کد خبر: ۷۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴
منتجب نیا در جمع اصلاح طلبان فارس:

اصلاحات روحانی را رئیس جمهور کرد/ مردم دینی را می خواهند که با میل خودشان باشد/ مجلس انحطاط پیدا کرده است!

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت:آیا در هشت سال دولت اصلاحات یک دروغ به مردم گفته شد و یا یک دزدی یا اختلاس و یا گزارشی غلط ارائه شده است؟!
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: ما وارث انقلابی هستیم که امام بزرگوار معمار و بنیانگذار آن بود و همه ما بر سر خوان کرم او نشسته‌ایم و از اعتبار و مشروعیت او استفاده می‌کنیم؛ همه خود را پیرو امام می‌دانیم و همه ملت با سلایق گوناگون امام را به عنوان یک الگو پذیرفته‌اند و رهبر فرزانه انقلاب بار‌ها گفته‌اند ما در مسیر امام قرار داریم و باید این مسیر را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا شامگاه چهارشنبه 27 آبان‌ماه در همایش «طنین اعتماد و هماهنگی» که در تالار احسان شیراز برگزار شد ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش، آن را در این ایام حساس سرنوشت ساز دانست و اظهار کرد: طبیعی است که این روز‌ها چه مباحثی باید مطرح شود مخصوصا که این همایش را دوستان ما به نام زیبای طنین اعتماد و هماهنگی نامگذاری کردند و با محوریت حزب اعتماد ملی و همکاری احزاب اصلاح طلب استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امام میراث جمهوری اسلامی را که دارای جمهوریت و اسلامیت است برای ما گذاشته‌اند، گفت: جمهوریت نظام‌‌ همان است که در قانون اساسی آمده و تمام ارکان نظام از بالا تا پایین از رهبر تا عضو شورای روستایی مستقیم یا با واسطه باید با رأی مردم انتخاب شود و هیچکس از پیش خدا نیامده است و جبرئیل امین هیچ کسی را از سوی خداوند منصوب نکرده است.

اصلاحات در سال ۹۲ روحانی را رئیس جمهور کرد/ احمدی نژاد را به عربستان راه نمی‌دادند/ مرکز تمام مشکلات مجلس است

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تصریح اینکه مجلس خبرگان وقتی شخصی را به عنوان رهبری انتخاب کرده‌اند یعنی انتخاب و گزینش مردم است و می‌تواند بر مردم رهبری کند، اظهار کرد: مسئولان ما منتخبان مردم هستند و از جانب مردم اختیاراتی به مسئولان و نمایندگان در مجلس تفویض شده است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس مستقلا و بدون رای مردم اختیاری ندارد، افزود: در این نظام همه اختیار‌ها در دست مردم است و امام بار‌ها فرمودند مردم همه کاره و ولی نعمت مسئولان هستند و ما همه خدمتگزاریم که جمهوریت نظام بدین معناست.

حجت‌الاسلام منتجب‌نیا ابراز کرد: موضوع انتخابات بخش عظیمی از قانون اساسی که میراث گران‌سنگ امام است را به خود اختصاص داده و اگر مردم انتخاب نکنند کسی اختیار ندارد لذا این رکن رکین هر چه محکمتر باشد و هر چه مردم با نشاط و شور بیشتر در انتخابات شرکت کنند نظام محکمتر است.

وی با تأکید بر اینکه همه باید درجهت حضور حداکثری مردم برای مشارکت در انتخابات تلاش کنند، گفت: کسی که پای صندوق می‌آید قبل از رأی به نماینده به نظام رأی داده است و اگر ما حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانیم که چنین هم هست انتخابات بهترین وسیله برای حفظ نظام است چراکه اگر حضور مردم کم شود دیگران ما را سرزنش می‌کنند که مردم از نظام و از مسئولان فاصله گرفتند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی رکن دیگر نظام را اسلامیت آن عنوان و خاطرنشان کرد: همه قوانین و مقررات باید براساس اسلام باشد و تمام شئون کشور باید مطابق با قوانین اسلام باشد و حتی شورای نگهبان که می‌خواهد قانون را با اسلام منطبق کند، نباید با نظر شخصی خودشان باشد بلکه باید با نظر مراجع و یا فتوای رهبری منطبق کنند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه امام خمینی(ره) نظام را با دو رکن رکین اسلامیت و جمهوریت تشکیل داده و به ما سپردند، گفت: امام نگرانی‌های بزرگی را بیان کردند و انحراف در بینش اسلامی و جایگزین کردن اسلام آمریکایی به جای اسلام ناب را متذکر شدند که امروز شاهد هستیم جدا شدن از اسلام ناب انسان را به کجا می‌کشاند و خطراتی که از جانب داعش متوجه دنیا شده و کشورهای اروپایی را نیز در برگرفته یک نمونه آن است.

وی با طرح این سوال که چرا امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی و ناب را مطرح کردند، اظهار کرد: امام به خوبی می‌دانست که انحراف از اسلام ناب چه خطراتی می‌تواند داشته باشد و در آستانه انتخابات دوره سوم مجلس فرمودند از میان کاندیدا‌ها به کسانی رای دهید که طرفدار اسلام ناب باشند یعنی می‌شود که شورای نگهبان تایید کند ولی فرد اسلام آمریکایی داشته باشد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی مطرح کرد: چرا بیانات امام را مهجور کرده‌ایم؟ مگر دم از امام نمی‌زنیم و مگر امام در وصیت نامه خود خطر مرتجعان و متحجران را بازگو نکرد و بار‌ها انجمن حجتیه را به عنوان مرکز ارتجاع معرفی نکردند؛ پس چرا رهنمود‌های امام کنار گذاشته شده است؟! مگر امام بار‌ها نفرمود که دو دسته هستند که در انقلاب و جامعه انحراف ایجاد می‌کنند و آن‌ها آخوندهای درباری و وابسته و مقدس مابان و جاهلان متمسک هستند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه چرا در جامعه عالم نمایان و جاهلانی که به دنبال پست و مقام هستند باید آزاد باشند، مدعی شد: اگر یک روحانی آزاده جمله‌ای بگوید در حین و بعد از بیان، امنیت از او سلب و با وی برخوردهای قهری می‌شود.

وی با بیان اینکه نگرانی امام از انحراف در بینش دینی و در حرکت دینداران بود به ویژه در جامعه دینی که همه‌ ما دم از ائمه و دین می‌زنیم، گفت: چرا در جامعه ما خشکه مقدسی و ارتجاع اینقدر دامنه دار شده است که بسیاری از مفاهیمی که امام با نشر و گسترده شدن آن مقابله می‌کردند امروز در کشور ما نهادینه می‌شود؟!

قائم مقام حزب اعتماد ملی یکی دیگر از نگرانی‌های امام را مساله جدا شدن نظام از مردم و فاصله گرفتن و بی‌تفاوتی مسئولان از سرنوشت مردم عنوان و تصریح کرد: امام می‌فرمودند باید مسئولان همواره در کنار مردم باشند؛ کسی که نماینده مردم بود به دلیل فاصله گرفتن از مردم توسط امام عزل شد و عذرش پذیرفته نشد، امام در دوره‌های مختلف انتخابات اجازه نمی‌دادند کسی به جای مردم تصمیم‌گیری کند.

اصلاحات در سال ۹۲ روحانی را رئیس جمهور کرد/ احمدی نژاد را به عربستان راه نمی‌دادند/ مرکز تمام مشکلات مجلس است

منتجب نیا ضمن خواندن چند فراز از بیانات امام خمینی(ره) گفت: امام حس کردند افرادی آبروی مردم را می‌ریزند و درباره حفظ آبروی همه مردم و مسئولان تاکید داشتند و اجازه تخریب به هیچکس نمی‌دادند؛ وقتی که یکی از اعضای شورای نگهبان روی منبر شخصی را به بی‌دینی محکوم می‌کند، امام نامه تندی به وی می‌نویسد و می‌گوید نکند انجمن حجتیه پشت شماست؟

وی با بیان اینکه برخی آنچنان امام را ترسیم می‌کنند که جوانان فکر می‌کنند تمام مشکلات و اشتباهات امروز مسئولان مورد تایید امام است، اظهار کرد: امام دستور دادند تمام گزینش‌ها منحل شود و نظام گزینشی جدید ایجاد شد و پرسش بسیجیان در کوچه و محل منحل گشت.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به نامه فرمان ۸ ماده‌ای امام به قضات، این نامه را حاوی نکات بسیار عجیبی دانست و افزود: نباید حقوق مردم ضایع شود و با اشکال تراشی‌های واهی که گاهی از سوی تندرو‌ها مطرح می‌شود برخی افراد از انقلاب پیاده شوند؛ برخی این جمله را بیان می‌کنند که «میزان حال فعلی افراد است» اما باید دقت کرد این جمله توسط امام کجا بیان شده است؛ نباید افراد موثر با اشکالات واهی کنار گذاشته شوند و میزان حال فعلی افراد است یعنی اگر فردی در رژیم سابق اشتباهی کرده است بخاطر این اشتباه مورد اغماض قرار گیرد بنابراین می‌گوییم کسی که ۵۰ سال برای انقلاب کار کرده است و الان حرفی می‌زند که نباید بر اساس این جمله با وی برخورد شود.

منتجب نیا با بیان اینکه امام جمله میزان حال افراد است را برای جذب نیروها عنوان کردند و نه برای پیاده کردن نیروهای انقلابی و چرا ما به امام این ظلم آشکار را روا می‌کنیم، گفت: امام نسبت به تجسس و عیب‌جویی افراد نیز بیان کردند اگر ماموران امنیتی وارد خانه‌ای شوند به اتهام جاسوسی و اگر برسند و ببینند آلات لهو و لعب و قاچاق در خانه هست حق ندارند افشا کنند و به آن‌ها دست ببرند.

وی با اظهار اینکه امام چه می‌گویند و ما چه می‌کنیم، افزود: حال به جایی رسیده است که اوایل انقلاب ماشین‌ها را به نام حزب اللهی و به بهانه موسیقی می‌گرفتیم و الان نیروی انتظامی جور دیگری رفتار می‌کند و نمی‌دانم بر اساس چه شرعی چنین رفتاری می‌کنند؟!

قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: در زمانی که ناطق نوری وزیر کشور بود، برخی حزب اللهی‌ها با زنان بدحجاب برخورد فیزیکی کرده بودند و امام به ناطق نامه زده و گفتند با چنین افرادی برخورد و از تکرار آن جلوگیری کنید.

منتجب نیا با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی جلب اعتماد عمومی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: نه اعتماد با بخشنامه ایجاد می‌شود و نه بی‌اعتمادی با نامه درست می‌شود و اگر دولت محبوبیتی به دست آورد هرگز نمی‌توان آن محبوبیت را از دل مردم خارج کرد.

وی با بیان اینکه امام شفاف و بدون پیرایه با مردم صحبت می‌کردند و در تمام زندگی ایشان یک دروغ و یک خلاف واقع در نوشته‌ها و بیانات وی نمی‌بینید، افزود: امام مردم را بیگانه تصور نمی‌کرد و نه اینکه تمام اسرار را در اختیار مردم قرار دهد ولی آنچه می‌گفت شفاف بود اما حال ببینید چقدر مردم از مسئولان در ۸ سال گذشته گزارش دروغ شنیدند و چقدر ما حمایت کردیم؟!

قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن این ادعا که مردم همواره از هشت سال دوران دولت اصلاحات و چهار سال مجلس اصلاحات به خوبی یاد می‌کنند، گفت: ممکن است برخی بگویند ضعف داشتند و کم کاری کردند ولی آیا در آن هشت سال یک دروغ به مردم گفته شد و یا یک دزدی یا اختلاس گزارش شده است و یا گزارشی غلط ارائه شده است؟! که همین سبب محبوبیت آن دولت شد و این محبوبیت برخی‌ها را آزار می‌دهد و برای برخی نیز احساس خطر ایجاد می‌شود.

به گفته وی، شخصیت‌های ملی ما اگر محبوب باشند نه خطر برای نظام است نه برای رهبری و این‌ها سرمایه‌های ملی هستند، چرا باید از سرمایه‌های ملی بترسیم؟!

منتجب نیا با بیان اینکه امام همواره تلاش داشتند امید را در بین مردم افزایش دهند و بار‌ها به برخی‌ها انتقاد می‌کردند که چرا بزرگنمایی می‌کنند، گفت: چرا از خنده مردم ما می‌گرییم و شادی مردم را برنمی‌تابیم و چرا می‌خواهیم مردم همیشه در غم و غصه به سر ببرند و کجای اسلام این را گفته است؟ مثل بعضی از روضه خوان‌های قدیم می‌گفتند بنی امیه تمام جشن‌های ما را تبدیل به روضه کرد و حتی در عروسی نیز روضه می‌خواندند اما ائمه فرمودند در شادی ما شاد و در غم ما اندوهگین باشید.

وی با بیان اینکه چرا نمی‌توانیم ببنیم مردم آرامش و اطمینان و امید دارند، افزود: به جرئت می‌گویم برجام یک خطر جدی را از گوش نظام ما و مردم ما مرتفع کرد و اگر نبود باید خطر جدی را می‌پذیرفتیم، همچنین انتخاب روحانی نیز خطر جدی را از مردم ما دور کرد!

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه برجام پیروزی نسبی بود که آن‌را در کام مردم تلخ کردند چون روحانی انجام داده بود، گفت: توافق هسته‌ای را باید به عنوان جشن ملی ماندگار در کتاب‌های درسی ثبت و ضبط و معرفی می‌کردند ولی گفتند عزت ما خدشه دار شده است.

منتجب نیا با بیان اینکه در دولت قبل رئیس‌جمهور را به عربستان راه نمی‌دادند و مشاور رهبری باید می‌رفت و می‌ماند و زمینه را فراهم می‌کرد تا به او اجازه دهند برود، اظهار کرد: اکنون دنیا ایران را به عنوان حکومتی که اهل منطق است پذیرفته و مسئولان رده بالای کشور‌ها و تیم‌های اقتصادی و گروه‌های مردمی فوج فوج به ایران می‌آیند.

وی با بیان اینکه برخی به‌جای امید دادن به مردم و پیشنهاد به دولت که در این شرایط چگونه از فرصت استفاده کند رئیس جمهور را در نشریه‌های خود به عدم موفقیت و خیانت متهم می‌کنند، افزود: چرا برخی میکروب یاس و ناامیدی را انتشار می‌دهند؟ مگر مردم نا امید شوند به کجا می‌رسند؟ مردم باید امیدوارانه در صحنه باشند و انتظار داریم این مردم در صحنه انتخابات حضور یابند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی محور دیگری که امام روی آن تاکید داشتند را وحدت ملی و پرهیز از اختلافات عنوان و اظهار کرد: امام فرمودند اختلاف از شیطان است و همه باید با هم حرکت کنند اما چرا امروز مرزکشی و دسته‌دسته می‌کنیم و اتفاق ۸۸ را تا کی باید ادامه دهیم، جدیدا عنوان نفوذ به وجود آمده است و هر کسی را با این برچسب می‌توانیم از مسیر نظام پیاده کنیم و اگر همه را پیاده کنیم چه کسی باقی می‌ماند در حالی که امام روی وحدت و انسجام تاکید داشتند.

منتجب نیا با بیان اینکه مردم در صحنه‌های مختلف نشان دادند که طبیعتشان با آزادی گره خورده است و طبع مردم با زور و سرنیزه همخوانی ندارد، گفت: مردم از فشار و تحمیل منزجرند و حتی نماز زوری را نمی‌خواهند و دینی می‌خواهند که با انتخاب و میل خودشان باشد اما ما بی‌هنریم و به زور و سرنیزه متوسل می‌شویم!

وی در ادامه سخنان خود راجع به اصلاح طلبان و اصلاحات گفت: جریان اصلاح طلب جریانی خدایی و سیال منطبق با فطرت و طبع مردم است و در جامعه ما موفقیت زیادی دارد و اگر بگذارند در انتخابات پیش رو مردم از اصلاح‌طلبان استقبال زیادی دارند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه مردم در استان و شهرستان‌ها قانونمند عمل کنند، گفت: همانطور که امام تجسس را بد می‌دانند مسئولان نیز قانونمند عمل کنند چراکه مردم وقتی ببینند بی‌طرفی وجود دارد بهتر وارد صحنه می‌شوند و حضور می‌یابند.

منتجب نیا با بیان اینکه امروز تنها جبهه‌ای که توانسته به وحدت برسد جبهه اصلاح طلبان است، اظهار کرد: اصلاحات در سال ۹۲ موفقیتی کسب و روحانی را رئیس جمهور کرد و براساس این تجربه امروز تمام سلایق گوناگون دور هم جمع شدند و در تهران شورای کمیته اصلاح طلبان تشکیل شده که مرکب از اعضای مؤثر و شخصیتهای اصلاح طلب و در رأس آن شخص فرهیخته‌ای همچون دکتر عارف قرار گرفته است.

اصلاحات در سال ۹۲ روحانی را رئیس جمهور کرد/ احمدی نژاد را به عربستان راه نمی‌دادند/ مرکز تمام مشکلات مجلس است

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون‌های مربوطه تلاش بر این است که الگو‌یی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها اعمال گردد تا کاندیدای اصلح و شایسته که بتواند مجلس را به جایگاه اصلی خود برساند انتخاب شود، گفت: مجلس انحطاط پیدا کرده و از جایگاه خود پایین آمده است که باید دست به دست هم دهیم و با وحدت و تلاش مجلس را به جایگاه خود برسانیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه با ورود چهره‌های مفید، اندیشمند، متعهد و دلسوز به مجلس خواهید دید که از اختلاس و آسیب‌های دیگر در این مملکت شنیده نمی‌شود، گفت: بدانید مرکز تمام مشکلات مجلس است و اگر مجلس درست نباشد بدآموزی و فساد را به جامعه تزریق می‌کند بنابراین به داد مجلس و نمایندگی مجلس برسید تا مجلس را به جایگاه خودش برگردانید و نظام اقتدار پیدا کند و سلامت خود را بازیابد!

منتجب نیا اظهار کرد: به بعضی از دوستان که فکر می‌کنند این جلسات مضر و برخلاف امنیت است باید بگویم وقتی ما تحریک و مسائلی ایجاد نکنیم و سیاسیون ما رشد و بلوغ لازم را دارند بنابراین از چه باید نگران باشیم و باید تمام احزاب از این جلسات استقبال کنند پس چرا به جای استقبال احساس خطر می‌کنید؟

وی با بیان اینکه به عنوان یک شیرازی می‌گویم زمانی که در شیراز دنبال انقلاب بودیم برخی هنوز نطفه مبارکشان منعقد نشده بود، یادآور شد: از سال ۴۱ تا ۴۲ پای سخنان آتشین شهید دستغیب شرکت داشتیم و در دفاع مقدس در اتوبوس و مینی بوس سخنرانی می‌کردیم و در هشت سال هم در دفاع مقدس حضور یافتیم و سخنرانان محافلی که اکنون تشکیل می‌شود ضد انقلاب نیستند بلکه از این آب و خاکند و از مسئولان عزیز در جلسات و کلاس‌های ما بودند.

منتجب نیا با بیان اینکه چرا از علی مطهری می‌ترسید که عصاره معلم انقلاب است، افزود: وی باید بیاید سخنرانی کند هرچند ممکن است مورد پذیرش برخی افراد قرار نگیرد ولی باید صحبت کند؛ مگر می‌شود با این مسائل دور یک استان خط قرمز بکشیم و بگوئیم احساس نگرانی و ابراز نگرانی می‌کنم؟ مسئولان به داد استان برسید و نگذارید فضای استان را ببندند و نیروهای انقلاب را از نظام سرخورده و دلسرد کنند.

نظرات بینندگان