کد خبر: ۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴

برای سفر اربعین چه مدارکی لازم است

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه پلیس با واحدهای صنفی فاقد مجوزهای لازم به شدت برخورد می‌کند، افزود: پلیس برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در آماده‌باش صد درصدی است.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون تربیت و آموزش ناجا درباره مهمترین تمهیدات پلیس برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، گفت: در موضوع سفر به عتبات تاکید می‌کنیم که زائران باید حتما دارای گذرنامه باشند. سفارت عراق نیز اعلام کرده که تنها افرادی که دارای ویزا هستند، حق ورود به خاک این کشور را دارند. اگر احیاناً در این زمینه تغییری ایجاد شود و سیاست‌های کشور عراق تغییر پیدا کند، حتماً در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما از هم‌اکنون به شهروندانی که قصد حضور در مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان را دارند، اعلام می‌کنم حتماً گذرنامه دارای اعتبار داشته باشند.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت و بالا بودن تعداد متقاضیان برای شرکت‌ در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: قطعاً پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از ازدحام در مرزهای مهران و شلمچه از سوی همکاران من در پلیس گذرنامه و پلیس مرزبانی انجام شده است. مرز خسروی برای تردد زائران بازگشایی می‌شود و در حال حاضر سه مرز شلمچه، چزابه و مهران برای تردد زائران به صورت کامل آماده‌سازی شده و در صورت نیاز، حتماً افزایش‌های ظرفیت در این مرزها اعمال خواهد شد.

فرمانده ناجا با اعلام اینکه تامین امنیت مرزها کاملاً وجود دارد، افزود: مرزهای کشورمان از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و با هماهنگی ناجا و دیگر نیروهای مسلح خوشبختانه شاهد درصد بالایی از امنیت در کشور و به ویژه در مناطق مرزی هستیم.

اشتری در ادامه با اشاره به پلمپ رستورانی به نام تجاری KFC در محدوده شهرک غرب نیز گفت: پلیس با فروشگاه‌هایی که مجوزهای قانونی نداشته باشند، به شدت برخورد می‌کند. قبل از تاسیس واحد صنفی، مالک یا شرکای آن باید حتماً اقدام به دریافت مجوزهای لازم از اداره اصناف و پلیس اماکن کرده تا بتوانند فعالیت تجاری و اقتصادی خود را ادامه دهند.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره سیل‌زدگی در استان ایلام نیز گفت: تمام تلاش همکاران من و نیروهای خدماتی استان ایلام بر این است که زیرساخت‌های لازم را برای پذیرایی از هموطنان در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی فراهم آورند. در حال حاضر نیز تلاش داریم با انجام اقدامات مناسب، مسیرها را برای تسهیل در حضور شهروندان آماده کنیم و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده‌ایم. اگر اتفاقی رخ دهد، حتماً قبل از حضور شهروندان برای جلوگیری از ازدحام، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره مسیل سیلاب‌ها، سفره‌خانه‌ها و رستوران‌های فاقد مجوز که بدون حضور پلیس اماکن همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند نیز گفت: چنین چیزی صحت ندارد، اگر مجوز اماکن صادر شده باشد، حتماً واحد صنفی اجازه فعالیت دارد، چرا که مجوز اماکن پس از تائید صنف و مراحل قانونی صادر می‌شود. اگر از نظر صنف مورد نظر، فعالیت واحد تولیدی بلامانع باشد، پلیس اماکن نیز پس از بررسی‌های لازم، مجوز ادامه فعالیت را صادر می‌کند.

اشتری درباره برخورد با بدپوششان در زمستان نیز گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی همچون گذشته در حال حاضر نیز ادامه دارد و پلیس در حوزه بدپوششی، مطابق با قانون با بدپوششان در سطح شهر و معابر برخوردهای قانونی را انجام خواهد داد.

وی درباره تغییرات جوی و بروز پدیده «النینو» و میزان آمادگی پلیس راه و راهور برای جلوگیری از ترافیک‌های احتمالی نیز گفت: این موضوع صرفاً به فعالیت‌‌های پلیس ناجا در حوزه راهنمایی و رانندگی برنمی‌گردد، ما باید از لحاظ زیرساختی آمادگی‌های لازم را داشته باشیم اما مطمئن هستم همکارانم در پلیس راهور در هنگام بارندگی‌ها و رویدادهای جوی، کاملاً آماده در صحنه حضور دارند و با تمام قوا نسبت به خدمت‌رسانی به مردم انجام وظیفه می‌کنند.

فرمانده ناجا در پایان درباره ادعای عضو شورای شهر مبنی بر اینکه در هنگام بارندگی پلیس راهور با دستکاری زمان چراغ‌ها، ایجاد ترافیک را تشدید می‌کند، افزود: این موضوع را رد می‌کنم البته باید با راهور تهران جلسه بگذارم و استدلال‌هایشان را ارائه دهند اما مطمئن هستم همکاران من در هنگام بارندگی همانند پلیس‌های دیگر در معابر حضور دارند و نسبت به خدمت‌رسانی به شهروندان اقدام می‌کنند.
نظرات بینندگان