کد خبر: ۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

ذوالانوار: شیراز با چند میلی‌متر بارندگی با انواع مصیبت‌ها مواجه می‌شود

باید از دستگاه‌های ذی‌ربط سؤال شود که چرا درعین‌حال پیش‌بینی بارندگی و هشدار در مورد وقوع سیل، نتوانسته‌اند شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که این قبیل مشکلات پیش نیاید.
به گزارش شیرازه، سید حسین ذوالانوار با توجه به بارش‌های امروز شهر شیراز اظهار داشت: درعین‌حال هشدارهای وزارت نیرو و اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارندگی در استان فارس و شهر شیراز، امروز شاهد بودیم با چند ساعت بارندگی بسیاری از معابر شهری دچار آب‌گرفتگی شد و حتی برخی زیرگذرها و کنارگذرها نیز به زیر آب فرورفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون بر اساس مشاهداتی که داشته‌ایم، عبور و مرور شهروندان شیرازی در برخی خیابان‌های شیراز با اختلال جدی مواجه شده و خدمات‌رسانی دستگاه‌های مربوطه برای رفع معضلات پیش‌آمده نیز با کندی مواجه است.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: به‌طورمعمول برای پیش‌گیری از وقوع چنین اتفاقاتی، از ماه‌ها پیش دستگاه‌های ذی‌ربط مانورهای آمادگی برگزار می‌کنند تا با ایرادات و نقاط ضعف مجموعه کاری خود بیشتر آشنا شوند تا در هنگام بحران، بتوانند اوضاع را به‌خوبی مدیریت کرده و به مردم خدمات‌رسانی مناسبی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: باید از دستگاه‌های ذی‌ربط سؤال شود که چرا درعین‌حال پیش‌بینی بارندگی و هشدار در مورد وقوع سیل، نتوانسته‌اند شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که این قبیل مشکلات پیش نیاید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: نگاهی به حوادث سال‌های گذشته در شیراز نشان می‌دهد سازمان‌های ذی‌ربط در شیراز هیچ‌گاه برای مواجهه با برف و یا باران در حجم بالا آمادگی لازم را نداشته‌اند و درعین‌حال مشخص بودن ضعف‌ها و کاستی‌ها، این اتفاقات هر از چند سالی در شهر شیراز تکرار می‌شود.

ذوالانوار در پایان سخنان خود نیز گفت: انتظار می‌رود مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط، زیرساخت‌های شهری را در سومین حرم اهل‌بیت (ع) به‌گونه‌ای مهیا کنند که شهر شیراز از بابت نزول رحمت اللهی با انواع مصیبت‌هایی که ناشی از سو مدیریت‌هاست مواجه نشود.


نظرات بینندگان