس به مسکن موش ها». این خبر مربوط به نشست خبری عضو شورای عالی اشتغال کشور است که به تشریح وضعیت برخی ازکارخانه های شیراز پرداخته است. وی باز هم به دولت قبل تاخته و وضعیت کنونی این کارخانه ها را نشئت گرفته از پرداخت یارانه ها دانسته در صورتی که افزایش بی رویه واردات در دولت یازدهم باعث شد رمقی برای این کارخانه ها باقی نماند.

سالاد صحبت های روحانی در همایش سفرا و وزرا در این روزنامه هم تیتر شده است: «برجام پیروزی عظیم سیاسی ملت ایران است».

صدر اخبار داخلی اما به موضوع راهپیمایی 13 آبان و صحبت های وسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در این خصوص اختصاص یافته است: «13 آبان ماه امسال، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است». رضایی همچنین با اشاره به موضوع سوزاندن پرچم آمریکا در این مراسم که به صورت خود جوش اجرا می شود گفته: «رییس سابق انرژی اتمی، سخنران روز 13 آبان است».

چند تیتر داخلی این روزنامه هم به جلسه این هفته شورای شهر اختصاص یافته است از جمله صحبت های رییس بسیج دانش آموزی فارس در صحن شورای شهر که با تیتر «برخی افراد، کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را دون شان خود می دانند» به چاپ رسیده است. دوستدار در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع مساجد و کمرنگ شدن نقش آنها در جامعه پرداخته و این موضوع را از غفلت های امروزه عنوان کرده است.

سالاد

نظرات بینندگان