کد خبر: ۷۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴
نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس:

ما هنوز نماینده مجلس هستیم نه یک کاندیدای انتخابات/ در آینده دستتان به نمایندگان نمی رسد

داریوش اسماعیلی گفت: نمایندگان از محل ماده 180 اعتبارات خوبی برای مسائل فرهنگی دیده اند.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده مردم کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۶ آبان در دیدار با آیت الله ایمانی، ضمن انتقاد از مواجهه‌های صورت گرفته با نمایندگان، گفت: ما هنوز نماینده مجلس هستیم نه یک کاندیدای انتخابات چرا باید مسئولان و ائمه جمعه از همراهی در برنامه‌ها با نمایندگان پرهیز داشته باشند.

داریوش اسماعیلی گفت: با توجه به اینکه آغاز نام‌نویسی از کاندیدا‌های مجلس در اواخر آذرماه شروع می‌شود و هنوز مشخص نیست که از میان نمایندگان فعلی استان چه کسی در میان کاندیدا‌ها خواهد بود، لذا نباید آن‌ها را از حضور در تریبون نمازجمعه منع کرد.

اسماعیلی افزود: تریبون‌های نماز جمعه از تریبون‌هایی است که نمایندگان مجلس از طریق آن به مردم گزارش کار ارائه داده و مسائل را با موکلان خود در میان می‌گذارند و نباید تریبون‌های مختلف به‌بهانه اینکه انتخابات مجلس پیش رو قرار دارد، از نمایندگان فعلی مجلس گرفته شود.

وی در حالی پرسید چرا نباید در مراسم‌های افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها، مسئولان و ائمه جمعه نمایندگان را همراهی کنند که حجت الاسلام حسین ملک مکان در این جلسه ضمن انتقاد از فشارهای نمایندگان برای استفاده از تریبون‌های نماز جمعه برای بیان کارهای خود در چند ماهه منتهی به انتخابات، از نمایندگان خواست تا در این مورد مراعات کنند و اگر می‌خواهند در نماز جمعه گزارشی ارائه دهند بهتر است قبل از خطبه‌ها صورت بگیرد.

اسماعیلی گفت: مطمئن باشید که مهندسان در حال مهندسی هستند به‌طوریکه در آینده به‌زور هم دستتان به نمایندگان مجلس برای حضور در جمع نمازگزاران جمعه نخواهد رسید.

اسماعیلی مهم‌ترین مشکل استان فارس را در تخصیص کم اعتبارات دانست و گفت: نمایندگان از محل ماده ۱۸۰، اعتبارات خوبی را برای مسائل فرهنگی مانند مساجد و فعالیت‌های مذهبی در نظر گرفتند اما در مورد مصلا‌ها طرح‌های در نظر گرفته شده به گونه‌ای هستند که هرچقدر هم که ما برای آن‌ها اعتبار تخصیص دهیم باز هم ناتمام می‌مانند، به همین دلیل تمایلی برای این تخصیص‌ها وجود ندارد.
نظرات بینندگان