کد خبر: ۷۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

قادری خبر داد: راه‌اندازی سامانه معرفی مشاغل در شیراز

قادری گفت: استقرار سامانه معرفی مشاغل خارج از پایتخت نوعی تمرکز زدایی از تهران و کمک به شیراز برای ایفای نقش‌های ملی است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنجشنبه شب 14 آبان‌ماه برای رونمایی از لوگوی سامانه معرفی مشاغل و حرف در جمع کارکنان این مجموعه دعوت شده بودیم، گفت: این مجموعه‌ فرا‌تر از سامانه ۱۱۸ قرار است به معرفی مشاغل و حرف در سطح ملی مبادرت ورزد. از طریق تماس با یک شماره ۵ رقمی تلفن همراه و از طریق همه اپرتور‌ها به صورت تلفنی و یا از طریق پیامک این امکان را خواهد داشت تا تلفن و موبایل صاحب حرفه و شغل را در هر نقطه از نقاط مورد نظرش در کشور را داشته باشد.

جعفر قادری با بیان اینکه این سامانه به همت یکی از جوانان فارسی در شیراز در حال راه اندازی است، اضافه کرد: این سامانه قرار است به کل کشور خدمت رسانی کند و با جمع آوری اطلاعات تلفنی همه مشاغل و حرف کشوری بین متقاضیان خرید کالا‌ها و خدمات این مشاغل ارتباط برقرار کند که یک نوع کارآفرینی و اقدام ابتکاری است که در کشور مسبوق به سابقه نیست.

وی تصریح کرد: اگرچه سامانه ۱۱۸ بخشی از این خدمات را ارائه می‌دهد ولی خدامات این سامانه برخلاف سامانه ۱۱۸ که تک شهری است، کشوری می‌باشد و در این سامانه از طریق پیامک و مراجعه به سایت هم می‌توان به اطلاعات مشاغل و حرف دسترسی پیدا نمود.

قادری با بیان اینکه کسانی که با موضوع اقتصاد و اطلاعات آشنایی داشته باشند به اهمیت این اقدام بیشتر پی می‌برند، گفت: جدای از اشتغال بیش از ۱۵۰ نفری که این سامانه در شیراز ایجاد کرده است، استقرار آن خارج از پایتخت نوعی تمرکز زدایی از تهران و کمک به شیراز برای ایفای نقش‌های ملی است.

وی با اشاره به سخنان خود با آقای بهمنی مبتکر این سامانه و همکارانشان خاطرنشان کرد: جامعه ما برای حل مشکلات خود نیاز به کارآفرینی‌های اینچنینی دارد؛ اگرچه باید بخشی از اشتغال و درآمد کشور از طریق سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی کالا به دست آید ولی از اقدامات مبتکرانه، کم‌هزینه ولی موثر از این نوع هم نباید غافل شد. همانگونه که بنده از ابتدای شروع این فعالیت به سرمایه گذار این طرح کمک اداری داشته‌ام در ادامه حرکت و برای تولید و گسترش آن و ارائه خدمات بیشتر و گسترده‌تر هم در کنار این مجموعه خواهم بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه جامعه ما برای حل مشکل اشتغال و کاهش هزینه‌های عملیاتی خود نیاز به کارهای ابتکاری از این دست دارد، گفت: چند روز قبل خدمت مجموعه دیگری بودیم که تلاش داشت تا با واگذاری اینترنت مجانی برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه، استفاده از شبکه‌های مجازی داخلی را ترویج و توسعه دهد که این اقدام هم به نفع مردم و هم به نفع جامعه است چراکه اگر ما بخواهیم به جای استفاده از تلگرام، واتساپ، وایبر و سایر شبکه‌های اجتماعی خارجی، مردم را با دادن مشوق‌های مالی تشویق به استفاده از شبکه‌های مجازی داخلی کنیم هم از نظر امنیتی و هم از نظر سرعت انتقال اطلاعات و سایر هزینه‌های استفاده از اینترنت به نفع کشور عمل کرده‌ایم.

قادری با بیان اینکه ما نیاز داریم در حوزه ICT تلاش‌های بیشتری داشته باشیم و از ظرفیت‌های نیروی انسانی و زیرساخت‌های فراهم شده در کشور استفاده بیشتری کنیم، گفت: وقتی کشوری مثل هند در هر سال بیش از صادرات نفت ما صادرات نرم افزار کامپیو‌تر دارد، چرا ما نتوانیم از هوش و استعداد جوانانمان برای کسب درآمد و اشتغال و حضور در عرصه‌های بین المللی استفاده کنیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: فعال شدن در حوزه ICT نیاز به سرمایه گذاری ثابت زیادی ندارد و با همین سرمایه گذاری‌های موجود می‌توانیم اشتغال و درآمد خوبی داشته باشیم؛ مهم این است که برای این کار برنامه داشته باشیم و کارهای خلاقانه و مبتکرانه را حمایت کنیم.


نظرات بینندگان