کد خبر: ۷۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
جانشین ستاد مدیریت بحران لارستان خبر داد:

آمادگی دستگاه‌های اجرایی لار برای مقابله با پدیده «ال‌نینو»

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران لارستان از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی پدیده «ال‌نینو» در شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان شیرازه به نقل از لادستان، «ال‌نینو» پدیده‌ای است که در این روزهای اخیر، سازمان هواشناسی و رسانه‌ها نسبت به ورود آن به کشور هشدار می‌دهند. پدیده‌ای که احتمال سرمای شدید یا سیل، طوفان و قاعدتاً خسارت‌های ناشی از این حوادث طبیعی را به‌دنبال دارد.

از این‌رو بر آن شدیم تا با مراجعه به ستاد مدیریت بحران شهرستان لارستان، از پیشگیری‌ها و اقدامات انجام شده در این ستاد جهت ورود پدیده ال‌نینو به شهرستان جویا شویم.

 علی‌ اصغر علی‌پور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان و جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار لادستان با اعلام این خبر افزود: براساس دستور‌العمل ستاد مدیریت بحران استان، شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تمهیدات لازم اتخاذ گردید.

وی در ادامه گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، وقوع پدیده‌ی ال‌نینو به دو صورت؛ فصل زمستان با بارش شدید باران و فصل پاییز به صورت کاهش دما خواهد بود. لذا براساس طرح ابلاغی زمستانه ستاد بحران پیش‌بینی‌های لازم صورت پذیرفته و ان‌شاالله با رعایت آن، از بروز هرگونه حوادث احتمالی در شهرستان جلوگیری و تدابیر اتخاذ می‌گردد.

علی‌پور تصریح کرد: در این راستا، ایجاد ساختار و سلسله مراتب جانشینی تا سه رده در کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه مدیریت بحران، تعیین کشیک در سامانه اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها، پایش، نظارت و کنترل مستمر بر آمادگی نیروهای امدادی و خدماتی و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز و عملکرد صحیح آنها در هنگام بروز حوادث، پاکسازی و لایروبی دهانه پل‌ها، قنوات و مسیل رودخانه‌ها و پاکسازی بستر و حریم رودخانه‌های واقع در مناطق شهری و لای‌روبی کانال‌های دفع آب سطحی و فاضلاب و آبروها، تامین سوخت مورد نیاز مردم و ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی، ایمن‌سازی خطوط انتقال آب، برق، گاز و تلفن، آمادگی انبار پیشتبان جنوب هلال احمر در تامین اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم، برگزاری مانورهای مقدماتی میدانی جهت افزایش توان و مهارت نیروها، آگاه‌سازی و ساماندهی عشایر در بخش‌های جویم و بنارویه بالاخص در مناطق سیل‌خیز، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و اقدام در مرتفع نمودن مشکلات آن و تجهیز مدارس به سیستم‌های گرمایشی ایمن و اطلاع‌رسانی مناسب و جلوگیری از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی توسط پلیس راه جنوب و... مورد نظر قرار گرفته است.

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرستان در پایان بر آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و مدیریت این پدیده تاکید کرد.
برچسب ها: لارستان ، النینو
نظرات بینندگان