کد خبر: ۷۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 27 آبان 94

میوه هم مردم را رنگ می کند/ برای آبروی شهر با پمپ برقی در تقاطع ریشمک می ایستم!

نشست خبری معاون اجرایی شهرداری در ارتباط با بارندگی چند روز پیش و اتفاقات در ارتباط با آن، در همه روزنامه‌ها انعکاس یافته است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد جلسه شورای هماهنگی بانک ها با حضور استاندار فارس برگزار شده است. استاندار در این جلسه با تا کید بر «سرمایه گذاری راه نجات اقتصاد فارس» است گفته: استان در زمینه اعطای تسهیلات و نسبت به مصارف به منابع جایگاه مناسبی ندارد. این موضوع تیتر یک امروز این روزنامه شده است.

بارندگی چند روز پیش شیراز باعث آب گرفتگی شدید بسیاری از معابر شد و شهرداری نیز با عملکردی نه چندان مناسب این شرایط نتوانست سهم قابل توجهی در مدیریت این بحران ایفا نماید. معاون اجرایی شهرداری اما با اعلام اینکه «آب گرفتگی بود، اما بحران نبود» از عملکرد شهرداری دفاع کرده است. این گفته وی تیتر تصویری امروز این روزنامه شده است. امینی در نشست خبری خود به دیگر اقدامات شهرداری به منظور کاهش این مشکلات در آینده نیز اشاره کرده که باید منتظر باشیم تا میزان اثربخشی این اقدامات را ببینیم.

سالاد صحبت های آیت الله ایمانی در دیدار با فرماندهان سپاه را تیتر یک کرده است: «جاهلیت مدرن در دنیای امروز حاکمیت پیدا کرده است». غیب پرور نیز در این نشست که در آستانه هفته بسیج برگزار شده گفته: ««بسیج» محدود به جغرافیای کشور ایران نیست» که زیر تیتر یک به چاپ رسیده است.

نشست خبری معاون شهرداری به موضوع عکس امروز این روزنامه هم تبدیل شده و با «چنین روزی را پیش بینی می کردم» به نقل از وی تیتر شده است.

و در پایان کاریکاتور امروز این روزنامه که به تاسی از حادثه تروریستی در فرانسه کشیده شده است؛

سالاد

سالاد «کشف 11 هزار کیلو گوشت، ماهی و تخم مرغ فاسد در شیراز»، رئیس دامپزشکی شهرستان شیراز گفته:«طی یک ماه گذشته 11 هزار 559 کیلو گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ فاسد و غیر قابل مصرف توسط بازرسین اداره دامپزشکی شیراز کشف و معدوم گردید» وی از همشهریان درخواست کرده که قبل از خرید و مصرف گوشت و فرآورده های خام دامی به مهر دامپزشکی و یا لیبل معتبر و تاریخ مصرف آن توجه کنند.

«میوه هم مردم را رنگ می کند!»، گزارش امروز خبر جنوب مربوط به وجود میوه های رنگ شده در بازار است. در این گزارش آمده است:«اگر قبلا گنجشک را رنگ می کردند و به جای قناری می فروختند، این روزها میوه نارس را رنگ می کنند و با انواع و اقسام مواد شیمیایی، میوه های مجلسی نقاشی شده به خورد مردم می دهند؛ میوه هایی که در عرض یک ساعت ناگهان رنگ به رنگ شده و از رنگ سبز چمنی به رنگ زرد قناری در می آید»رئیس اتحادیه میوه و تره بار شیراز با صحه گذاشتن بر توزیع این میوه ها در بازار، گفته:«عمده میوه های رنگ شده ای که در بازار میوه شیراز عرضه می شود، میوه های شمال کشور است و عمدتا شامل نارنگی شمال و پرتقال تامسون می شود» وی بیان داشته:« هنوز دستورالعملی در این خصوص به ما داده نشده است، اما چنانچه اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن و تجارت اعلام کنند، آمادگی جمع آوری میوه های رنگ شده و برخورد با عرضه این محصولات را داریم»

سالاد نشست خبری معاون اجرایی شهرداری به تیتر یک این روزنامه کشانده شده است: «شهرداری در بارندگی شیراز، کوتاهی نکرده است». امینی در بخشی از سخنانش که در زیر تیتر یک هم چاپ شده است گفته: «در صورت بارندگی، برای آبروی شهر با پمپ برقی در تقاطع ریشمک می ایستم و آب را تخلیه می کنم».

صدر اخبار داخلی به دیدار آیت الله ایمانی با فرماندهان سپاه و گفته های وی مبنی بر «راهی جز بصیرت، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان وجود ندارد» اختصاص یافته است.

سالاد موضوع محصولات ارگانیک و حمایت از تولید این گونه محصولات از جمله مواردی است که در کشور های توسعه یافته به جد پیگیری می شود و می تواند میزان ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. در ایران اما حمایت چندانی از این محصولات نمی شود و همه حمایت دولت و سازمان جهاد کشاورزی محدود به برگزاری جلسات بی نتیجه شده است. رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در همین رابطه گفته: «فرهنگ سازی مصرف محصولات ارگانیک در فارس به پذیرایی با دمنوش در اتاق استاندار محدود شده است» که تیتر یک امروز نیم نگاه شده است. حمیدیان در همین راستا از کلید خوردن اولین همایش ملی کشاورزی ارگانیک کشور در شیراز خبر داده است.

عکسی از بافت تاریخی تخریب شده شیراز به عنوان عکس امروز انتخاب و با «خانه های ثبت نشده بافت تاریخی به تاریخ می پیوندد» تیتر شده است. سرپرست اداره میراث فرهنگی شیراز در این رابطه گفته مخالفتی با تخریب خانه های قدیمی که تبدیل به منقل خانه شده نداریم به شرطی که در فهرست آثار تاریخی ثبت نشده باشند.

صدر اخبار داخلی این روزنامه به فرماندار شیراز مربوط است که گفته: «مصوبه ای برای برخورد با بدحجابی نداریم». این درحالی است که دولت به عنوان متولی امور فرهنگی کشور می بایست با حضوری بسیار پررنگ در موضوع بدحجابی از گسترش آسیب های این آفت اجتماعی جلوگیری کند اما متاسفانه این چنین نیست!


سالاد

نظرات بینندگان