کد خبر: ۷۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

زنگ نمادین طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهدهای کودک جهرم زده شد

طرح پیشگیری از تنبلی چشم با اجرای مراسم نمادین و ویژه‌ در مهدکودک‌های شهرستان جهرم آغاز شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه عبادالله رامشخواه در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم با اشاره به برگزاری آئین نمادین نواخته شدن زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در مهدکودک های شهرستان جهرم گفت: همزمان با آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم و آمبلیوپی درکشور با حضور جمعی از مسئولان جهرم زنگ چشم در مهدهای کودک شهرستان به صدا در آمد.

 

رئیس اداره بهزیستی جهرم با اشاره به اهمیت این طرح افزود: یکی از مهم‌ترین علل کم‌بینایی یا نابینایی در انسان‌ها، تنبلی چشم در دوران کودکی است که با تشخیص به موقع و درمان آن می‌توانیم از نابینا شدن یک انسان جلوگیری کنیم.

 

وی از آمادگی 32 مهدکودک و 73 پایگاه دائم و موقت در راستای ارائه خدمات سنجش بینایی به کودکان شهرستان جهرم، بیان کرد: تمام کودکان 3 تا 6 سال هرساله باید غربالگری چشم شده و چنانچه مشخص شود کودکی مشکل بینایی دارد از طریق کارشناسی پیشگیری از معلولیت بهزیستی از خدمات لازم برخوردار می شود.

 

رامشخواه از والدین تقاضا کرد ضمن مراجعه به مراکز و پایگاه های سنجش بینایی جهت معاینه چشم های کودکان خود از خدمات بهزیستی در این راستا استفاده و بهره مند شوند.

 

رئیس اداره بهزیستی جهرم با اشاره به معاینه مستمر چشم تا پیش از 6 سالگی کودکان گفت: چنانچه یک کودک در سال گذشته معاینه شده امسال نیز باید معاینه شود.

 

به گزارش پسین جهرم، طرح سنجش بینایی کودکان تا پایان آبان ماه به طورت رایگان در مهدکودک ها و پایگاه های سنجش بینایی شهرستان جهرم اجرا می شود.

 

انتهای پیام

برچسب ها: زنگ چشم ، جهرم ، بهزیستی
نظرات بینندگان