کد خبر: ۷۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

هشدار هواشناسی فارس درباره وقوع سيلاب و آبگرفتگي معابر در استان/ منتظر برف باشیم؟

مدیرکل هواشناسی فارس درباره آب آبگرفتگی معابر، وقوع سیلاب و اختلال در تردد خودروها در جاده های مواصلاتی استان هشدار داد.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالکریم جامع گفت: براساس نقشه های جوی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی فعال از عصر فردا از سمت شمال غرب فارس به تدریج سراسر استان را در بر می گیرد.

وی افزود: احتمال وقوع سیلاب، آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه افزایش ابر، رگبار، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط مرتفع و سردسیر استان بارش برف پیش بینی شده است.

جامع افزود: به کشاورزان، عشایر و گردشگران توصیه می شود از نزدیک شدن و قرار گرفتن در مسیر و حریم رودخانه ها جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانـه‌های استان پـرهیـز کنـنـد گفــت: کوهنوردان نیز برای اجتناب از مخاطرات طبیعی از جمله رعد و برق از صــعود بــه ارتفاعات پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی فارس با توجه به احتمال جاری شدن سیل در جاده های کوهستانی و اخلال در رفت و آمد، لازم است رانندگان در هنگام تردد در محورهای کوهستانی و گردنه های استان دقت لازم را داشته ‌باشند.

وی با بیان این که روز چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت باد، امکان آسیب به دکل ها، تاسیسات و خطوط انتقال نیرو وجود دارد گفت: پس از عبور این سامانه بارشی دمای هوا کاهش می یابد.
نظرات بینندگان