کد خبر: ۷۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 16 آبان 94

رقابت بیش از 40 حزب و تشکل سیاسی استان فارس در انتخابات مجلس/ روایت دکتر ایمانیه از متلک هایی که بابت اجرای «پزشک خانواده» نثارش می شود

طرح خرید کالای ایرانی آغاز شد،بانک ها، هووی بخش خصوصی در فارس از جمله عناوین روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «طرح خرید کالای ایرانی آغاز شد» تیتر امروز این روزنامه است. بر این اساس در صورت خرید از میان کالاهایی که وزارت صنعت لیست کرده می توان تا سقف 10 میلیون تومان وام گرفت. وام خرید خودرو نیز تا سقف 25 میلیون تومان اعلام شده که قرار است از 18 آبان پرداخت شود.

دکتر ایمانیه در جمع نمایندگان اعضای شورای اداری در حمایت از طرح پزشک خانواده گفته: «با فعالیت مراکز جامع سلامت، وضعیت فارس با سایر استان ها در 5 سال آینده تفاوت خواهد داشت». وی همچنین توضیحاتی در مورد محاسن این طرح و نحوه اجرای آن داده و گفته: «با اجرای پزشک خانواده، کم متلک نشنیدیم؛ اما به اجرای طرح ایمان داشته ایم». این مطلب در سومین صفحه به چاپ رسیده است.

سالاد موضوع خروج سرمایه های بانکی در فارس موضوعی است که در هفته های اخیر بازتاب زیادی داشته است و مسئولین بسیاری نیز به این موضوع انتقاد کرده اند. تیتر یک امروز این روزنامه هم مربوط به گزارشی در همین رابطه است: «بانک ها، هووی بخش خصوصی در فارس». نویسنده این گزارش با بررسی متوسط کشوری خروج سپرده های بانکی و اعلام اینکه این میزان در استان فارس بیشتر از متوسط کشوری آن است به موضوعاتی پرداخته که بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده است.

گزارش دیگر این روزنامه به وضعیت صنایع دستی فارس اختصاص یافته و با «دست صنایع دستی فارس همچنان در حنا» تیتر شده است. در این گزارش نویسنده به مشکلاتی پرداخته که در این عرصه وجود دارد و مسئولینی که برای حل این مشکلات اقدامی نمی کنند. این گزارش با «هیچ مسئولی فریادرس نیست» کار خود را آغاز کرده که عکس امروز صفحه نخست را به خود اختصاص داده است.

سالاد به نقل از معاون سیاسی و امنیتی استانداری تیتر زده: «زمانبندی چگونگی برگزاری انتخابات به زودی اعلام می شود». پژوهش در مورد فرمانداری هایی هم که سرپرست دارند گفته این فرمانداری ها تا قبل از زمان نام نویسی کاندیداها تعیین تکلیف خواهند شد. وی همچنین از نبود منع قانونی برای برگزاری انتخابات توسط سرپرستی فرمانداری ها گفته و خبر از وجود احتمال تغییر در برخی از فرمانداران داده است.

عکس امروز این روزنامه به بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات اختصاص یافته که امسال با تغییراتی از سمت دولت برگزار شده است. این در حالی است که روزنامه هایی مثل کیهان، وطن امروز و خبرگزاری های مطرحی همچون فارس، تسنیم، دانا و... از رفتن به این نمایشگاه خودداری کرده اند.

سالاد «رقابت بیش از 40 حزب و تشکل سیاسی استان فارس در انتخابات مجلس»معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه تنها هیات نظارت استان حق رد صلاحیت افراد را دارد نه هیات نظارت شهرستان گفته:«در حال حاضر 27 تا 28 تشکل اصلاح طلب و تعداد کمتری تشکل اصولگرا در استان حضور دارند که در انتخابات فعال خواهند بود»

«بابت طرح پزشک خانواده کم متلک نشنیدیم»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برخی از ضعف های حوزه پزشک خانواده از جمله عدم رسیدگی مناسب پزشکان به بیماران، یکی از دلایل این نوع برخوردها را تعداد بالای مراجعات به پزشک خانواده عنوان کرده و بیان داشته:« وقتی یک پزشک عمومی روزانه 70 تا 100 مریض را بخواهد ویزیت کند و یک پزشک متخصص که باید روزانه 3 مریض را معاینه کند، 70 تا 80 مریض را می بیند، اوضاع همین است» ایمانیه که گویا دل پری از انتقادات نسبت به اجرای طرح پزشک خانواده داشت، بیان داشته:«در طول مدت زمان اجرای پزشک خانواده از 3 سال قبل تاکنون، کم متلک نشنیده ایم و شاید اگر به این طرح اعتقاد نداشتیم در همان 4 ماه اول اجرای طرح، آن را کنار می گذاشتیم، اما گفتیم اگر در این راه قربانی هم شویم برای سلامت مردم ادامه می دهیم»

«پدیده ال نینودر راه است؛ عشایر هر چه زودتر کوچ کنند»، مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به رخداد پیده النینو، شروع زودرس فصل بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در مناطق عشایری و همچنین با توجه به سردی بیشتر هوا در استان فارس، از عشایر مستقر در مناطق سردسیر خواسته هر چه سریعتر اقدام به کوچ کرده و در مسیر سیلاب ها و بستر رودخانه ها اطراق نکنند»

«همه افراد جامعه می توانند صاحب معدن باشند»، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اعلام این خبر گفته:« معادن پس از طی فرایندهای کارشناسی و استعلام از مراجعی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست و در صورت مثبت بودن نتایج استعلام واگذار می شوند و البته در این میان کارکنان دولت با توجه به منع قانونی شرکت در معاملات دولتی نمی توانند دراین زمینه اقدام کنند»


سالاد «شیراز آماده مقابله با سیل» تیتری است که برای این روزنامه انتخاب شده است. این را معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در کنار اعلام خبر برگزاری مانور نیروز های شهرداری اعلام کرده است. وی همچنین به بیان جزییاتی از این مانور پرداخته و گفته این مانور درپی هشدار اداره هواشناسی مبنی بر «موج ناپایداری شنبه تا چهارشنبه سبب ایجاد باد و بارش شدید و رعد و برق در فارس می شود» صورت گرفته است.

این روزنامه به سراغ افغانی هایی رفته که در شیراز زندگی می کنند و پای دردلشان نشسته است. افغانی هایی که از داشتن گواهینامه محروم هستند و مشکل بیمه و تحصیل دارند. عکس امروز این روزنامه به همین گفتگوها اختصاص یافته و تیتر «دلتنگِ بدخشان و پنجشیر» برای آن انتخاب شده است.


سالاد

نظرات بینندگان