کد خبر: ۷۹۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 23 آبان 94

حیله ای برای شکستن یخ بازار خودرو/ بدهی 12 هزار میلیارد ریالی مردم فارس به بانک ها/ فارس به «ونیز» تنه می زند

در اولین روز هفته روزنامه های شیراز به صورت مشترک به وام25 میلیونی خودرو و جذب اعتبارت طرح های ملی استان درسال 95 پرداختند.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد «باغی که گم شد آبی که خشکید»، عنوان گزارش امروز افسانه است. در این گزارش آمده است:« از حدود یک دهه پیش، سنگ بنای احداث موزه ها و مراکز فرهنگی چون«باغ موزه مشاهیر»، «موزه پاسارگاد»،«مرکز سعدی شناسی» و «آب رکنی» در فارس و شهر شیراز بنا نهاده شد، اما نکته قابل تامل آن است که یک دهه بعد از آغاز، هیچ کدام از این پروژه هایی بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است. ماجرا از این قرار است که مدیران این سال های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فارس که مسئولیت این پروژه ها را برعهده داشته اند، به دو موضوع مهم بی توجه بوده و آن «انتخاب پیمانکار ذی صلاح توانمند» و «عدم توان فنی سازمان متبوع شان بر کنترل پروژه های بزرگ» است.
«مجوز سخنرانی ها بر اساس خطوط قرمز نظام صادر می شود نه افراد»، پژوهش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفته:«شورای تامین استان فارس درآخرین جلسه خود تصویب کرد هرکس با هر نگرش سیاسی قانونی می تواند در فارس سخنرانی کند ولی برای کاستن از تنش ها باید خطوط قرمز افراد را حفظ کند»

سالاد «دوپینگ خودرو سازان با وام 25 میلیون تومانی»، روزنامه سبحان هم تیتر یک خود را به جان دوباره بازار خودرو اختصاص داده است و در خبری دیگر به کسادتر شدن بازار آزاد خودرو اشاره کرده و نوشته:« 4روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام 25 میلیونی گذشت. بازار آزاد خودرو کساد بود، کسادتر هم شد و قیمت ها به شدت ریزش پیدا کرده است»

«فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد: راه اندازی قرارگاه سلمان در فارس برای تامین امنیت انتخابات»، «مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس خبر داد:« برگزاری آزمون حفظ و مفاهم قرآن در شیراز» ازجمله عناوین امروز سبحان است.

سالاد«استانی بر روی آب؛ فارس به «ونیز» تنه می زند»، تیتر یک خود را به سیل هفته گذشته استان فارس اختصاص داده است. در این گزارش به میزان بارندگی و آمادگی دستگاه های مختلف در برخورد با سیل اشاره کرده و آورده است:«در بارندگی اخیر مردم شیراز قایق هایی را دیدند که در زیرگذرها و کنار گذرها مشغول امدادرسانی به مردم بودند و غواصانی به مردم و راننده های گرفتار در معابر کمک می کردند»

«بدهی 12 هزار میلیارد ریالی مردم فارس به بانک ها»،آمار عملکرد بانک های فارس در سه ماهه اول امسال منتشر شد؛ آماری که حاکی از افزایش 16 درصدی معوقات بانک های فارس و گذشتن آن از 12 هزار میلیارد ریال است. رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس در این خصوص به خبر جنوب گفته:«مطالبات معوق فارس در 3 ماهه اول امسال با رشد 16 درصدی نسبت به دوره قبل از آن، به 12 هزار و 679 میلیارد ریال رسیده است»مبشری بیان داشته:« بیشترین معوقات مربوط به بانک های کشاورزی، صادرات، ملی و تجارت می باشد و بیشترین رشد مطالبات معوق هم مربوط به بانک کشاورزی است که عموما به دلیل ارائه تسهیلات تکلیفی در این سال ها بوده است»مبشری همچنین گفته که خوش حساب ها در لیست سفید و بد حساب ها به لیست سیاه بانکی می روند.

سالاد تیتر یک خود را به سخنان استاندار فارس در جلسه پیگیری طرح های ملی استان برای بودجه سال 95 اختصالص داده است. «مدیران، جذب اعتبارات ملی را با جدیت دنبال کنند»،محمد علی افشانی گفته: «با پگیری و جدیت میتوانیم ازحقوق مردم فارس در زمینه جذب اعتبارات عمرانی دفاع کنیم و این امر مستلزم تلاش مدیران در حوزه های تخصص خودشان است»

«گشایش نخستین خانه جوان کشور در شیراز»، عصر مردم به نقل از یکی از خبرگزاری ها نوشته:« نخستین خانه جوان کشور با هدف خدمت رسانی بهینه به جوانان استان فارس و شهر شیراز با حضور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان افتتاح شد. قرار است در خانه جوان استان فارس، خدمات تخصصي در حوزه جوانان دنبال و ارائه شود.»

سالاد  «دفاع از حق مردم فارس در جذب اعتبارات عمرانی، نیازمند تلاش گسترده است». استاندار فارس به مدیران در خصوص بودجه  سال 95 گفته:«برای اجرایی شدن طرح های عمرانی نیاز به تامین اعتبار و بودجه است، اگر برای جذب آن به موقع اقدام نشود با مشکل روبرو می شویم. بنایراین در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی باید نسبت به تامین اعتبار طرح های خود گزارش دهند» افشانی بیان داشته:« بودجه عمرانی سال آینده کشور، 15 درصد کاهش یافته و اگر بودجه عمرانی استانی حتی 5 درصد افزایش یابد فرصت مناسبی برای اجرایی طرح های عمرانی خواهیم داشت»

«حیله ای که برای شکستن یخ بازار خودرو چکش به دست مردم داد»، عنوان گزارش امروز نیم نگاه است. در این گزارش به طرح دولت برای خروج بازار خودرو از رکود اشاره کرده و آورده است:« در حالی که از ابتدای مطرح شدن بحث پرداخت وام خودرو برای خرید خودروهای داخلی، بنابرآن بود که این وام در اقساط 7 ساله و با سود 16 درصد به مشتریان پرداخت شود اما با فرار رسیدن زمان پرداخت این وام به یکباره اقساط آن از 7 سال تغییر کرده و به ادعای مسئولین به حدود 4 تا 7 سال رسید» در این گزارش طرح خودرو سازان را راهی برای خالی کردن انبارهای خودرو دانسته و نوشته است:« از شواهد موجود بر می آید که دولت و خودرو سازان در سوار کردن حیله بر سر مردم موفق بوده اند، بدون آنکه فاکتور مورد اعتراض مردم که همان کیفیت خودرو و بعد از آن فیمت های بی حساب و کتاب خودرو بوده است را تغییر داده باشند، به شیوه ای جدیدی و در قالبی که مردم ترجیح می دهند کلاه بر سرآن ها گذاشته، تولیدات خود را به آنان فروخته و انبارهای خود را خالی می کنند و با ذوب یخ بازار خودرو نفس راحتی می کشند»

«بهارستان»، نیم نگاه امروز ویژه نامه ای 2 صفحه ای در مورد  اخبار و تحلیل های مجلس شورای اسلامی به چاپ رسانده است.


نظرات بینندگان