کد خبر: ۷۹۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
وکیل طرف دعوای مطهری در شیراز:

اظهارت مطهری ناقص و کذب است/ مطهری اصرار می کرد اگر شما اسم اشخاص خاصی را بیاورید من کاری به این پرونده ندارم!

وکیل مدافع طرفی دعوای علی مطهری در حادثه 18 اسفند سال گذشته نسبت به اظهارات روز گذشته وی واکنش نشان داد.
به گزارش شیرازه به نقل از راه دانا، مردم ایران اسلامی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را بیشتر با حاشیه های تمام نشدنی می شناسند.
این مرد پرحاشیه بهارستان، هر جا سخنی براند، حاشیه سایه به سایه اش حرکت می کند؛ و گاهی بر رفتارهای او چنان چیره می شود که متنی باقی نمی ماند.

مطهری روز گذشته پس از اتفاقات 18 اسفند سال گذشته، بار دیگر پایش به شیراز باز شد و در فضایی امنیتی از فرودگاه به دادگاه رفت و شب گذشته در دانشگاه شیراز سخنرانی کرد.

مطهری پس از بازگشت روایتی از سفر یک روزه خود در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. او ادعا کرد که برخی طرفین دعوا، اظهار پشیمانی کرده و از او خواسته اند تا آن ها را ببخشد. وی همچنین مدعی شد، نماینده دادستان و وکیل طرف دعوا، درخواست گذشت و صلح کردند.
وکیل مدافع جمعی از طرفین دعوای حادثه فرودگاه شهید دستغیب شیراز، به نمایندگی از موکلانش متنی را تکذیبیه ای صادر کرده که شبکه اطلاع رسانی راه دانا آن را عینا منتشر می نماید:

باسمه تعالی
با عنایت به اینکه آقای علی مطهری بر خلاف مقررات قانونی و براساس غیر علنی بودن دادگاه مواردی را مطرح نموده که صحت نداشته و به دلیل انعکاس ناقص و تحریف شده مذاکرات دادگاه، موجب تشویش اذهان عمومی می شود لذا لازم است جهت تنویر افکار عمومی در پاسخ به ایشان مطابق قانون مطبوعات موارد ذیل عینا به عنوان پاسخ درج گردد:
1-در جلسه مورخه 94/8/19 که اولین جلسه ای بود که با حضور شخص آقای مطهری تشکیل می شد مطابق مقررات شرعی و قانونی در ابتدای جلسه، رئیس دادگاه مکلف است همه ی طرف های پرونده را به مصالحه و اصلاح ذات البین دعوت نماید که این اقدام از سوی رئیس دادگاه صورت پذیرفته لیکن آقای مطهری در جلسه رسمی رسیدگی، از ورود به بحث مصالحه و سازش خوداری نمود.
2- پس از ادامه جلسه هنگام صحبت دبیر محترم شورای تامین شیراز که به عنوان مطلع در خصوص اتهامات روسای دانشگاه صحبت می کرد در صحبت هایش از همه ی طرف ها خواست که موضوع را ادامه ندهند و پرونده در خصوص همه ی طرف ها از جمله روسای دانشگاه و سایر متهمین به صلح و سازش خاتمه یابد.
3-پس از اتمام تحقیق در خصوص روسای دانشگاه با پیشنهاد نماینده محترم دادستان، رئیس محترم دادگاه دستور تنفس کوتاه صادر نمود تا خارج از جریان رسمی دادگاه مذاکراتی صورت پذیرد که خارج از  دادگاه، وکیل متهمین به طور خصوصی با آقای مطهری و وکیل ایشان جلسه تشکیل دادند و در اثنای جلسه معاون محترم دادستان نیز به جمع پیوست که در این جلسه تمام تاکید وکیل متهمین بر این بود: (هیچ کدام از افرادی که در این جلسه حاضر هستند مرتکب جرمی نشده اند و آن افرادی نیستند که به شما تعرض نموده اندو کاملاً بی گناه می باشند و تاکید شما بر تحت تعقیب قرار دادن آنها کار درستی نیست لذا می توانید این پرونده را ببندید و این اقدام، منافی حق شما جهت تعقیب متعرضین واقعی به محض شناسایی نمی باشند) که متاسفانه آقای مطهری تاکید داشتندکه اگر متهمین بیایند و اسم افراد خاصی را بگویند، بنده کاری به این پرونده ندارم!
وکیل متهمین در پاسخ وی مجددا متذکر شد: (اصول افرادی که شما می گویید هیچ ارتباطی با متهمین نداشته اند و نمی توانند غیر واقعی و به کذب کاری که شما می خواهید را انجام بدهند) اما وی مجدداً با تاکید بر اینکه بنده اطلاع دارم فلان مسئول، در این جریان نقش دارد بر حرف خود اصرار نمود که وکیل متهمین در پاسخ به وی گفت: (مطلبی که شما می فرمائید اصلاً صحت نداشته و تحقیقات شخصی بنده نیز موید این امر است)
4-پس از اتمام جلسه با وکیل متهمین و نماینده دادستان به درخواست وکیل متهمین جناب مطهری با آنان برای اولین بار دیدار کرد که در این جمع تمام متهمین با لبخند و رویی گشاده با وی روبرو شده و صراحتاً با تاکید بر بی گناهی خود، اعلام نمودند: ...ما اصلا از حضور شما در تاکسی زرد رنگ فرودگاه اطلاعی نداشتیم، چه برسد که بخواهیم به شما تعرضی داشته باشیم  و هیچ کس حتی جمعیت حاضر فکرش را هم نمی کرد که در شرایطی که تجمع شده بود شما به وسیله تاکسی فرودگاه تردد نمائید و انتظار می رفت به وسیله یک خودرو دولتی و یا اینکه از درب دیگر فرودگاه خارج شوید...
نهایتاً اینکه آنچه که توسط رییس دادگاه وحضار و متهمین و وکلا صورت پذیرفته است در راستای تاکیدات دین مبین اسلام ومقررات وقانون مبنی بر اصلاح ذات البین بوده و آنچه که وکیل متهمین وقاضی شریف دادگاه انجام داده اند براساس سوگند حرفه ای وکالت و قضاوت مبنی بر تلاش در جهت مصالحه ای بوده که در همه پرونده ها مرسوم است که متاسفانه برداشت و القاء این موضوع توسط بعضی رسانه ها که چنین اقدامی به معنی اثبات گناهکار بودن یا ذی حق بودن یکی از طرفین دعواست، صحت نداشته و کاملاً تکذیب می گردد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علي
Kazakhstan
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴
0
خيلي جالب گفته « هیچ کدام از افرادی که در این جلسه حاضر هستند مرتکب جرمی نشده اند و آن افرادی نیستند که به شما تعرض نموده اندو کاملاً بی گناه می باشند و ...» اگر مرتكب جرمي نشده اند پس چرا دستگير شده اند و اگر ربطي به پرونده آقاي مطهري ندارند پس در دادگاه چه مي كنند ؟