کد خبر: ۷۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴
سرگرد احمدی خبر داد:

اجرای بیش از یکصد برنامه فرهنگی-بصیرتی در هفته بسیج در سروستان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان در یک نشست خبری به تشریح برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در این شهرستان پرداخت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از سروستان ما، سرگرد پاسدار غلامعلی احمدی،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان در یک نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته بسیج برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره)،از ایشان به عنوان بنیانگذار شجره طیبه نیروی مقاومت بسیج مستضعفین نامبرد و اظهار داشت: شجره طیبه بسیج از جمله یادگارهای ارزشمند و گرانبهای حضرت امام(ره) می باشد و حضور این نیروی مومن،مخلص و انقلابی از آغاز تشکیل آن تاکنون منجر به دستاوردهای چشمگیری برای ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی شده است.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: مهمترین دستاورد بسیج در طول حیات طیبه آن، ترویج فرهنگ ایثار،مقاومت و شهادت می باشد که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب عظیم تشیع است.

 

صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی،حضور حماسی در دوران دفاع مقدس، مقابله با دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی و بصیرت افزایی در جامعه و همچنین حضور گسترده و پیشتاز در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، گوشه هایی از عملکرد این نیروی عظیم مردمی است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سروستان در ادامه سخنان خویش گریزی به مسائل منطقه غرب آسیا  زد  و تاکید کرد: اگر امروز شاهد موفقیت روز افزون جبهه مقاومت در کشورهای غرب آسیا بویژه عراق،سوریه،لبنان و یمن هستیم همه این دستاوردها نشات گرفته از تفکر ناب بسیج و فرهنگ بسیجی است.

 

وی در جمع بندی بخش اول سخنان خویش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مراقبت از نفوذ دشمن به کشور به ویژه در عرصه فرهنگی تصریح کرد: تاکیدات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب درخصوص مراقبت و صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام و جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور علاوه بر اینکه نشان از اوج بصیرت و اشرافیت کامل معظم له بر مسائل خرد و کلان ایران اسلامی و جهان اسلام می باشد،بیانگر لزوم هشیاری و بیداری بیش از پیش مردم و مسئولین در قبال توطئه های دشمن در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سروستان ضمن هشدار به کسانی که مساله نفوذ دشمن را جدی نگرفته اند، تاکید کرد: باید مراقب بود تا دشمن با سوء استفاده از موضوعاتی همچون؛ برجام و پسا برجام، اجازه نفوذ به کشور عزیز ایران اسلامی پیدا نکند و نباید فریب لبخند  موذیانه سیاستمداران استکبار جهانی خورد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سروستان در بخش دوم سخنان خویش ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای این نیروی مخلص و فداکار مردمی با اشاره به برنامه های هفته بسیج در این شهرستان گفت: امسال بیش از یکصد برنامه فرهنگی،ورزشی و بصیرتی توسط نیروی مقاومت بسیج در سطح شهرستان سروستان اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: هفته بسیج با شعار مقابله با نفوذ دشن با تکیه بر اصل استکبار ستیزی از پنج شنبه 28 آبان ماه جاری آغاز می شود و در اولین روز این هفته، جمعی از بسیجیان به همراه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و مسئولین شهرستان در راستای تجدید میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با ائمه جمعه این شهرستان دیدار می کنند.

 

برگزاری 3 یادواره شهدا، تجمعات بصیرتی بسیجیان خواهر و برادر در نقاط مختلف شهرستان، برگزاری مسابقات کشتی استانی به میزبانی سروستان در رده نوجوانان و جوانان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج در مبحث اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان برتر بسیجی، افتتاح طرح همیاری آب، رونمایی از کتاب اولین شهید بسیجی بخش کوهنجان، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، بازدید از خانواده معظم شهدا و ایثارگرا ن، دیدار با جانبازان آسایشگاه سلمان شیراز و تجمع بزرگ 5 آذر بسیجیان شهرستان سروستان از جمله برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در سروستان می باشد.

 

سرگرد احمدی با اشاره به برنامه های محرومیت زدایی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان افزود: اجرای ویژه برنامه ویزیت رایگان با همکاری مدیریت شبکه بهداشت و درمان سروستان که در روستای محروم علاءالدوله بخش کوهنجان صورت می گیرد از دیگر برنامه های هفته بسیج می باشد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان در بخش پایانی این نشست خبری در پاسخ به سوالی که چاپ کتاب سروقامتان سروستان به کجا رسید، گفت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری ادارات و نهادهای مستقر در سروستان در خصوص کمک مالی جهت چاپ این کتاب ارزشمند، علیرغم قول مساعد آنان، چاپ این کتاب با تاخیر مواجه شد.

 

وی همچنین افزود: هزینه چاپ اول این کتاب نفیس با تیراژ 1000 جلد بالغ بر 25 میلیون تومان می باشد که از این مبلغ حدود 11 میلیون تومان آن توسط بسیجیان و مجموعه همکاران ناحیه مقاومت سروستان تامین شده و تلاش داریم این کتاب تا پایان امسال چاپ و در اختیار مردم شهید پرور سروستان قرار گیرد.

 

وی در پایان این نشست خبری ضمن دعوت از عموم مردم بصیر،ولایتمدار و انقلابی سروستان جهت شرکت در برنامه های هفته بسیج، تاکید کرد: بسیجیان این شهرستان همچون گذشته و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حضوری گسترده و مستحکم در همه صحنه ها،تمام  تلاش خود را جهت گسترش و پیشرفت آرمان های امام(ره)،انقلاب و شهدا تحت زعامت مقام عظمای ولایت به کار خواهد بست.

 

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان