کد خبر: ۷۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴

محله‌های فقیرنشین شیراز به کتابخانه مجهز می‌شوند

محله‌های فقیرنشین شیراز در برنامه ای با عنوان «سفیر دانایی» به کتابخانه مجهز می شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، معاون پژوهشی و فناوری اطلاعات آستان احمدی و محمدی(ع) پیش از ظهر شنبه در نشست خبری همایش بررسی جایگاه کتاب و کتابداران در فرهنگ ایرانی – اسلامی که ۲۰ آبان ماه در شیراز برگزار می شود، کیفیت خدمت رسانی در حوزه کتاب را فدای سخت افزارها دانست و گفت: بدین خاطر از آنجا که برخی محلات شیراز به واسطه فقر فرهنگی نیازمند راه اندازی کتابخانه و فضاهای سخت افزاری است، طرح «سفیر دانایی» برای ساخت کتابخانه آغاز شده و تاکنون در محله هایی چون «گِردخون» و «مهدی آباد» شیراز دو کتابخانه راه اندازی شده است.

دکتر محمدرضا محمدجانی با بیان اینکه نیازسنجی در محله های فقیرنشین در حوزه ساخت کتابخانه بسته به درخواست مسجد و حسینیه این محلات انجام می پذیرد، ادامه داد: با توجه به فضایی که در اختیار این طرح قرار می گیرد افزون بر تامین مسائل سخت افزاری آنچه مورد نیاز است به این کتابخانه ها اختصاص می یابد.

اختصاص نزدیک به ۲هزار جلد کتاب به کتابخانه مهدی آباد

وی از اختصاص نزدیک به ۲هزار جلد کتاب به کتابخانه مهدی آباد شیراز خبر داد و گفت: با توجه به نگاه تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و تاکید دبیر هیئت امنای آستان احمدی و محمدی(ع) بر ایجاد همکاری های مشارکتی با دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی، این واحد نیز در همایش بررسی جایگاه کتاب و کتابداران در فرهنگ ایرانی - اسلامی مشارکت کرده تا به نحوی فرهنگ کار گروهی و مشارکتی قوی تر و غنی تر و نوآورانه انجام گیرد.

محمدجانی با بیان اینکه باور آستان محمدی و احمدی(ع) در حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید بر کار گروهی و همکاری های میان بخشی است، گفت: فعالان حوزه فرهنگ می توانند روی همکاری با این نهاد حساب باز کنند چراکه ما دست متولیان این حوزه را به گرمی می فشاریم.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شاخه فارس نیز در این نشست به تشریح برنامه های همایش بررسی جایگاه کتاب و کتابداران در فرهنگ ایرانی - اسلامی در شیراز پرداخت و گفت: به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار نخستین گردهمایی متخصصان این حوزه در قالب ۲ نشست روز ۲۰ آبان ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن شهید دستغیب آستان شاهچراغ(ع) برگزار می شود که حاوی سخنرانی چهره های علمی حوزه جامعه شناسی است.

دکتر محمدرضا قانع از حضور دکتر محمدحسین دینانی و مهری پری دخت از چهره های جامعه شناسی کشور در این همایش یک روزه خبر داد و گفت: دکتر دینانی با موضوع «انگیزه های خواندن و نخواندن» و دکتر پری دخت با موضوع «ارزشها، جذابیتهاو قابلیتهای علم جامعه شناسی» سخنرانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در همایش بررسی جایگاه کتاب و کتابداران در فرهنگ ایرانی - اسلامی پنلی نیز تعریف شده، ادامه داد: در این پنل مسائل کتابداران به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

قانع در ادامه از برپایی ۵ کارگاه آموزشی برای کتابداران استان فارس با همکاری نهادکتابخانه ها خبر داد و افزود: افزون بر فعالان کتابداری استان دانشجویان رشته کتابداری و انجمن های علمی در این همایش ها آموزش دیدند.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی فارس از راه اندازی سایت انجمن نیز به نشانی www.ilis.fars.ir خبر داد و گفت: اردیبهشت سال آینده نیز همایش ملی نقش انجمن کتابداری در توسعه علم برگزار می شود.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴
0
اینا کتاب نمیخواهند. یعنی نمیدونی؟