کد خبر: ۷۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 24 آبان 94

بازی جدید با بنزین/ صدور ویزای زائرین اربعین در شیراز

مترو، بزرگراه، راه آهن؛ کلاف سردرگم فارس، سیلاب هم دردی از دریاچه های فارس دوا نکرد از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالادبه گزارش شیرازه؛

سالادتیتر یک خود را به گفتگوی تلفنی رئیس جمهور با نخست وزیر ایتالیا اختصاص داده است روحانی گفته: «با عزم همگانی و جدی باید مقابل تروریسم ایستاد». این روزنامه در مطلبی دیگر به روشن کردن شمع توسط شهروندان ایرانی مقابل سفارت فرانسه در تهران پرداخته است.

«دستگیری آدم رباها در شیراز» فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از دستگیری سه آدم ربا که به انگیزه انتقام و اخاذی، اقدام به ربودن یک دختر 30 ساله در شیراز کرده بودند، خبر داد.

سالاد «مهارلو همچنان مخزن فاضلاب شیراز»، روزنامه نیم نگاه تیتر اصلی خود را به دریاچه مهارلو اختصاص داده و نوشته: «شبکه فاضلاب شیراز تا چند سال دیگر هم کامل نمی شود. هرچند به گفته مسئولان 53 در صد مناطق این شهر مجهز به سیستم فاضلاب است ولی همچنان پیشرفت لاک پشتی این طرح ادامه دارد»مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری شیراز معتقد است که تاکنون 74 کیلومتر از مناطق شهر شیراز مجهز به سیستم فاضلاب است و می گوید که در تلاشیم تا پایان سال این رقم را به 100 کیلومتر برسانیم»،« به گفته وی 1700 کیلومتر خط فاضلاب در شهر شیراز کشیده شده است و حدود 120 کیلومتر از این طرح باقی مانده که شرکت آب و فاضلاب شیراز متناسب با دریافت و جذب اعتبار در حال تکمیل این پروژه بسیار مهم است.»

«راه اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در شیراز» علی ضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس راه اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری عراق در شیراز خبر داد و گفته: «روادید زائران اربعین حسینی استان های فارس و بوشهر در این نمایندگی صادر می شود»

«کاروان کتاب در شهر شیراز حرکت می کنند» بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از حرک کاروان کتاب در شهر شیراز به مناسبت هفته «میرث ماندگار» خبر داده است. مراسم پاسداشت کتاب در مدرسه، مراسم زنگ کتاب در مهدکودک ها و اجرای پیاده روی کتاب از جمله برنامه هایی است که در گذر هنر حد فاصل چهاراه ادبیات تا حافظیه در نظر گرفته شده است.

سالاد«احتمال از سرگیری سهمیه بندی یا افزایش دوباره قیمت بنزین»، سید محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت با اعلام آخرین موضع وزیر نفت در مورد سرنوشت این سامانه گفت: «در صورت افزایش قیمت نفت خام، دولت مجبور است یا قیمت بنزین را گران کند یا سهمیه بندی بنزین را تشدید کند»

«25 درصد مدارس کشور فاقد نمازخانه هستند»، حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه ظرف مدت چهار سال برای مدارس فاقد نمازخانه در سراسر کشور نمازخانه ساخته می شود گفته:« برآورد ها نشان می دهد حدود 25 درصد از کل مدارس کشور فاقد نمازخانه هستند که براساس تفاهم با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور باید تمام مدارس کشور دارای نمازخانه باشند»

روزنامه سبحان در ادامه موضوع مطالب خود را به حوادث پاریس، امحا سریع درختان لیمو آلوده به جاروک، هفته کتاب و کتاب خوانی و زنگ کتاب در مدارس فارس پرداخته است.

سالاد «مترو، بزرگراه، راه آهن؛ کلاف سردرگم فارس»،وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی ساخت 4 طرح بزرگ راه آهن شیراز را نمونه ای از نبود یکپارچگی در حمل و نقل دانسته و گفته:« 4 طرح بوشهر- شیراز، اصفهان-شیراز، شیراز- گل‌گهر- بندرعباس و مترو شیراز هیچ ارتباطی باهم ندارند و از مفهوم اتصال و ارتباط به دورند و ایستگاه‌های هر یک از این پروژه‌ها با فاصله های زیادی از هم واقع شده اند. در این شرایط نباید انتظار استقبال از آنها را داشت. برای مثال در خط آهن اصفهان - شیراز روزانه یک رام قطار در حال تردد است که از آن هم استقبال خوبی صورت نمی‌گیرد و دلیل آن دیده نشدن مفهوم یکپارچگی است»

سالاد«سیلاب هم دردی از دریاچه های فارس دوا نکرد»، مدیر کل محیط زیست استان فارس با اظهار نگرانی از خشک بودن تالاب های فارس گفته: «با وجود اینکه طی چند روز گذشته شاهد بارش های زیادی در سطح استان بودیم اما باز شاهد خشکی دریاچه های استان هستیم. به غیر از در یاچه مهارلوکه کمی آبگیری شده مابقی دریاچه های استان وضعیتی مانند گذشته دارند»

«تعطیلی 40نمایشگاه اتومبیل در شیراز»، روزنامه خبر جنوب گزارش خود را به نمایشگاه اتومبیل اختصاص داده و نوشته «بازار خودرو شیراز در دست دلال ها است. شرایط این دلالان که برپایه یک توافق شفاهی با صاحب یک نمایشگاه دلالی خود را آغاز می کند عمدتا به بهانه مشاوره سر حرف را با شما باز می کنند و سعی می کنند خودروی معیوبی را به شما بفروشند یا روی خودرو شما هزار عیب بگذارند و آن را به پایین ترین قیمت بخرند.نمایشگاه داران به هر دری می زنند تا  اطراف نمایشگاه را از وجود دلالان پاک کنند اما ظاهرا به رغم پیگیری های انجام شده، نهاد مشخصی برای جمع آوری آنها اطراف نمایشگاه خودرو تعریف نشده است»

نظرات بینندگان