کد خبر: ۷۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

در شهر «اسیر» در کمتر از یک ساعت 110 میلیمتر باران بارید + تصاویر

بخشدار اسیر با اینکه دامنه بارش‌ها از شهرک امام خمینی تا روستای مزیجان بوده است که متأسفانه مزارع کشت گوجه‌فرنگی، گندم و جو دچار خسارت جدی گردیده و شدت باران به حدی بود که آب محصولات زراعی تازه کشت‌شده را با خود برده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، سید علی موسوی پور، اولین بارش سال زراعی جدید در سطح شهر و بخش اسیر موجب شد تا در معابر شهری و روستایی شاهد آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب باشیم.

بر اساس گزارش خبرنگار ما این بارندگی از ساعت ۱۱ امروز سه‌شنبه آغاز و در کمتر از یک ساعت بیش از ۱۱۱ میلی‌متر باران بارید.

گفتنی است: بارندگی در شهر اسیر از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

صدای رعدوبرق همراه با طوفان مهیب و دانه‌های درشت تگرگ سکوت کوه‌ها و دشت‌های اسیر را شکست و این بارش بی‌سابقه و کم‌نظیر بر لب‌های تشنه دشت‌های تفتیده منطقه فرود آمد تا نوید سال پر باری را بدهد.

بارش باران صبح روز سه‌شنبه موجب آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی و جاری شدن آب جوی‌ها و طغیان رودخانه فصلی مهران شد و برای ساعتی راه‌های روستایی مواصلاتی به اسیر مسدود شد که با فروکش بارندگی، تردد در این مسیرها ادامه دارد.

در همین رابطه سیدعبدالرسول موسوی بخشدار اسیر در گفتگو با خبرنگار ما در اسیر اظهار داشت: آمار بارندگی از ایستگاه باران‌سنجی جهاد کشاورزی اخذ گردیده است و این حجم بارندگی در فرصتی کوتاه کم‌نظیر است.

بخشدار اسیر افزود: بااینکه دامنه بارش‌ها از شهرک امام خمینی تا روستای مزیجان بوده است که متأسفانه مزارع کشت گوجه‌فرنگی، گندم و جو دچار خسارت جدی گردیده و شدت باران به حدی بود که  آب محصولات زراعی تازه کشت‌شده را با خود برده است.

موسوی بخشدار اسیر در ادامه اظهار داشت: بارندگی امروز در اسیر که با وزش باد شدید، رعدوبرق و بارش تگرگ همراه بود خوشبختانه تلفات جانی نداشته است اما به برخی از منازل مسکونی روستائیان خساراتی وارد گردیده که در حال برآورد خسارات هستیم.



















گفتنی است؛ بارندگی در اسیر موجب قطع تلفن و برق به مدت دو ساعت گردید. 


 

نظرات بینندگان