کد خبر: ۷۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 17 آبان 94

ایران خودرو در شیراز دنده عقب می رود!/ آخر و عاقبت هتلی که لانه گرگ ها شده بود!/ استقرار رادار هواشناسی پیشرفته در کوه دراک

جلسه مجمع نمایندگان فارس با آیت الله ایمانی در روز گذشته و نشست هماهنگی مدیریت بحران فارس محور مشترک امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد دیدار روحانی با رییس پارلمان اتحادیه اروپا تیتر یک امروز شده است. روحانی در این دیدار گفته: «طرف مقابل لغو تحریم های اقتصادی را کامل بهنگام و دقیق اجرا کند». رییس پارلمان اروپا نیز در مورد ایران گفته: «ایران عنصر ثبات در منطقه ای آکنده از بی ثباتی است».

عکس امروز اما مربوط به تخت جمشید است و با «ایران جزو سه مقصد داغ گردشگران در 2016» تیتر شده است. این تیتر مربوط به یک آمارگیری در انگلستان است و توسط کارشناسان گردشگری استخراج شده است.

استاندار در نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران فارس به مدیران استان گفته: «فریب دستورالعمل ها و بحث های مطرح شده در جلسات را نخورید، به صورت میدانی و در چارچوب وظایف خود موانع را بررسی و ارزیابی کرده و آنها را برطرف کنید. این خبر در صدر اخبار داخلی و با تیتر «فریب نخورید» به چاپ رسیده است.

سالاد «دریغ از یک ریال اعتبار برای نجات دریاچه های فارس»، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفته:« دولت 1100 میلیارد تومان به دریاچه ارومیه اختصاص داده اما برای دریاچه خشک شده استان فارس هیچ رقمی تخصیص نیافته است» این در اظهارات ذوالانوار در حالی است که مدتی پیش مدیرکل محیط‌زیست استان فارس گفته بود:«برای احیای تالاب‌های استان فارس اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان اختصاص یافته است»

«شیراز رکورد شکن آمار زنان و مردان مجرد»، محزون مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت ثبت احوال میانگین سن ازدواج در کلان شهرهای تهران ، اصفهان ، کرج ، شیراز و تبریز را بیش از میانگین کشوری دانسته و افزود: میانگین سن ازدواج در تهران برای آقایان 30/6 و برای خانمها 26/7 است همچنین این میانگین در کلانشهر کرج 29/5 برای آقایان و 25/9 برای خانمها اس»وی بیان داشته:« آمار متوسط سن ازدواج در شیراز هم 29/5 و آقایان و 25/5 سال برای خانمها است»

«ایران خودرو در شیراز دنده عقب می رود»، انتشار یک عکس در شبکه های اجتماعی مبنای گزارش امروز خبر جنوب شده است. ماجرا این تصویر از این قرار است که درب پارکینگ کارخانه ایران خودرو فارس تا نیمه توسط شهرداری منطقه 7 با بلوک پلمپ شده است. به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مشکلی بین شهرداری منطقه 7 و این کارخانه در مورد ساخت و سازها در کارخانه ایران خودرو فارس وجود دارد که قرار شده با انجام جلسه مشترک این مشکل رفع شود. همتی همچنین بیان داشته که کارخانه ایران خودرو فارس که اشتغالزایی 150 نفر را ایجاد کرده است در گذشته روزانه 60 دستگاه پژو پارس تولید می کرد که تولید این کارخانه به دلیل کاهش تقاضای مردم در خرید و مشکلات دیگر به روزانه 20 دستگاه رسیده است.

«آخر و عاقبت هتلی که لانه گرگ ها شده بود!» خبر جنوب به نقل از مهر نوشته:«هتل آپادانا مرودشت واقع در حریم درجه یک تخت جمشید که چندی پیش به دلیل نگهداری گرگ در آن پلمپ شده بود، در قالب مزایده ای از سوی صندوق حفظ و احیا به جامعه هتلداران استان فارس واگذار شد» دراین خبر آمده است:« صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی خبر رسیده که جامعه هتلداران استان فارس با قراردادی 5 ساله و اجاره ماهیانه 403 میلیون ریال و اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، برنده مزایده شد»

«متخصصان سازمان هوانوردی اتحادیه اروپا بهمن ماه به شیراز می آیند»،مدیر کل فرودگاه های استان فارس با اعلام این خبر گفته:« کارگاه آموزشی pbn (ناوبری مبتنی بر کارایی) با حضور متخصصان سازمان هوانوردی اتحادیه اروپا و نخبگان صنعت هوانوردی کشور، بهمن ماه در شیراز برگزار می شود»

سالاد نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را به تیتر یک خود کشانده و به نقل از استاندار تیتر زده: «ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز قبل از بحران».

جلسه مجمع نمایندگان فارس و صحبت های آیت الله ایمانی در این جلسه از جمله مطالب داخلی است. وی به مشکلات استان اشاره کرده و خواستار پیگیری سریع و موثر برای حل آن ها شده است. از جمله این مشکلات که تیتر این مطلب هم شده است: «وضعیت آب شرب در فارس «شبهه بحرانی» است» است. موضوع دیگری که ایمانی به آن اشاره کرده است مربوط به حاشیه نشین های شهر شیراز است که نیاز به برنامه ریزی دارد. صحبت های برخی از نمایندگان در این جلسه هم در عناوینی جداگانه به چاپ رسیده است.

سالاد دو تیتر اصلی این روزنامه هم مربوط به نشست اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و جلسه مجمع نمایندگان فارس است که تیتر یک و عکس امروز را به خود اختصاص داده است. «فارس آماده بحران می شود» تیتر یک امروز است که مشروح آن در دومین صفحه به چاپ رسیده است.

آیت الله ایمانی اما در دیدار با نمایندگان مجمع نمایندگان فارس گفته: «گستردگی فارس با اعتبارات قطره چکانی، تناسبی ندارد» که این گفته وی تیتر عکس امروز این روزنامه شده است.

30 رایزن بازرگانی ایران در اولین نشست خود با استاندار فارس به بحث نشستند. در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله صادرات و واردات استان و همچنین موضوع شهرک سلامت مورد بحث قرار گرفته است. استاندار در این جلسه گفته: «صادرات، اولویت اول اقتصاد فارس است».

سالاد

روزنامه افسانه اصلاح طلب افسانه تیترهای امروز خود را به دو جلسه خبری روز گذشته یعنی دیدار مجمع نمایندگان فارس با آیت الله ایمانی و جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس اختصاص داده است. از میان اخبار این روزنامه، خبر «استقرار رادار هواشناسی پیشرفته در کوه دراک» با حال و هوای این روزهای استان همخوانی بیشتری دارد. موضوع از این قرار است که مدیرکل  سازمان هواشناسی فارس ضمن پیش بینی تدوام بارش باران در سطح استان گفته: راداری با هزینه 12 میلیارد تومان خریدیم و آن را در گوه دراک مستقر کردیم که می تواند زمان و شدت بارش، یخ زدگی جاده ها و حتی بادهای جوی برای پرواز هواپیماها را اطلاع رسانی کند. با این حساب باید امیدوار بود پیش بینی هواشناسی فارس دقیقتر از گذشته باشد و این سازمان مثل سال 92 از بارش ناگهانی برف غافلگیر نشود.

سالاد
نظرات بینندگان