کد خبر: ۷۹۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴

یک روز خاطره انگیز با مسن ترین مادر استان فارس + تصاویر

سلطان میر شکاری گفت: الهی که اون سالهای ستمشاهی دیگر برنگردد که در این نظام و همت امام خمینی (ره) و انقلاب به ما روستاییان نیز اهمیت داده می شود.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از حرف رسا: همراه با برخی از مسئولین شهرستان بوانات به عیادت یکی از مسن ترین بانوان این شهرستان با 115 سال سن رفتیم. از درب خانه که وارد شدیم، پیرزنی را روی ویلچر دیدیم که از دیدن مسئولین و شاخه گلی که به او هدیه شد بسیار خرسند شده بود و با دلی گرم و با خوشرویی از همه استقبال کرد، شاید اگر چند سال قبل بود، خودش از درب حیاط میهمانان را استقبال و راهنمایی می کرد.

حجت الاسلام میرشکاری امام جمعه مزایجان بوانات یکی از نوه های سلطان میرشکاری است و از خصوصیات اخلاقی مادربزرگش چنین گفت: با اکثر مردم روستا مراوده داشت و اگر خطایی از کسی می دید کوتاه نمی آمد و تذکر می داد. برای کارهای روزانه همه ما را تقسیم می کرد و هرکس را به کاری می گمارد و خودش مدیریت می کرد.

او اکنون با یکی از نوه هایش در روستای محمود آباد بخش سرچهان بوانات روزگار می گذراند. سلطان میرشکاری که حالا تجربه ای بالغ بر یک قرن را همراه دارد هنوز هم مثل قبل گرمابخش منزل و جمع خانوادگی و فرزندان و نوه ها و نتیجه هایش است.

خودش می گوید: هر وقت که همه دور هم جمع هستیم بسیار خوشحال هستم و برای همه دعا می کنم که عمرشون اندازه عمر خودم شود. از مسئولین کمیته امداد بوانات به جهت سرکشی و رسیدگی به امثال من تشکر دارم.

سلطان خانم از گذشته ها چنین می گوید: اون زمان ها همه به کار کشاورزی و خصوصا دامداری مشغول بودیم از صبح که بیدار می شدیم تا شب لحظه ای برای استراحت وقت نداشتیم و امکانات هم هیچ نبود نه برق، نه آب، نه گاز و هیچ نبود. الهی که اون سالهای ظلم شاهنشاهی دیگه برنگردد.

او که از محرومیت های سال های دور دل پر دردی دارد می گوید: در روزگار قدیم عشایر بودیم و ییلاق مان بوانات و سرچهان بود و قشلاق ما اطراف دریاچه بختگان بود. قدیم امکانات نبود بهداشت نبود من فرزندان زیادی به دنیا آوردم که اکثرا فوت شدند و برایم تنها 4 فرزند پسر باقی مانده که برای سلامتی آنها هم دست به دامان اهل بیت شدم.

خانم میرشکاری همچنین برای شادی روح حضرت امام (ره) نیز صلوات می فرستد و می گوید: روح امام خمینی(ره) شاد که به فقرا و مستضعفان جامعه دقت داشتند و رهبرمون هم سلامت باشند.

خانم میرشکاری از مسایل و اخبار روز هم بی اطلاع نبود و فاجعه منا رو هم محکوم کرد و به دولت عربستان لعنت فرستاد.

پرسنل مرکز اورژانس 115 شهر کره ای، فشار خون و نبض سلطان میرشکاری را چک کردند.

وقتی سلطان خانم میرشکاری را با ویلچر خودش برای عکس یادگاری به حیاط آوردند، نوه ها و نتیجه های حاج خانم دور او را گرفتند و او نیز همه بچه ها را یکی یکی غرقه بوسه کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴
0
جالب بود اما حیف که عکسات لوگو نداره