کد خبر: ۷۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
فرمانده سپاه کازرون در یادواره 150 شهید ورزشکار شهرستان؛

شعار «مرگ بر امریکا»، ذکر آزادی مستضعفان است

فرمانده سپاه کازرون شعار مرگ بر آمریکا را ذکر آزادی مستضعفان عالم خواند و عنوان داشت: بیش از 100 دلیل برای ادامه شعار مرگ بر آمریکا داریم و کسانی که می خواهند چهره دشمن را بزک کنند بدانند نه حق باطل شده و نه باطل حق شده است.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر، آیین بزرگداشت 150 شهید ورزشکار شهرستان کازرون به همت اداره ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران شهرستان کازرون با حضور خانوداه شهدا، ورزشکاران و جمعه از مسئولان کازرون در سالن ورزشی جهان پهلوان تختی این شهر برگزار شد.

فرمانده سپاه کازرون آیین در سخنانی اظهار داشت: امروز فضای این مکان با نام و یاد شهدا مزین شده است، شهدایی که انس گرفتن با آنها رنگ و بوی الهی به انسان می بخشد.

سرهنگ چاسدار غلامرضا شرفی+ عکس

 سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی به سخن رهبر انقلاب اشاره و اظهارداشت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست» و به جز پیشکسوتان عرصه ورزش، هیچ کدام از عزیزان ورزشکار دفاع مقدس را درک نکردند که همین مطلب باعث پر اهمیت تر شدن برگزاری چنین یادواره هایی می شود.

شرفی با تاکید بر لزوم درگیر شدن تمام هیئت های ورزشی در امورات ارزشی همچون یادواره شهدا بیان داشت: نام جهان پهلوان تختی به این علت در تمام دنیا با احترام و بزرگی یاد می شود که روحیه جوانمردی و پهلوانی در او موج می زد و اگر نه ما کسانی را داشتیم که از لحاظ کسب مدال های قهرمانی کارنامه درخشان تری نسبت به تختی داشتند و توقع این است که بزرگان هیئات ورزشی امثال تختی را پرورش دهند.

وی برنامه ریزی برای به انحراف کشاندن ورزشکاران را از اهداف دشمن دانست و با تاکید بر عمق نفوذ ورزش و اهالی شخصیت های ورزشی در میان مردم عنوان داشت: ورزش مورد علاقه و توجه اکثر قشرهاست و به همین علت ورزش بزرگترین رسانه است و باید برای تربیت ورزشکار در تراز انقلاب اسلامی مراقبت بیشتری کرد و یکی از راه ها برای ترویج ارزش ها این است که هیئات ورزشی مفاخر خود را معرفی کنند و شهدا را به رخ دیگران بکشانند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده سپاه کازرون، عکس

 

شرفی اخلاق مداری را ضرورتی برای مجموعه های فرهنگی دانست و با تاکید بر ترویج روحیه پهلوانی خاطرنشان کرد: ما نیاز نداریم که به هر پشتوانه ای قهرمان بشویم و اینکه برخی جاها دیده می شود که یک مرد مربی بانوان است به بهانه نداشتن مربی زن یا تبحر بیشتر مربی مرد، قابل قبول نیست و مسئولین و ورزشکاران باید با آگاهی و بصیرت و با تمام توان در مقابل نفوذ فرهنگی بایستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ مربی و استادی در عرصه ورزش نباید به خاطر سخن گفتن از آرمان های شهدا خجالت بکشد و شرمنده شود گفت: هرکدام از ورزشکاران سیره یکی از شهدا را مطالعه کند چون اگر از این اسطوره های تاریخ جدا شویم و اخلاق را از دست بدهیم در همه عرصه ها شکست خواهیم خورد.

وی قدرت نظامی جمهوری اسلامی را یکی از عوامل قطعی اقتدار نظام خواند و حرکت در راه مقاوم سازی نظام اسلامی را امتداد شعار مرگ بر آمریکا دانست و بیان داشت: امروز با نمایش شهرهای موشکی در اعماق زمین که تنها بخش کوچکی از توان دفاعی ایران اسلامی است زانوی دشمنان به لرزه در می آید و اگر فرهنگ دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود با همه این پیشرفت ها شکست خواهیم خورد.

 

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی فرمانده سپاه کازرون، عکس

 

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به وقایع رخ داده در روز 13 آبان، بزرگداشت این روز را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما(ملت ایران) 36 سال از بقیه ملت ها جلو هستیم و تازه امروز مردم در برخی از کشورها به این نتیجه رسیدند که سفارت آمریکا لانه جاسوسی است.

شرفی با انتقاد از تلاش مذبوحانه برخی از عوامل داخلی و خارجی استکبار برای حذف شعار مرگ بر آمریکا اظهارداشت: زیباترین معنا و مفهوم زندگی در جهاد و شهادت خلاصه می شود و خاطره هایی که برخی افراد معلوم الحال برای استحاله فرهنگ ناب انقلاب بازگو می کنند تاثیری در اراده خدشه ناپذیر ملت ایران ندارد.

این مقام مسئول مرگ بر آمریکا را ذکر آزادیمصتضعفان عالم خواند و عنوان داشت: بیش از 100 دلیل برای ادامه شعار مرگ بر آمریکا داریم و کسانی که می خواهند چهره دشمن را بزک کنند بدانند نه حق باطل شده و نه باطل حق شده است.

وی در پایان حفظ روحیه انقلابی و استکبارستیزی را به مثابه زنده بودن ملت ایران دانست و با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ملت ما تمام نشده است نفوذ از طریق «برجام» را تنها امید دشمن خواند و گفت: هیچ راهی جز مقابله با آمریکا نداریم و باید در عمق استراتژِیک دشمن نفوذ کرد تا به اهداف خود برسیم.

 

عباس حسین پور رئیس اداره ورزش و جوانان کازرون

 

همچنین در این مراسم عباس حسین پور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کازرون در سخنانی با تشکر از ناحیه مقاومت بسیج کازرون، اظهار داشت: هر چه داریم ناشی از جانفشانی های شهدا است.

 

وی با بیان اینکه زبان از بیان رشادت های شهدا قاصر است، گفت: هر کس می خواهد ارزش کار شهدای ما را مشاهده کند باید مسافرتی به عراق و سوریه داشته باشد.

 

اجرای نمایش میدانی پرواز عشق در یادواره شهدای ورزشکار کازرون

اجرای زیبای نمایش میدانی «پرواز عشق» که با ظرفیت های هنری و استفاده از نورافشانی های جذاب به همت گروه فرهنگی هنری "افق" وابسته به حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) با محوریت شهید نصرالله (اسدالله) افشار، گوشه ای از دلاورمردی های رزمندگان کازرونی در گردان فجر درعملیات کربلای 4 را حکایت می کرد یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

اجرای نمایش میدانی پرواز عشق در یادواره شهدای ورزشکار کازرون

اجرای نمایش میدانی پرواز عشق در یادواره شهدای ورزشکار کازرون

 

خاطره گویی توسط یکی از رزمندگان کازرونی و ضرب خوانی باستانی از دیگر برنامه های این یادواره بود.

نظرات بینندگان