کد خبر: ۷۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴

مدیران جهرم روحیه کار جهادی داشته باشند/دولت فرانسه دست از حمایت تروریست بردارد

امام جمعه جهرم عدم احداث کارخانه سیمان با وجود اخذ پنج مجوز در این شهرستان را دلیل برخی رقابت های بی جا در جامعه دانست و از مسئولان و مردم خواست تا از بروز تقسیم شدن ها خودداری کنند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های امروز نماز جمعه جهرم گفت: آنچه در راستای اقتصاد مقاومتی باید در نظر گرفته شود بهبود کیفیت کالاها است.

وی به درآمد 2 هزار و 500 میلیارد تومانی 2 شرکت خودروسازی در مدت چند روز اشاره کرد و افزود: این خودروها در شرایطی به فروش رفت که کیفیت آنها هیچ تغییری نکرد.

امام جمعه جهرم با اشاره به لزوم توان رقابت خودروسازان در بازار جهانی با برخورداری از تولیدات با کیفیت، بیان کرد: از مدیران اقتصادی کشور توقع داریم با تفکر در این زمینه به اهداف مهم در اقتصاد مقاومتی برسیم.

مدیران جهرم روحیه کار جهادی داشته باشند

وی با بیان اینکه ایده های مناسب در جوانان و علاقمندان به بحث تجارت و اقتصاد در شهرستان جهرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: جهرم باید در راستای اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد.

امام جمعه جهرم به لزوم روحیه کار جهادی در مدیران شهرستان تاکید کرد و گفت: این شهرستان از روز تاسوعا تا به امروز چهار شهید را تقدیم کرده است؛ این امر در حالی رقم خورده که با وجود امنیت کامل در کشور کار جهادی توسط مسئولان کمتر دیده می شود.

 

رقابت‌های بی‌جا عامل عدم تحقق ساخت کارخانه سیمان در جهرم

وی با گلایه از برخی رقابت های بی جا در جامعه به لزوم جمع شدن آن توسط مسئولان و مردم اشاره کرد و اظهار داشت: برخی اوقات در  ابتدای کاری که در حال انجام شدن است چند پیشنهاد مشابه داده می شود که سبب انجام نشدن آن می شود؛ نظیر آن در جهرم، کارخانه سیمان است که چند نفر قصد راه انداختن آن را داشتند اما هیچ کدام کاری انجام ندادند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه وجود اخذ پنج مجوز راه اندازی کارخانه سیمان در جهرم هیچ کدام به جایی نرسید، گفت: در این مدت چند کارخانه سیمان در شهرستان های اطراف راه اندازی شد.

وی ادامه داد: تقسیم شدن توان اقتصادی شهرستان سبب ایجاد رقابت های بی جا می شود.

 

مدیریت ادارات جهرم به افراد لایق سپرده شود

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کارگزاران باید افراد لایق را برای مدیریت ادارات انتخاب کنند، تصریح کرد: چنانچه یک مدیر توانمندی نداشته باشد کارش معطل می ماند.

وی اضافه کرد: این جهت در شهرستان جهرم مانند بسیاری از جهات که شهرستان را در سطح ملی سرآمد کرده بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

 

دولت فرانسه دست از حمایت تروریست بردارد

امام جمعه جهرم در خطبه دوم نماز جمعه به قضایای رخ داده در پاریس اشاره کرد و گفت: این قضایا از جهات مختلف قابل بحث و بررسی بوده و از جمله آن حمایت فرانسه از گروه تروریستی داعش از ابتدای تشکیل است.

وی با اشاره به دسته بندی تروریست ها از نظر حکام فرانسه به تروریست خوب و بد، افزود: تعبیر تروریست خوب آنهایی هستند که به نفع آمریکا و اسرائیل به جان مسلمان ها می افتند و دسته ای که منافع آمریکا و اسرائیل را تهدید می کنند تروریست بد هستند.

امام جمعه جهرم با اشاره به سخن حکام اسرائیلی در حمایت از گروه های تروریستی که به نفع آنها است، اظهار کرد: حمایت از تروریست ها برای کسانی که ادعای مدیریت جهانی دارند، تاسف بار است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرانسوی های حامی تروریست امروز با شمشیر داعش در حال نابود شدن هستند، گفت: ما از کشته شدن افرادی که نقشی در این توطئه ها ندارند خوشحال نیستیم اما باید دولت فرانسه باید از اتفاقات رخ داده در کشور درس گرفته و از تروریست حمایت نکند.

وی با اشاره به احتمال وقوع حادثه ای شبیه 11 سپتامبر به بهانه تجاوز به کشور فرانسه، بیان کرد: در صورت بروز چنین فرضیه ای، این بار سربازان فرانسوی را برای مقابله با تروریست به سوریه اعزام کرده و بر علیه مسلمانها چنگ چند ساله را رقم می زنند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه هدف و مرکز نشانه روی آنها در این اتفاقات ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: ما باید آنقدر قدرتمندی از خود نشان دهیم طمع حمله به ایران را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این اظهار توانمندی توسط رزمندگان ما در سوریه نشان داده شد، تصریح کرد: حضور رزمندگان ما در سوریه این پیام دارد که تروریست ها نمی توانند به مرز ایران اسلامی نزدیک شوند.

امام جمعه جهرم با اشاره به تقدیم شهدای مدافع حرم در مبارزه با تکفیری ها گفت: ما نمی توانیم بنشینیم و نفوذ تکفیری ها به کشور را نظاره گر باشیم.

 

بسیج یک نهاد بالنده در نظام اسلامی است

وی با اشاره به گرامی داشت هفته بسیج، آن را یک نهاد بالنده در نظام اسلامی دانست که از روز نخست تاسیس تا امروز مانند یک درخت پربار ثمرات خود را به نظام تقدیم می کند.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه همه باید بسیجی بوده و به آن افتخار کنیم، بیان کرد: امروز پس از گذشت 30 سال از تاسیس بسیج از بسیجیان توقع داریم تا در سه محور اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از نفوذ دشمن و مبارزه با آسیب های اجتماعی وارد عرصه فعالیت شوند.

 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان