کد خبر: ۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
سرپرست جهاد کشاورزی مُهـر:

آغاز برداشت گوجه فرنگی در شهرستان مُهـر

هرجی زاده گفت: با توجه به خارج از فصل بودن تولید گوجه‌فرنگی در شهرستان مهر و عدم تولید در دیگر نقاط کشور فروش گوجه از قیمت مناسبی برخوردار است به‌طوری‌که هم برای کشاورزان سودآوری مناسبی دارد و نیاز بازار داخلی شهرستان را تأمین خواهد کرد و هم بخش از آن به دیگر نقاط کشور صادر می‌شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از عصر مُهـر، محمود هرجی زاده سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مهر در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: در سال زراعی ۹۴ بیش از ۸۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مُهر به زیر کشت گوجه‌فرنگی رفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مُهر بیان داشت: محصول گوجه در تیر و مردادماه در این شهرستان کشت می‌شود و از نیمه دوم آبان ماه کار برداشت آن شروع‌شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود برداشت گوجه‌فرنگی در شهرستان مُهر تا دی‌ماه ادامه داشته باشد.


 

محمود هرجی زاده در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در هر هکتار بیش از ۷۰ تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت می شود.

سرپرست جهاد کشوری شهرستان مُهر افزود: با توجه به خارج از فصل بودن تولید گوجه‌فرنگی در شهرستان مهر و عدم تولید در دیگر نقاط کشور فروش گوجه از قیمت مناسبی برخوردار است به‌طوری‌که هم برای کشاورزان سودآوری مناسبی دارد و نیاز بازار داخلی شهرستان را تأمین خواهد کرد و هم بخش از آن به دیگر نقاط کشور صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون گوجه‌فرنگی شهرستان مُهر به شیراز، تهران، اهواز و کرمانشاه صادر می‌شود.

 

 

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: متأسفانه در بارندگی‌های چند روز گذشته بخش زیادی از آن‌ها دچار خسارت شده است که امیدواریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی و همچنین ستاد حوادث نسبت به جبران خسارت مساعدت نماید.

محمود هرجی زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: در حال حاضر صد درصد مزارع کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان از طریق سیستم آبیاری نوین آبیاری می‌شوند.

گفتنی است: در شهرستان مُهر با توجه به آب و هوای گرم و نزدیکی به دریا محصولات جالیزی خارج از فصل کشت و تولید می شود.

پایان پیام/
نظرات بینندگان