کد خبر: ۷۹۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 19 آبان 94

سفرهای خارجی و غیر ضروری مسئولان فارس ممنوع!/ روایت یک عضو شورای شهر از توطئه هماهنگ برای قداست زدایی از سومین حرم اهل بیت

سناریوی جدید گرانی بنزین کلید خورد،بورس در سیطره دولتی ها از جمله عناوین امروز روزنامه ها است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛


سالاد«سفرهای خارجی و غیر ضروری مسئولان ممنوع»، رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس از تشکیل کارگروهی برای بررسی سفرهای خارجی مسئولان دستگاه های اجرایی و همچنین کارکنان این دستگاه ها در سال های 92، 93 و 94 این استان خبر داده و اظهار داشته:« مسئولی که قرار است برای بازدید از خیابان های کشورهای خارجی سفر کند، بهتر است هزینه آن را خرج همین شهر کند.تمامی این سفرهای خارجی از حیث قانون و مقررات بررسی می شود. علاوه بر این باید بررسی شود که سفرهای خارجی مسئولان استان و شهر شیراز چه بازخوردی داشته است» لازم به ذکر است سفر مسئولان استان فارس به کشور های خارجی مسبوق به سابقه است. گفته می شود اخیرا هیئتی 60 نفره از شهرداران فارس جهت بررسی پروژه‌های عمرانی و شهرسازی به مالزی سفر کرده اند.همچنین مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز هم اکنون در سفر خارج از کشور به سر می برد.

«طلب 1000 میلیارد تومانی پیمانکران فارس از دولت»، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اعلام این خبر گفته:« عمده این مطالبات مربوط به پیمانکاران حوزه راه، آب، فاضلاب، تجهیز و نوسازی اراضی است»ربانی زاده بیان داشته:«پیمانکاران طرف قرارداد ارگان های دولتی مذکور، بیشترین طلب را دارند و مابقی این رقم هزار میلیارد تومانی مربوط به سایر پیمانکاران است» وی بیان داشته:«آن چه در سال های اخیر موجب افزایش مطالبات پیمانکاران شد، اجرای طرح مهر ماندگار بود که بدون ردیف بودجه ای خاص و بدون پشتوانه مالی، در سال های آخر دولت قبل در دستور کار قرار گرفت»

سالاد «کوتاه شدن دست زمین خواران هزار و صد میلیاردی از اراضی ملی در شیراز» مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی فارس از باز پس گیری بیش از 2 میلیون متر مربع زمین های دولتی از متصرفان سودجو در شیراز خبر داده است. ذوالقدر به تدابیر ویژه راه و شهرسازی فارس در راستای جلوگیری از تصرف غیر قانونی  اراضی اشاره و اظهار کرده:« احداث کانال های حفاظتی، نصب تابلوهای هشدار دهنده، تعطیلی بنگاه های املاک غیر مجاز که اقدام به خرید و فروش املاک دولت می کردند، افزایش گشت حفاظت از اراضی و کارشناسان حقوقی و نیز سنددار کردن اراضی که باعث شود مالکیت دولت در خصوص برخی زمین ها مشخص شود، از جمله تدابیر بوده است.

«اطلاق عناوین منفی به شیراز، توطئه ای هماهنگ برای قداست زدایی از سومین حرم اهل بیت(ع) است»، هاجری رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شیراز گفته:«معرفی شیراز به عنوان سکولارترین شهر، ناشادترین شهر، پر طلاق ترین شهر، بیکارترین شهر و جدیدا کم تحرک ترین شهر کشور، نشان از توطئه ای هماهنگ برای قداست زدایی از سومین حرم اهل بیت(ع) دارد»

سالاد«بورس در سیطره دولتی ها»، عنوان گزارش امروز روزنامه افسانه است. افسانه در این گزارش با یک کارشناس ارشد بازار سرمایه مصاحبه کرده است.محمدیان گفته:«متاسفانه اکثر شرکت های حاضر در بورس دولتی هستند و دولت بر اساس اصل 44 قانون اساسی در حال واگذاری بخش های اقتصادی به بخش خصوصی است. اما شرکت های حاضر تنها حدود 20 درصد سهام خود را عرضه می کنند تا مردم بتوانند نسبت به خرید آن اقدام کنند. علاوه بر آن بخشی از این سهام نیز بصورت شناور عرضه می شود و بسیاری از خریداران نمی دانند چگونه باید از آن استفاده کنند و یا چگونه عرضه اش کنند» این کارشناس بازار سرمایه بیان داشته:«بیشتر شرکت های حاضر در بورس دولتی و متکی به درامدهای دولت هستند. در نتیجه رکود تاثیر مستقیم بر فعالیت آنانی که متکی به درآمدهای نفتی هستند می گذارد»


سالاد حضور رسانه های شهرستانی در نمایشگاه مطبوعات فرصت مناسبی برای آن ها است تا سئوالات اختصاصی خود را با مسئولین کشوری که از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات بازدید می کنند را انجام دهند. تیتر یک امروز عصر مردم پاسخ وزیر ارشاد به سئوال خبرنگار این روزنامه است که با تیتر«با آغوش باز به استقبال انتقاد می رویم» به چاپ رسیده است. جنتی گفته:« یکی از شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید رعایت آزادی مطبوعات بر اساس قانون است، زیرا در کشور ما بر اساس قانون همه رسانه ها می توانند نقد منصفانه بدون تخریب داشته باشند و مطالبتشان را از سایر دستگاه ها بیان کنند. دولت همواره از انتقاد سازنده با آغوش باز استقبال می کند و در این مورد فرقی بین مطبوعات مخالف و موافق با سیاست های دولت نیست» گفتنی است اظهارات جنتی در حالی است که روز یک شنبه اژه ای سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد شکایت دستگاههای دولتی از رسانه ها افزایش پیدا کرده است.

سالاد «سناریوی جدید گرانی بنزین کلید خورد» عنوان گزارش امروز روزنامه سبحان است که به نقل از یک خبرگزاری کار شده است. در این گزارش آمده است:« طرح تعیین‌تکلیف کارت‌های سوخت در حالی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است که براساس آن، مردم در صورت استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران باید مبلغ بیشتری از ۱۰۰۰ تومان بپردازند» سید محسن روحانی رئیس سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با بیان اینکه مردم دیگر انگیزه‌ای برای گرفتن کارت المثنی ندارند، تاکید کرده است: در طول چند ماه گذشته صدور کارت المثنی بنزین کاهشی ۴۰ درصدی داشته است.این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه اخیرا پیشنهادی ارائه شده مبنی بر اینکه رانندگانی که کارت سوخت نداشته باشند باید مبلغ بیشتری برای خرید بنزین پرداخت کنند، اظهار کرده است: اجرای این طرح پیشنهادی باعث بالا رفتن انگیزه در بین مردم می‌شود که البته هنوز جمع‌بندی کامل حاصل نشده و سایر روش‌ها هم در حال بررسی است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴
0
کدوم قداست زدایی؟! توهم دارید...
اتفاقا در یک کار برنامه ریزی شده تمام ارگان ها دست به یکی کردن که هویت شیراز رو مذهبی نشون بدن!