کد خبر: ۷۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 20 آبان 94

توزیع یواشکی بنزین اروپایی در شیراز/ 20 بساز بفروشی که بازار مسکن فارس را در دست دارند/ بد قولی دولت در پرداخت مطالبات شهرداری شیراز

باران شدید روز گذشته و آبگرفتگی در معابر شیراز محور مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«عرضه چراغ خاموش بنزین یورو 4 در شیراز»، خبر جنوب با اعلام این خبر نوشته:«با وجودی که عرضه بنزین یورو 4 در تمامی شهرها به صورت شفاف اطلاع رسانی شد، اما حالا که نوبت عرضه این بنزین به شیراز رسیده، ظاهرا مسئولان وزارت نفت کمتر تمایل به ان دارند که خبر عرضه بنزین یورو 4 را اطلاع رسانی کنند.آن گونه که بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد، عرضه بنزین یورو 4 از اول آبان ماه در تعدادی از جایگاه های شیراز آغاز شده، اما مردم از اینکه کدام جایگاه مشمول عرضه این بنزین می شود اطلاعی ندارند»

«نیمی از ساخت و ساز مسکن شیراز، در دست 20 انبوه ساز بزرگ»دبیر انجمن انبوه سازان مسکن فارس با اعلام این خبر گفته:«نصف ساخت و سازها در شیراز در دست 20 انبوه ساز است و مابقی آن در دست بیش از صد انبوه ساز است اما همین سهم اندک نیز برای هر انبوه ساز روز به روز تحلیل می رود» جوکار همچنین با بیان اینکه عدم ساخت مسکن، شیراز را در آینده نزدیک دچار مشکل گرانی و حباب قیمتی مسکن می کند گفته:«اگر فکری به حال بازار مسکن فارس نشود، جهش قیمتی شدید اتفاق خواهد افتاد و بنابراین باید از هم اکنون جلوی این اتفاق با برنامه ریزی لازم گرفته شود» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن فارس اضافه کرده:«فارس یکی از بدترین استان ها از لحاظ تجارت ملک است چرا که عوارض بالای دریافتی، تاخیر در صدور پروانه و زمان بری در ارائه انشعاب آب و برق باعث شده تا قیمت ساخت بالاتر رود و به دلیل خواب سرمایه که در انتظار آب و برق به سر می برد، ملک گران تر از سایر شهرها باشد»

سالادمانند سایر روزنامه ها صفحه نخست خود را به بارندگی و سیلاب شیراز و انتشار تصاویر آن اختصاص داده است.نیم نگاه مصاحبه ای با عالیشوندی، سرپرست فرمانداری شیراز انجام داده که وی در مورد تعیین و تکلیف انتصاب فرماندار شیراز   بیان داشته: «گزینه پیشنهادی استاندار برای فرمانداری شیراز هستم»

این روزنامه در صفحات داخلی خود به خبرهای دادگاه علی مطهری در شیراز، برخورد پلیس با بدحجابی و برگزاری همایش ملی معماری ایرانی – اسلامی در شیراز اشاره کرده است.

سالادعنوان اصلی خود را به «شیراز رودخانه شد» با تصویری از سیلاب اختصاص داده. «علی مطهری در دانشگاه شیراز سخنرانی کرد» تیتر دیگر این روزنامه است. افسانه از میان سخنان مطهری جمله «حادثه شیراز زمینه ساز خیر و برکت بود و فضای تند استان را شکست»را به عنوان زیر تیتر انتخاب کرده است.
این روزنامه در یادداشت خود با عنوان «روز بحران، ستاد بحران» رودخانه خشک را یک تهدید برای شیراز دانسته و خواسته که تکلیف سد تنگ سرخ را معین کنند. چرا که سال های آینده احتمالا خشک سالی از فارس قهر می کند.

روزنامه افسانه در صفحه پنجم خود به سهم شهرداری از جریمه های راهنمایی و رانندگی پرداخته و نوشته: «اجرایی نشدن قانون در پرداخت و اختصاص 60 درصدی جریمه های راهنمایی و رانندگی به شهرداری شیراز سبب نارضایتی متولیان حوزه حمل و نقل در این کلان شهر شده است» گفتنی است شیرازه مدتی پیش گزارشی با عنوان «نقدی که دولت آن را نسیه می کند» در این باره منتشر کرده بود.


سالادتصویر از جمع شدن آب در چهار راه ریشمک  با تیتری از نماینده شیراز در صفحه نخست خود به چاپ رسانده است. ذوالانوار گفته:« چرا باید با چند میلیمتر بارندگی شهر شیراز با انواع مصیبت ها مواجه شود؟» عصر مردم گزارشی نیز با عنوان «تلخ و شیرین های باران پاییزی در شیراز»کار کرده است.در این گزارش از احتمال جابجایی 80 خانوار در منطقه جنوب شیراز و آماده باش نیروهای شهرداری شیراز خبر داده است.

این روزنامه در صفحات داخلی خود به موضوعاتی همچون وام 60 میلیونی خودرو، شناسایی 6 مفقود دیگر منا و سفر رئیس کل دادگستری به شهرهای جنوبی فارس، اشاره کرده است.

سالاد باران شدید و آبگرفتگی در معابر روز گذشته شیراز با تیتر«جولان باران سرکش در خیابان ها و زیر گذرهای شیراز» همراه با عکس در صفحه نخست کار شده است.

«حذف گروه های کم درآمد از وام کالا»عنوان گزارش امروز سبحان است که به نقل از یک خبرگزاری کار شده است. در این گزارش آمده است:« کارگران می‌گویند دولت عملا در طراحی وام ۱۰میلیونی خرید کالای ایرانی آنها را فراموش کرده و این امکان از میلیون‌ها مشمول قانون کار کم درآمد و حداقل بگیر به دلیل ناتوانی در بازپرداخت اقساط گرفته شده است»« کارشناسان می گویند تنظیم برنامه وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا بیشتر برای اقشار با درآمد متوسط رو به بالا است و گروه های کم درآمد و میلیونی کارگران که جزو حداقل بگیران دستمزد هستند و یا متوسط دریافتی آنها یک میلیون تومان است، عملا امکان استفاده از اینگونه وام‌ها را ندارند»
نظرات بینندگان