کد خبر: ۷۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

عکس نوشته: جناب علی مطهری و سندروم و امّا پاکستان!

شاید اگر آقای علی مطهری وضعیت کنونی را نداشت و گرفتار سندروم «... و اما پاکستان» نبود، مسئولان رسانه‌های منتقد باید به ایشان رجوع کرده و به عنوان نماینده مردم از وی می‌خواستند این «اعتراض»ها را پیگیری کند.
به گزارش شیرازه به نقل از راه دانا، شاگرد تنبلی روز امتحان جغرافیا جز فصل اول کتاب مابقی را نخوانده بود. معلم از او پرسید: پاکستان کجاست؟ جواب داد: پاکستان کشوری است در جنوب شرقی ایران که پایتخت آن اسلام آباد است، مساحتش فلان قدر است و جمعیتش فلان تعداد.

معلم خوشحال شد و آفرینی گفت. ادامه داد که: افغانستان کجاست؟ شاگرد تنبل جواب داد: افغانستان کشوری است در شمال پاکستان... و اما پاکستان: کشوری است در جنوب شرقی ایران، پایتختش اسلام آباد است، مساحتش فلان و.... 

معلم با تعجب به شاگرد نگاهی کرد و گفت: خب!هندوستان کجاست؟ شاگرد، سینه ای صاف کرد و پاسخ داد: هندوستان کشوری است در جنوب شرقی پاکستان ... واما پاکستان: کشوری است در جنوب شرقی ، پایتختش اسلام آباد و الی آخر...

حکایت آقای علی مطهری ظاهراً حکایت همان شاگرد تنبل است با آن قافیه نمکین « ...واما پاکستان». گویی از عالم سیاست جز چند گزاره و برداشت غیرمنطقی از حوادث سال 88 چیزی در انبان تجربه نیندوخته و به نحو طنزآلودی، هر حادثه و رخداد جدید در حوزه سیاست را به همان گزاره های غیرمنطقی ذهن خود مرتبط می سازد و نتایجی می گیرد که حقیقتاً مرغ پخته را هم به خنده وامی دارد.

برچسب ها: سندروم ، علی مطهری
نظرات بینندگان