کد خبر: ۷۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 13 آبان 94

تعزیرات حکومتی در فرودگاه شیراز خیمه می زند!/ اتاق فکر فارس اعلام موجودیت کرد

سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان محور مشترک روزنامه های امروز فارس است.
سالادبه گزارش شیرازه؛

سالاد صحبت رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان در آستانه 13 آبان تیتر یک امروز این روزنامه شده است: «مقطع کنونی دوره ترسیم پیشرفت ایرانیان است».

عکس امروز اما به مناسبت 13 آبان به بیانیه سپاه فجر در همین خصوص اختصاص یافته و با «13 آبان نقطه عطفی در جهت استمرار و بالندگی انقلاب اسلامی است» تیتر شده است.

ولی یادمان نرفته است؛

سالاد

سالاد گران فروشی در غرفه های فرودگاه شیراز برخی از پایانه ها موضوع گزارش امروز این روزنامه شده است. نویسنده به سراغ معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و معدن رفته و در این خصوص با وی به گفتگو نشسته است. صداقت نقض قانون را دلیل اصلی این اختلاف قیمت فاحش در فرودگاه اعلام کرده است. مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس نیز خبر داده: «تعزیرات حکومتی در فرودگاه شیراز خیمه می زند». حال باید برای دیدن تاثیر این اقدامات منتظر باشیم.

نگاهی به یک کتاب تازه منتشر شده با عنوان «محمد بهمن بیگی اسطوره مدیریت» از جمله مطالب داخلی این روزنامه است. نویسنده این گزارش با اشاره ای به زندگی نامه وی نگاهی به بخش ها و قسمت های مختلف کتاب پرداخته و توضیحی کوتاه در مورد بخش های مختلف داده است.

سالاد به نقل از رهبر انقلاب در دیدار با جمعی دانش آموزان و دانشجویان، تیتر زده: «مبارزه با استکبار، برخوردار از پشتوانه عمیق عقلانی و تجربی است».

عکس امروز برخلاف روزهای گذشته ارتباطی با تیتر یک ندارد و مربوط به گزارش این روزنامه است که با «دستفروشی؛ شغل یا معضل؟!» تیتر شده است. نویسنده در ابتدای این گزارش به بررسی اجمالی این پدیده در شیراز و وضعیت دستفروشان پرداخته و در انتها به صحبت های معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز استناد کرده است. نیک مرام با اشاره به مهاجر پذیر بودن شیراز و اینکه اکثر مهاجرین افرادی کم درآمد هستند را به عنوان ریشه اصلی این معضل معرفی کرده و اشاره ای هم به قانون شکنی هایی کرده که در کنار این معضل به وقوع می پیوندد از جمله نزاع و درگیری و فروش مواد مخدر و محصولات غیر مجاز.

سالاد تیتر یک خود را به «مخالفت با ساخت پالایشگاه دوم شیراز» اختصاص داده است. رییس اتاق فکر استان در این خصوص گفته کارگروه محیط زیست و سلامت این اتاق فکر پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع بررسی احداث پالایشگاه دوم شیراز، به این نتیجه رسید که زیان های این اقدام بیش از مزایای آن است و از این رو، مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد. رحیمیان همچنین گفته: «نخبگان فارس 10 مشکل اولویت دار فارس را شناسایی کردند».

عکس امروز این روزنامه به دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب مربوط است و با «آمریکا، تغییر نکرده است» به نقل از رهبر انقلاب تیتر شده است.

«پتانسیل های فارس کجا محو می شوند» عنوان گزارش این روزنامه است که به بررسی آمار چند روز پیش وزارت بهداشت پرداخته است. چند روز قبل وزارت بهداشت فارس را به عنوان کم تحرک ترین استان کشور معرفی کرد و نویسنده این گزارش با معرفی پتانسیل های مختلف استاد و جایگاه بالای استان در کشور در زمینه های مختلف این آمار را زیر سوال برده است. گفتنی است که دکتر ایمانیه نیز در برابر این خبر موضع گرفته و این آمار را تکذیب کرده است.

سالاد روز گذشته روابط عمومی دانشگاه شیراز پیامی برای اصحاب رسانه ارسال کرد با این متن«نخستین نشست خبری مدیر اتاق فکر استان(وابسته به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری)» برگزار می شود. اینکه گروهی با رصد مسائل استان معضلات و مشکلات فارس را بررسی و راه حل ارائه می دهند جای تقدیر و تشکر دارد. اما انتظار می رفت مدیر اتاق فکر استان در اولین نشست خبری خود علاوه بر اینکه زمان و نحوه تشکیل این اتاق فکر را اعلام می کرد اعضا آن نیز معرفی تا رسانه ها نیز که حلقه اتصال مردم و مسئولین هستند بتوانند به این اتاق فکر کمک دهند. گفتنی است در این نشست خبری مدیر اتاق فکر استان 10 مشکل اول استان را به ترتیب اولویت ارائه داده که شامل: بحران بی‌آبی، بیکاری، مسائل خانواده و طلاق، مسأله اعتیاد، بحث افزایش نگران کننده جرائم در سطح استان ومسائل گردشگری، مشکلات صنعت، افزایش خشونت در جامعه، ضعف نظام آموزشی و ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه وجامعه می باشد و مسائلی همچون قاچاق کالا و مواد مخدر، موضوع اتباع بیگانه در این اولویت ها جایی نداشتند.روزنامه خبر جنوب در شماره امروز خود خبر این نشست را با تیتر «چالش های زیست محیطی سد راه پالایشگاه شیراز؛ اتاق فکر فارس طرح توسعه پالایشگاه شیراز را رد کرد» به چاپ رسانده است.

«کشف آبمیوه های غیر بهداشتی در فرودگاه شیراز!» مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس با اعلام این خبر گفته:« این آب میوه ها در میان یک نیسان مواد و کالای غیر بهداشتی در فرودگاه شیراز پیدا شد» علی مبشری با بیان اینکه تعزیرات حکومتی بر سه حوزه قاچاق، اصناف و بهداشت و درمان نظارت دارد گفته:«در یکی از پرونده ها در حوزه بهداشت شکایت خانمی بود که مدتی قبل برای کاشت مژه به یکی از پزشکان مراجعه کرده بود اما پس از کاشت مژه دچار ریزش مو شده که تحقیقات در این زمینه مشخص کرد در جریان کاشت مژه یکی از عصب های وی از بین رفته و همین منجر به ریختن موهایش شده است»مدیر کل تعزیرات فارس از پرونده تخلف چند واحد صنفی نیز خبر داده و بیان داشته:«یکی از این تخلفات مربوط به تقلب در عرضه سیرهای چینی به جای سیر ایرانی به مردم بود که طی آن فروشندگان متخلف با وارد کردن سیرهای چینی به کشور، ته سیرها را برای آن که شبیه سیر ایرانی شود سوزانده و با مخلوط کردن آن با سیرهای داخلی آن را به مردم می فروختند»


سالاد

نظرات بینندگان