کد خبر: ۷۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون خبر داد:

اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون انتخاب شدند/ تشریح اصول کار سیاسی در بسیج دانشجویی

در این انتخابات از میان آرای مأخوذه دانشجویان بسیجی محمدجواد جمعه زاده، زهرا میرزایی، محمدصادق جمشیدی، مریم نامجو و فاطمه جعفری از دانشگاه های هدف اول شهرستان کازرون (آزاد اسلامی، سلمان فارسی و فرهنگیان) به ترتیپ حائز اکثریت آرا شدند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از کازرون خبر اعضای شورای تبیین بسیج دانشجویی شهرستان کازرون، در نشست تشکیلاتی که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی و جانشینان آنها، اعضای شورا و نیروهای شاخص بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دردانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد انتخاب شدند.

محسن رحمانی مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی کازرون با اعلام این خبر، اظهار داشت: در این انتخابات از میان آرای مأخوذه دانشجویان بسیجی محمدجواد جمعه زاده، زهرا میرزایی، محمدصادق جمشیدی، مریم نامجو و فاطمه جعفری از دانشگاه های هدف اول شهرستان کازرون (آزاد اسلامی، سلمان فارسی و فرهنگیان) به ترتیپ حائز اکثریت آرا شدند و به مدت یک سال عضو این شورای مهم شدند.

 

وی افزود: همچنین در این انتخابات، دانشجویان بسیجی محمدحبیبی و فاطمه باقری از دانشگاه های آزاد اسلامی و سلمان فارسی کازرون به عنوان اعضای علی البدل این شورا، انتخاب شدند.

 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، عالی ترین شورای این تشکل انقلابی محسوب می شود، گفت: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان متشکل از مسئول بسیج دانشجویی شهرستان به عنوان رئیس شورا، مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی شهرستان به عنوان دبیر، پنج عضو انتخابی، دو عضو انتصابی با صلاحدید مسئول دفتر و دو نفر علی البدل می باشد.

 

رحمانی، رصد وضعیت سیاسی، اجتماعی، صنفی، اقتصادی و فرهنگی دانشگاه، استان، کشور، جهان اسلام و جهان را جزو وظایف و مأموریت های این شورا برشمرد و تصریح کرد: هرگونه موضع از قبیل صدور بیانیه و اعلامیه در مورد مسائل مختلف دانشگاه، شهرستان، جامعه و جهان و برگزاری هر نوع تجمع، راهپیمایی یا تحصّن از سوی بسیج دانشجویی، پس از تصمیم این شورا قابل انجام است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون با بیان اینکه بسیج دانشجویی از آنجایی که خود را متعلق به نظام و انقلاب دانسته، فعالیت های سیاسی خود را تنها و تنها بر اساس منویات ولایت مطلقه فقیه تنظیم می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های سیاسی در بسیج دانشجویی به این نتیجه می رسیم که فعالیت سیاسی در بسیج دانشجویی حدّ و مرز ندارد و نباید حزب شود و در احزاب حلّ و هضم گردد.

وی افزود: بسیج دانشجویی رقیب برای دیگران نیست مگر تشکیلات ضدّ انقلاب و تشکل های دیگر را زیر بال خود می گیرد؛ بسیج دانشجویی از اصول تخطی نکرده و به دور از وابستگی و با شرایط دانشجویی حرکت می کند.

رحمانی بیان داشت: بسیج دانشجویی ضمن احترام به همه مسئولین کشور و گروه های سیاسی درون نظام، آن ها را با نقد منصفانه خویش به سوی آرمان های نظام و مطالبات حق طلبانه مردم و دانشجویان راهنمایی می نماید.

عضو سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به انمتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، تأکید کرد: بسیج دانشجویی در انتخابات دو رسالت ویژه را دنبال می کند، یکی تلاش در جهت پویایی انتخابات و مشارکت حداکثری و دیگری ارائه شاخص های فرد اصلح و به هیچ عنوان به نفع یا ضرر نامزد خاصی موضع نمی گیرد.

در این مراسم هادی رضایی و محمد کلوانی مسئولان بررسی و تحلیل و بسیج سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس، نکات لازم را در خصوص طرح تحول در بسیج دانشجویی ارائه دادند.

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون، عکس

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون، عکس

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون، عکس

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون، عکس

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون، عکس

نظرات بینندگان