کد خبر: ۷۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 18 آبان 94

لزوم ورود سازمان بازرسی به باغ «پر حاشیه»/خطر در کمین همسایه های دیوار به دیوار رودخانه خشک

سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات و خرید کارت 10 میلیون تومانی از محور های مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «پیاده روهایی به نام عابران، به کام موتور سواران»، عنوان گزارش امروز سبحان است. در این گزارش به جولان موتور سواران در پیاده رو ها اشاره کرده و به نقل از رئیس پلیس راهور فارس آورده که از ابتدای سال تاکنون سه هزار و 600 موتور سیکلت به پارکینگ انتقال داده شده اند.

«کارت های اعتباری 10 میلیونی خرید مرتبا شارژ می شوند»،«افتتاح کوچه پارک در دهه فجر»،«آیت الله ایمانی خواستار شد: فضا سازی لازم برای اجتماع عظیم مردم در مراسم روز اربعین» از جمله عناوین امروز روزنامه سبحان است.

سالاد سخنان روز گذشته رئیس جمهور در مراسم گشایش نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را با تیتر «توقیف باید آخرین کلمه برای یک رسانه باشد» در صفحه نخست به چاپ رسانده است. عکس امروز صفحه اول عصر مردم نیز مربوط به  بزرگترین فروچاله فارس است که در منطقه «ایج» نمایان شده و ناشی از برداشت بی رویه آب است.

از جمله عناوین دیگر عصر مردم که به نقل از اقتصاد نیوز کار شده«اعلام 28 گروه کالایی برای خرید کارت 10 میلیون تومانی» است. در این گزارش آمده:« 20 برند از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای 28 گروه کالایی معرفی شده که با توجه به اعتراض برخی تولیدکنندگان، قرار است فهرست کالاها و برندها افزایش یابد»، « 28 گروه کالایی اعلام شده از سوی وزارت صنعت بدین شرح است: یخچال فریزر،‌ یخچال تک درب، فریزر تک درب، چرخ خیاطی و گلدوزی، چرخ سردوز، اجاق گاز،‌ کولر آبی، بخاری گازی و برقی، انواع آبگرمکن( ایستاده - گازی - برقی - دوگانه سوز)، ماشین لباسشویی، انواع اجاق گاز ( مبله - صفحه‌ای تو کار شیشه‌ای)، انواع ماشین ظرفشویی آشپزخانه، کولر اسپلیت، تلویزیون، دستگاه پخش، بلندگو، تیونر دیجیتال، دستگاه مدولاتور، آبمیوه گیری، اتوی بخار، جارو برقی، مایکروفر، هود شیب‌دار و شومینه‌ای، فر برقی و گازی، قالیچه و فرش ماشینی، موکت، کناره ماشینی، باتری‌های کلسیمی و 12 ولتی که برای ماشین‌های سبک کاربرد دارد، انواع ظروف تفلون، سرویس‌های غذاخوری شیشه‌ای و چینی»

سالاد «سرمایه گذاری»، مقوله ای که در فارس به یک تراژدی تبدیل شده که هر روز هر کدام از مسئولین برای به سرانجام رسیدن آن یک ایده جدید مطرح می کنند. رئیس اتاق بازرگانی شیراز در دیدار با 33 رایزن بازگانی ایران گفته:«استفاده از کالاهای خارجی امری اجتناب ناپذیر است؛ اما باید در ازای این خرید از کشورهای مختلف، از آن ها بخواهیم در ازای فروش کالا، مراکز فنی و مهارتی در کشور ما ایجاد کنند» فرقانی همچنین از سرمایه گذاری 5/2 میلیارد دلاری یک ایرانی مقیم خارج از کشور در آینده ای نزدیک در فارس خبر داده است.

«سونامی ترافیک؛ شیراز یک پارکینگ بزرگ» مدیر عامل جدید سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز عدم وجود طرح جامع ترافیکی را جدی ترین مشکل شهر شیراز دانسته و گفته:« من شهر شیراز را یک پارکینگ بزرگ می بینم که باید به پارکینگ سازمان یافته تبدیل شود»فرخ زاده یکی از اصلی ترین مشکلات ترافیکی در شهر شیراز را نبود طرح جامع ذکر کرده و بیان داشته:« مشخص نشدن وظایف دستگاه ها و سازمان ها، عدم توجه به فناوری به روز، عدم توسعه زیر ساخت ها، عدم توجه به زمان مناسب برای ایجاد مترو و منوریل، اعطای مجوزهای تعریض و عدم توجه به پیاده روها، تردد در شیراز را اکنون به یک سونامی مبتلا کرده است»

سالاد«52 درصد کشته شدگان تصادفات در شیراز عابر پیاده هستند»رئیس پلیس راهور استان فارس با اعلام این خبرگفته: «براساس آمارهای ارائه شده در 6 ماه امسال 52 درصد کشته شدگان تصادفات در شیراز را عابرین پیاده تشکیل داده اند و به طور متوسط ماهیانه 9 نفر در این شهر در تصادف کشته می شوند» رئیس پلیس راهور فارس دلایل تصادفات عابرین پیاده را مطرح نکرده است اما نبود پل هوایی در محل هایی پر تردد و پله های نامناسب در برخی پل های هوایی می تواند از دلایل آمار بالای کشته شدن عابران پیاده باشد. همچنین جولان موتور سواران در پیاده رو ها نیز می تواند از دلایل این تصادفات باشد.

«سازمان بازرسی به پرونده باغ مهر جوان ورود کند»، نماینده شیراز با اشاره به اینکه باغ مهر جوان به بهانه تعلق به سازمان همیاری شهرداری از نخبگان گرفته شده و ظاهرا در حال تغییر کاربری است از سازمان بازرسی کل کشور تقاضا کرده به این مسئله ورود پیدا کند.

«خطر در کمین همسایه های دیوار به دیوار رودخانه خشک»، شهردار منطقه هفت شیراز گفته:« بیش از 50 واحد مسکونی در کوشکک وجود دارد که در حریم رودخانه خشک هستند و حتی برخی دیوار به دیوار رودخانه خشک می باشند که در صورت وقوع سیلاب های بزرگ با خطر مواجه هستند»معصومی بیان داشته:« با توجه به احتمال بروز سیل در این نقطه از چندی قبل کار لایروبی 13 کیلومتر مسیر این رودخانه در منطقه 7 از پل حسین آباد تا ورودی دریاچه نمک توسط این منطقه صورت گرفته تا سیلاب بتواند به راحتی از این مسیر عبور کرده و آسیبی به حاشیه رودخانه وارد نشود»شهردار منطقه 7 همچنین به ساکنین این مناطق هشدار داده که در صورت افزایش شدت بارندگی و احتمال ورود آب به پشت خاکریزها  آمادگی لازم را داشته باشند.

سالاد

«استقبال فارس از سرمایه گذاران»، تیتر یک امروز این روزنامه است. 30 رایزن بازرگانی فرصت های سرمایه گذاری استان را در شیراز برررسی کردند. در این گزارش آمده است که رئیس اتاق بازرگانی عمان و تعدادی از بازرگان این کشور طی هفته های آینده به شیراز سفر می کنند.

افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات کشور با حضور رئیس جمهور از جمله عناوین دیگر این روزنامه ی محلی است.

افسانه چهره چهار شخصیت سیاسی کشور را با پیش زمینه قرمز رنگ در صفحه نخست به چاپ رسانده است. این روزنامه که در نمایشگاه مطبوعات حضور دارد در مصاحبه با ابراهیم اصغرزاده تیتر کرده:« گفت و گوی افسانه با ابراهیم اصغر زاده در نمایشگاه کتاب[!]: لازم باشد به نفع نیروهای معتدل کنار می رویم» تیتر سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات و مصاحبه با رئیس کمیسیون امنیت ملی و خبر حضور علی مطهری در دانشگاه شیراز از دیگر مطالبی است که در صفحه نخست کار شده است.

نظرات بینندگان