کد خبر: ۷۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

پیشنهاد رهبر انقلاب به خانواده شهید ارمنی برای رفتن به کربلا

رهبر انقلاب در ادامه اظهارات پدر شهید ارمنی درباره توفیقاتی که از زیارت امام‌زاده‌ها نصیبش شده است، به نشانه تأیید به پدر شهید، رفتن به سفر کربلا را پیشنهاد می‌کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، در کتاب مسیح در شب قدر که روایتی از دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده شهدای ارمنی و آشوری است، درباره پیشنهاد رهبر انقلاب به یکی از این عزیزان برای زیارت حرم امام حسین علیه السلام آمده است: حضرت آقا ضمن تأیید کردن حرف‌های داماد، تأکیدی بر بصیرت شهدا و رزمندگان می‌کنند.

- بله! البته بعضی‌ها این وظیفه را فهمیدند و عمل کردند و بعضی‌ها عمل نکردند. مسلمان و مسیحی هم ندارد. خیلی از مسلمان‌ها در همین منطقه شما، به فکر جبهه نیفتادند و نرفتند، اما یک عده مسیحی رفتند. همه‌جوره‌اش بود.

حضرت آقا از کلیسا رفتن خانواده شهید که سؤال می‌کنند، پدر شهید مطلب جالبی می‌گوید که تابه‌حال نشنیده بودم؛ حاج‌آقا! هر شب ماه رمضان، اینجا، در کلیسایمان، برنامه داریم.

آقا سری به نشانه تعجب تکان می‌دهند و پدر شهید وقتی تعجب آقا را می‌بیند، می‌گوید: چند بار مشرف شده‌ام قم زیارت حضرت معصومه [سلام علیها] و چند بار هم شهر ری زیارت حضرت عبدالعظیم [علیه السلام]، دوست داشتم و قصد داشتم مشهد هم بروم، اما تابه‌حال روزی‌ام نشده.

حضرت آقا که مشغول نوشیدن چای بودند، لحظه‌ای از نوشیدن دست می‌کشند؛ خوب است! ارتباط معنوی پیدا می‌کند آدم! حالا جالب است اگر شما کربلا بروید!

چشمانم از تعجب گرد می‌شود! در امتداد این سال‌هایی که همراه حضرت آقا بوده‌ام، تابه‌حال نشنیده بودم ایشان چنین جمله‌ای را خطاب به خانواده‌ای ارمنی بگویند. شنیده بودم از عشق ارامنه به امام حسین بگویند، اما نشنیده بودم تشویقشان کنند به کربلا رفتن![۱]

[۱] - مسیح در شب قدر (روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای ارمنی و آشوری)، مؤسسه جهادی صهبا، تهران، ۱۳۹۳.
نظرات بینندگان