کد خبر: ۷۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

پرداخت بدهی سد کوار با استفاده از اوراق مشارکت

فرماندار کوار از پرداخت دیون سد کوار به پیمانکار، در قالب اوراق مشارکت خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه ، داریوش دهقان فرماندار کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص سد میرزای شیرازی و جلسات متعدد با معاونین وزارت نیرو، مدیریت منابع آب ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: پروژه سد کوار در اولویت های اول سازمان آب منطقه ای فارس قرار گرفته است و همواره یکی از دغدغه های پیمانکار، بحث دیونی بوده که در قبال فعالیت های گذشته سد، مورد مطالبه شرکت پیماب بوده است و با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد کل مطالبات گذشته پیمانکار در خصوص سد کوار از طریق اوراق مشارکت پرداخت شود. 

فرماندار کوار افزود: علاوه بر پرداخت دیون سد کوار با استفاده از اوراق مشارکت، مقرر شد تخصیص سال جاری بودجه سد نیز به صورت صد در صد صورت گیرد و این باعث می شود پیشرفت قابل توجه ای در پروژه سد میرزای شیرازی شاهد باشیم.

دهقان با اشاره به اینکه با بهره برداری از سد میرزای شیرازی، آب مورد نیاز صنایع شهرستان نیز تأمین می شود، گفت: به دنبال این هستیم که با فروش بخشی از آب صنعتی سد به صنایع شهرستان، قسمتی از هزینه های سد را تأمین کنیم.

فرماندار کوار اشاره ای نیز به پیگیری های صورت گرفته برای تأمین بخشی از هزینه سد از طریق فاینانس ژاپنی کرد و افزود: تاکنون دو جلسه با کارشناسان و مدیران شرکتی ژاپنی در این خصوص گرفته شده است.

داریوش دهقان، گریزی هم به مسائل اجتماعی احتمالی پس از بهره برداری از سد، زد و گفت: به مشاورین پروژه تأکید کرده ایم که علاوه بر نگاه کشاورزی و صنعتی به آب این سد، تأثیرات فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی آن را نیز مدنظر قرار دهند.

نظرات بینندگان