کد خبر: ۷۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

کشف ۳۶۱ کیلوگرم موادمخدر توسط پلیس فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۶۱ کیلو و ۱۶۰ گرم موادمخدر و توقیف هشت دستگاه خودرو حامل مواد در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «احمدعلی گودرزی» گفت: ماموران یگان امداد شهرستان «شیراز» هنگام گشت زنی در بلوار «امیرکبیر» این شهرستان به یک دستگاه خودرو «پژو۴۰۵» مظنون و پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن، مقدار ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی موادمخدر را دستگیر کردند.
 
وی افزود: در شهرستان «داراب» نیز ماموران انتظامی آن شهرستان در ایستگاه بازرسی «قلاتوبه» هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی «پراید» مظنون و در بازرسی از آن خودرو مقدار ۳کیلو و ۱۴۰ گرم هروئین که به طرز ماهرانه‌ای در اطراف بدن چهار سرنشین خودرو جاسازی شده بود کشف شد.
 
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران در عملیات دیگری یک قاچاقچی موادمخدر را که قصد داشت با یک خودرو «پژو ۴۰۵» مقداری موادمخدر از نوع تریاک را از روستایی در اطراف شهرستان «داراب» به آن شهرستان منتقل کند را شناسایی و پس از متوقف کردن خودرو، ۶۰ کیلوگرم تریاک از قاچاقچی کشف و وی را دستگیر کردند.

سردار «گودرزی» اضافه کرد: کشف سه کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای یک دستگاه خودرو پژو جاسازی شده بود، ‌ از دیگر اقدامات ماموران انتظامی شهرستان «داراب» در بازرسی خودرو‌های عبوری در ایستگاه بازرسی «قلاتوبه» است که در این رابطه نیز دو قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند.
 
وی افزود: این ماموران در سه عملیات جداگانه دیگر ضمن توقیف ۴ خودرو حامل موادمخدر، در اطراف شهرستان «داراب» ۸ قاچاقچی موادمخدر را دستگیر و مقدار ۷۹ کیلو ۱۴۰ گرم تریاک و۲۸۰ گرم هروئین از آن‌ها کشف کردند.
 
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس نیز در یک عملیات دیگر پس از آنکه از حمل یک محموله موادمخدر توسط یک دستگاه خودرو «زانتیا» در جاده‌های این استان مطلع شدند، برای توقیف خودرو و کشف مواد، ‌وارد عمل شدند.
 
سردار «گودرزی» ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی خودرو حامل موادمخدر در جاده شهرستان «کوار» به سمت «شیراز» مشاهده، متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۱۰۰کیلوگرم حشیش کشف و راننده خودرو نیز دستگیر شد.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان «بوانات» نیز در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با خرده فروشان موادمخدر در آن شهرستان ۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع گراس (ماریجوانا) کشف کردند.
 
این مقام مسئول افزود: در شیراز نیز ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر، ‌پس از شناسایی یک خرده فروش موادمخدر در جنوب شهر «شیراز»، وی را دستگیر و از این خرده فروش موادمخدر مقدار ۱۰۰ گرم هروئین کشف کردند.
 
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات دیگری ماموران انتظامی شهرستان «لارستان» استان فارس در پاسگاه «هرمود عباس» از یک دستگاه خودرو «پژو پارس» ۵۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و در این رابطه دو قاچاقچی را دستگیر کردند.
 
محموله پنج تنی جگر مرغ فاسد شده به مقصد نرسید
 
فرمانده انتظامی شهرستان «بوانات» استان فارس نیز از کشف یک محموله پنج تنی جگرمرغ منجمد تاریخ گذشته از یک دستگاه کامیون «ایسوزو» در آن شهرستان خبر داد.
 
سرهنگ دوم «سیدابوالفضل مسعودی» گفت: ماموران انتظامی شهرستان «بوانات» هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در جاده‌های اطراف این شهرستان، به یک دستگاه کامیون «ایسوزو» مشکوک شدند.
 
وی ادامه داد: خودرو توسط ماموران متوقف و در بازرسی از خودرو نزدیک به ۵ تن گوشت جگر فاسد و تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان «بوانات» با اشاره به اینکه که بیش از ۵ ماه از تاریخ انقضای این محصولات گذشته بود، ‌ افزود: ین محموله از «زاهدان» به مقصد شهرستان «شیراز» بارگیری شده بود و اگر به مقصد می‌رسید احتمال بسته بندی دوباره آن یا هرگونه اقدام دیگری بر روی آن وجود داشته است.
 
 سرهنگ «مسعودی» خاطرنشان کرد: در این رابطه راننده کامیون دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
 
نظرات بینندگان