کد خبر: ۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴

رییس کل دادگستری فارس: وضعیت امنیتی شهرستان مُهر قرمز نباشد سفید هم نیست

رئیس کل دادگستری فارس گفت: در استان فعالیت و عملکرد همهٔ شهرستان‌ها رصد می‌شود و در شهرستان مُهر نیز ازنظر امنیتی اگر قرمز نباشد سفید هم نیست که می‌طلبد مسئولین امنیتی انتظامی و قضایی شهرستان با یک آمادگی بیشتری این قضیه را مدیریت کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از  عصر مُهـر، دکتر علی القاصی در سفر خود به شهرستان مهر در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور یافت و اظهار داشت: مردم شهرستان مهر از ویژگی‌های ممتاز و برجسته‌ای برخوردار هستند و به‌خصوص تعهد مردم این شهرستان به‌نظام و انقلاب جمهوری اسلامی است.

رئیس دادگستری فارس بیان داشت: شهرستان مُهر و استان فارس از یک شرایط خاص نصبت به دیگر استان‌ها در ابعاد مختلف برخوردار هستند که اگر ما خصوصیات و ویژگی‌های این استان را در کنار هم بگذاریم و با یک نگاه همه‌جانبه به این استان توجه کنیم قطعاً خواهیم دید که این استان از حیث برخورداری از تمام ظرفیت‌ها و استعدادها برترین استان کشور است.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس  با بیان اینکه شهرستان مُهر دارای یک سری شرایط و پتانسیل‌های خاصی است که در دیگر مناطق و شهرستان‌ها کمتر وجود دارد تصریح کرد:این شهرستان ازنظر برخورداری نفت و گاز و دسترسی به منطقه آزاد و خلیج‌فارس موجب شده است که در شرایط ویژه‌ای قرار گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: چیزی که می‌تواند جهت ارتقاع و توسعه این منطقه کمک و یاری کند از یک طرف همدلی و هماهنگی در بین همهٔ اجزاء، دستگاه‌ها و نهادها و از طرفی دیگر تعامل دوسویه و درست و منطقی با مردم می باشد.

دکتر علی القاصی یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم در حوزه بی‌کاری و رفع مسائل و مشکلات اقتصادی و در توسعه و آبادانی این شهرستان اقدام کنیم و موفق باشیم که امنیت، آرامش، هماهنگی و همدلی در بین همه دستگاه‌ها و نهادها حاکم باشد.

این مسئول ادامه داد: هدف از امنیت ،تنها امنیت نظامی نیست، بلکه امنیت همه‌جانبه و در بخش‌های مختلف مد نظر است است و باید فضای کسب‌ و کار و فعالیت در این شهرستان به شکلی مدیرت شود که امکان سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذار در این شهرستان فراهم شود.

رئیس دادگستری استان فارس در ادامه افزود: آن چه که حائز اهمیت است و باید فارغ از مسائل سیاسی و جناحی صورت گیرد مقوله توجه به امنیت و خدمت رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: ما مسئولین به‌عنوان کسی که امین مردم هستیم و مأموریت پیداکرده‌ایم که به آن‌ها خدمت کنیم باید ببینیم خواسته و مطالبه مردم از ما چیست و چه حرکت و چه‌کاری از طرف ما می‌تواند اعتماد را افزایش و چه رفتاری از ما ممکن است مردم از ما و جامعه سلب اعتماد کند.

رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد: همهٔ ما باید هماهنگی و همدلی در جهت خدمت‌رسانی درست و صحیح به مردم تقویت کنیم و در شهرستان مهر نیز می‌بایست در این مسیر قدم‌های بزرگ‌تر و مؤثرتری برداشته شود.

دکتر علی القاصی مهر رئیس دادگستری استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم و ما در یک نظامی در حال خدمت هستیم که احکام اسلام و آن‌هم توسط خود مردم در جامعه در حال پیاده‌سازی است و نماد بارز مردم‌سالاری در تمام بخش‌ها تبلور دارد و نمود عینی آن در تمام حوزه‌ها می‌بینیم.

این مسئول خاطرنشان ساخت: در کشور ما و در مقایسه با دیگر کشورها بیشترین مصادیق دموکراسی و ارکان آن را شاهد هستیم و اگر بخواهیم حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود بررسی و تحلیل کنیم می‌بینیم که در انتخابات‌ مختلف و در کرسی‌های متعدد در تمام بخش‌ها شاهد هستیم که حضور مردم و حضور افراد در تصمیم‌گیری در امور خود مشی بارز و صفت ممیزه این نظام مقدس اسلامی است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: دشمن در انتخابات آینده نیز همانند انتخابات گذشته تمام برنامه‌ریزی‌های خود را معطوف به آن نموده است که مردم نسبت به مسئولین، مجریان و ناظرین این حوزه تشدید کند و اعتماد مردم را مخدوش کرده و با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل‌تری به میدان آمده است.

رئیس دادگستری فارس بیان داشت: همهٔ ما می‌بایست مواظب و مراقب باشیم که همه باهم و در یک مسیر و با یک هدف قدم برداریم و آن نیز اجرای صحیح موازین قانونی در امر انتخابات است و اگر همه ما به قانون تمکین کنیم و معیارهای اخلاقی و موازین شرعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و همه بر آن مبنا حرکت کنیم مشکلی نخواهیم داشت.

این مسئول افزود: کسانی هستند که می خواهند با دور زدن قانون به هدف خود برسند و به هدفی که دنبال آن هستند دست پیدا کنند که گاهی با نقض قانون، با تخریب دیگران و با زیر سؤال بردن اقدامات دستگاه‌هایی که متولی هستند، در سراسر کشور هوشیاری و مراقبت مسئولین، مجریان و ناظرین بیشتر از همه ادوار گذشته احساس می‌شود.

القاصی یادآور شد: در یک شهرستانی همانند مُهر که بافت جمعیتی آن ویژه است و جمعیت آن نسبت به یک کلان‌شهری قابل‌مقایسه نیست اما اگر خوب و درست مدیریت نشود تبعات امنیتی، سیاسی و اجتماعی آن ممکن از یک کلان‌شهر بیشتر باشد.

این مسئول افزود: در شهر مهر مردم به لحاظ بافت جمعیتی همدیگر را کامل می‌شناسند و اقدامات ما در همه دستگاه‌ها زیر زره بین مردم است و کوچک‌ترین انحرافی در رفتار و عملکرد ما از دید مردم مخفی نخواهد ماند.

رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان ساخت: اگر ما به‌عنوان مدیر یک دستگاه در هر نهاد و قسمتی بخواهم از انجام‌ وظایف خود و یا اگر انحرافی در عملکرد ما وجود داشته باشد سریع این اطلاعات در بین مردم دهن به دهن می‌چرخد و به همین دلیل نظارت‌ها در شهرستان‌هایی همانند مهر به‌ مراتب بیشتر است و هیچ‌چیزی از نظارت مردمی مهم‌تر و قوی‌تر نیست و مردم عملکرد مدیران را کنترل و نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: همهٔ ما باید تلاش کنیم فارغ از مسائل جناحی و گرایش‌هایی که هرکسی ممکن است داشته باشد، می‌بایست فضا را مدیریت کنیم و این لازمهٔ آن است که در بین مسئولین شهرستان این وفاق و همدلی ایجاد شود.

این مسئول اظهار داشت: ما به دلیل گرایشات شخصی و سیاسی نباید اصول را زیر پا بگذاریم و نباید صحت عملکرد خودمان را در اذهان مردم مخدوش کنیم.

دکتر علی القاصی یادآور شد: وظیفه سنگینی بر دوش همه ما در این برهه از زمان گذاشته‌شده است و می‌بایست تلاش کنیم که از این آزمایش الهی و از این آزمونی که بر عهده ما گذاشته‌شده است سربلند بیرون بیاییم.

رئیس دادگستری فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در استان فعالیت و عملکرد همهٔ شهرستان‌ها رصد می‌شود و در شهرستان مُهر نیز ازنظر امنیتی اگر قرمز نباشد سفید هم نیست که می‌طلبد مسئولین امنیتی انتظامی و قضایی شهرستان با یک آمادگی بیشتری این قضیه را مدیریت کنند، آسیب‌ها، تهدیدات و جرائمی که وجود دارد پیشگیری شود و موضوعاتی که ممکن است در آینده به یک معضل در شهرستان تبدیل شود در ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم و در جلسات شورای تأمین مطرح و تصمیم‌گیری شود.

این مسئول ادامه داد: به دنبال متهم کردن یکدیگر نباشیم بلکه باید ببینیم چه اقداماتی امنیت عمومی و اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.

رئیس دادگستری فارس در ادامه صحبت‌های خود گریزی هم به خشک‌سالی‌های زد و گفت: استان فارس با یک بحران جدی خشک‌سالی و برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز از سفرهای زیرزمینی مواجه است که در بسیاری از شهرستان‌ها در سال جاری مردم آب شرب نداشتند و آب شرب آن‌ها از شهرستان‌های دیگر تأمین‌شده است که به تنش‌های اجتماعی و درگیری‌های محلی منجر شده است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌هایی که از آب منطقه‌ای گرفته‌شده است نزدیک به 60 هزار چاه در استان حفرشده است که بیش از نوزده هزار چاه غیرمجاز در استان شناسایی و برای همه آن‌ها پرونده تشکیل‌شده است که تعیین تکلیف شوند و باید جلوی این چاه‌های غیرمجاز گرفته شود.

نظرات بینندگان