کد خبر: ۷۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
پنج شنبه ها با شهدا:

شهیدی که در تهذیب، تحصیل، ورزش درخشان بود

او را در محله از بچه های مسجد الزهرا(س) شیراز می شناختند. کارنامه محمد علی در تحصیل، تهذیب و ورزش درخشان بود.

به گزارش شیرازه، «محمد علی فرهادیان فرد» در سال 1339 در خانواده ای متدین در شیراز به دنیا آمد. فرزند ارشد خانواده فرهادیان فرد در کنار فراگیری درس علاقه به ورزش داشت و عضو تیم فوتبال«شیراز مقدم» بود. او را در محله از بچه های مسجد الزهرا(س) شیراز می شناختند. کارنامه محمد علی در تحصیل، تهذیب و ورزش درخشان بود.

این جوان مسجدی هنر خوشنویسی نیز داشت. او از هنر خود برای رشد و تعالی انقلاب استفاده می کرد. محمد علی برخی از سخنان امام خمینی را بر در و دیوار مسجد می نگاشت تا اهالی محله و نمازگزاران همواره کلام امام را که  راه انقلاب ترسیم می کرد را از یاد نبرند.

وی، پس از پیروزی انقلاب و همزمان با فرمان تاریخی امام (ره)به خیل جان برکفان سپاه شیراز پیوست و با فراگیری دوره ای مختلف آموزش،خود را برای دفاع از اسلام و دستاوردهای انقلاب اسلامی آماده کرد.

شهیدی که در تحصیل، تهذیب و ورزش درخشان بود

فرهادیان فرد در پادگان خاتم الانبیاء(ص) آموزش فرماندهی را با موفقیت پشت سر گذاشت و در ادامه جهت گذراندن دوره های آموزشی شنا و غواصی به مراکز اموزشی تبریز اعزام گردید.

سردار محمد علی فرهادیان فرد در عملیاتهای والفجر مقدماتی، بدر، خیبر، والفجر 2،1و 8 حضور داشت. او در این عملیات ها چندین بار از نواحی پا، سر، دست و هر دو چشم مجروح شد. سرانجام در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه 1365 در حال انجام وضو مورد اصابت خمپاره های خشم دشمن بعثی قرار گرفت تا در شب میلاد امام عصر(عج) سر به خاک «فاو» نهاد.

در فرازی از وصیت نامة شهید چنین می خوانیم:«خدا منزلتی که به انسان می دهد فقط به خاطر سختیها و تحمل رنجهاست. زندگی ،سراسر برای امتحان و آزمایش است و باید دقت داشت که از خط مستقیم الهی منحرف نشویم و تنها راه سعادت، آن است که خدا را در نظر داشته و اسلام را جهانی کنیم»

نظرات بینندگان